Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Německý ministr ukázal, jak moc jsou „zelení” politici odtržení od reality. Ani netuší, kolik dnes stojí auta
14.11.2023 | Petr Prokopec
Ptáte se, jak je vůbec možné, že se politici dokola dopouští tak absurdních rozhodnutí zcela ignorujících realitu, ve které žijeme? Odpověď je zjevně prostá: Neznají ji, sami v ní evidentně nežijí.
Nechceme se opakovat, přesto raději připomeneme, že proti elektromobilům jako takovým nic nemáme. Pokud je automobilky chtějí vyrábět a prodávat, mohou. Pokud si někdo ze zákazníků chce takové auto nich koupit, může. Jsme v tomto zcela svobodomyslní, nikomu nic nevnucujeme, bráníme se pouze jejich vnucování jinými. Nakonec, pokud jde o tak skvělé řešení, jistě se prosadí samo, ať bude říkat nebo psát kdokoli cokoli. Fakt, že se zase tak moc neprosazují navzdory ohromným dotacím a řadě dalších výhod, svědčí o docela jiné realitě.
Patrná je i v Německu, kde po pouhém konci dotací pro firmy (což má daleko ke zrušení všech umělých výhod pro firmy, natož pak pro soukromé kupce) prodeje elektrických aut zamířily prudce dolů a zůstávají na této úrovni s vidinou dalšího poklesu. Elektromobily zkrátka nejsou konkurenceschopným řešením a většina jejich prodejů stojí a padá s přerozdělováním a podporami všeho druhu.
Politický tlak na elektrifikaci aut ovšem ani tak neutuchá. A německý ministr hospodářství a ochrany klimatu Robert Habeck aktuálně ukázal, proč tomu tak je - „zelení” politici jako on jsou naprosto odtržení od reality. Ve svých nedávných televizních vystoupeních v televizi ARD, mimo jiné v talk show Sandry Maischberger, totiž uvedl, že lidé nemusí proti zelenému směřování Evropy brojit, neboť si přece mohou bez problémů koupit nový plnohodnotný elektromobil, který obslouží jejich potřeby za méně než 30 000 Eur (cca 738 tisíc Kč). A současně uvedl, že vlastně neví, jestli takové auto existuje, což bylo stejně směšné jako trapné. Ono skutečně neexistuje.
„Ať si koupíte elektromobil za 100 tisíc Eur a vyděláváte 200 tisíc Eur ročně, nebo nějaký malý za 30 tisíc Eur, pokud takový existuje, a vyděláváte málo, vždy dostanete stejnou podporu,“ uvedl Habeck doslova. A řadu lidí donutil k hořkému polknutí. Předně proto, že opravdu netuší, kolik dnes stojí nová auta. Elektromobily za méně než 30 tisíc Eur sice existují, nicméně ani jeden z nich nelze vnímat jako plnohodnotný vůz. Na poměry svých tříd jsou pak extrémně drahé a v neposlední řadě - suma 30 000 Eur je dnes silnou kávou už i pro většinu německých kupců.
Oněch 30 tisíc Eur vám totiž stačí buď na základní Fiat 500e, Renault Twingo E-Tech nebo Dacii Spring. To je celé. Ani jedno z těchto aut přitom na jeden zátah v reálném světě nezvládne ujet ani 200 kilometrů. V případě italského vozu je pak možné počítat při dobíjení s výkonem jen 50 kW, u francouzského a rumunského si na doplnění mizerné kapacity baterií počkáte dokonce ještě déle. Tohle má být plnohodnotné řešení pro kohokoli?
Nic podstatně lepšího se navíc ani nerýsuje kdesi na obzoru. Výrobci soustavně slibují „dostupné” elektromobily, takový VW ale beztak hovoří jen o modelu ID.2, nástupci Pola či Fabie, který má začínat na 25 tisících Eur (asi 615 000 Kč). Ani to ale nebude dostupné, natož pak plnohodnotné rodinné auto. A to vůbec není jisté, zda ID.2 za takovou cenu skutečně dorazí, podobně jako základní Tesla za stejnou sumu.
Politici tak - ač by to měli být zástupci širokých skupin lidí - zjevně podnikají svá rozhodnutí na základě svého, očividně zvráceného vnímání reality. Také Robert Habeck žije kdesi ve vzdušném zámku a nebude v něm sám. Snad tam spolu s ostatními má dost levné a kvalitní „německé” Nutelly...



Nejlevnějšími elektromobily na německém trhu jsou 500e... Foto: Fiat
...Twingo E-Tech... Foto: Renault
...a Spring. Ani jeden z nich ale běžným potřebám rodin nevyhovuje. Říkat, že si dnes kdokoli může koupit nový elektromobil coby plnohodnotné rodinné auto, je naprosto absurdní vyjádření. Foto: Dacia
Zdroj: Focus
Bleskovky
Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje ne něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
dnesUnikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
včeraZapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025
Nejnovější články
Majitel elektromobilu od nové automobilky pravidelně zažívá noční můry, ze spirály selhání auta i servisu nedokáže uniknout
před 6 hodinamiDalší tradiční evropský dodavatel automobilek skončil a odevzdává se Číňanům. „Už se tady nedá nic vydělat,” říká šéf
před 7 hodinamiBMW dál nesází vše na jednu kartu, do tří let začne svá auta osazovat neobvyklým typem pohonu
před 9 hodinamiRusové ukázali nový všudychod jako z dob SSSR. Stroj zvaný Hvězda nezastaví nic, ujede až 1 000 km v kuse klidně i bažinami
před 10 hodinamiKombíky Volva končí bez nástupce, tento je další v řadě. Z klasických aut značky zbývá jen poslední mohykán
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva