Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Německý magazín vydal „první rozhovor s Michaelem Schumacherem od jeho nehody”, teď po něm jde jeho rodina
21.4.2023 | Petr Miler
„Žádné ubohé a polovičaté věty od přátel, ale odpovědi od přímo něj, 54letého Michaela Schumachera!” praví anotace článku německého Die Aktuelle. Ten pak v závěru rozhovoru sám přiznává, že odpovědi byly vygenerované umělou inteligencí. Co mohl v reakci na to čekat?
Ani nevíte, jak moc bychom byli rádi, kdyby některé věci byly pravdou. I nám chybí Michael Schumacher, legendární německý pilot, který se doslova z ničeho vypracoval v jednu z největších světových sportovních celebrit a v průběhu dvou dekád vládl Formuli 1 jako málokdo před ním i po něm. Bohužel měl po ukončení své kariéry nehodu na lyžích, při které došlo k poškození mozku. A byť je technicky naživu, nejspíše se od něj už nikdy nedočkáme ani holé věty.
Je to smutné, velmi smutné, ale je třeba se s tím smířit. Jak přesně si Schumi vede, neví nikdo, rodina drží veškeré informace pod pokličkou. Vycházet tak můžeme z toho, co čas od času prozradí jeho rodina nebo jeho nejbližší přátelé. Další legenda jménem Jean Todt se mimo jiné nechal slyšet, že Michael „dělá pokroky, ale má problémy s komunikací”. Představa, že by za této situace rozdával rozhovory, je naprosto absurdní.
Přesto se německý magazín Die Aktuelle pokusil vyvolat zdání, že takový rozhovor získal. Na obálce jeho posledního vydání stojí: „Světová senzace! První (senzační) rozhovor!” s Schumiho fotkou na pozadí. Pod tím následují věty: „Zní to klamavě skutečně. Co je za tím,” které jsou tak jedinými, jenž tu naznačují podstatu. I anotace rozhovoru pak říká: „Žádné ubohé a polovičaté věty od přátel, ale odpovědi od přímo něj, 54letého Michaela Schumachera!” Až v jeho závěru je pak prozrazena skutečnost - o odpovědi se postaral v podstatě chatbot od firmy Character.ai.
Schumacher tedy pochopitelně žádný rozhovor nikomu nedal, podle všeho vůbec nemluví. Ani věty jako: „Je to mnohem lepší než před lety. S pomocí svého týmu mohu dokonce znovu stát sám a dokonce i pomalu ujít pár kroků,” tedy nejsou skutečné. Být vše uvozeno stylem: „Co by Schumi řekl?” asi by to nebyl problém, byť i to by bylo trochu morbidní. Ale tohle je prostě falešná senzace absolutně z ničeho a tápeme nad tím, čemu mohla pomoci jinému krom většímu nákladu Die Aktuelle.
Není tedy divu, že se rodina Michaela Schumachera proti takovému kroku okamžitě ohradila a na Die Aktuelle poslala armádu svých právníků. Není to poprvé, Die Aktuelle už dříve fabuloval o Schumacherově stavu a vztazích Corinny, pilotovy manželky. V soudních přích ale vždy vyhrál, tentokrát dost pravděpodobně zašel příliš daleko. Žádný rozhovor na každý pád nevznikl a nejspíše vzniknout ani nemohl. Je to smutné, ale je to zkrátka tak.



Rozhovor Die Aktuelle s Michaelem Schumacherem není skutečný. Magazín to nakonec přiznává, ale až poté, co všechny cíleně zmate. Stačí se podívat na obálku magazínu níže. Foto: Mercedes-Benz
| Ferrari legend Michael Schumacher's family are planning legal action against a German magazine which published an AI-generated 'interview' with him.
— Ferrari News (@FanaticsFerrari) April 20, 2023
On the cover, a strapline reads ‘it sounds deceptively real’ and inside, it emerges that responses were generated by AI. pic.twitter.com/hReJuScPmp
Zdroj: Daily Mail
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
dnesBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 5 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 6 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 8 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 9 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva