Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Netradiční sprint VW, Fordu a Mercedesu ukázal, která dodávka je dnes nejrychlejší
4.2.2019 | Mirek Mazal
Zapomeňte na blesková klání, v tomto srovnání řidič cestou do cíle stihne i posvačit. Jeden ze soupeřů si tady přesto říká Sprinter, je ale nejrychlejší?
Rozvoz zboží do domácností získává stále větší popularitu, lidé si objednávají zboží všeho druhu, aby nemuseli volný čas trávit v nákupních centrech. Často je to levnější a poslíček zásilku přiveze až před dům. Rychlost tak získává na důležitosti a i když tento faktor dodává jinak žertovnému klání bílých dodávek jen špetku serioznosti, za pozornost stojí.
Porovnání dnes nejpopulárnějších dodávkových modelů zorganizoval Mat Wilson z Carwow a proti sobě postavil Mercedes Sprinter, Ford Transit a Volkswagen Crafter. S ohledem na pojmenování těchto aut vás možná nepřekvapí, že ve zrychlení ujel zbývajícím dvěma rivalům Mercedes. O vítězství na trase 400 metrů se postaral dvoulitrový turbodiesel o výkonu 122 kW (165 koní). Druhý skončil Ford s motorem o stejné konstrukci, který vykazuje papírově 127 kW (172 koní). Bronzová pozice ve zkoušce akcelerace patřila Volkswagenu s dvoulitrovým turbodieselem a výkonem 132 kW (180 koní).
Sprinter jako jediný přijel s automatickou převodovkou, ostatní konkurenti zůstali u klasického ručního řazení. Automat dovolil Matovi závodit s jednou rukou na volantu, druhá zůstala volná k pojídání svačiny. Rozjezd z místa tedy nejlépe zvládl Mercedes a pružné zrychlení z rychlosti 48 km/h neukázalo nic jiného.
Skoro to vypadalo na celkové vítězství Sprinteru, ale na řadu přišlo prověření brzdové soustavy z rychlosti 80 km/h. Kritické brzdění nejlépe předvedl Volkswagen Crafter, který by tak mohl nejefektivněji zabránit nenadálé situaci při zbrklém rozvozu zásilek. Dominantní Mercedes sice ujel všem, ale nakonec zastavil v tom nejhorším čase.
Co to říká o atraktivitě těchto modelů pro jejich typické využití, posuďte sami - tušíme, že v centru pozornosti jejich kupců budou spíše jiné aspekty, jako provozní náklady a spolehlivost. Ale možná není od věci vědět, že největší sprinter mezi nimi je Sprinter. Akorát na brzdách by ještě měli ve Stuttgartu zapracovat...












Jako nejrychlejší dodávka s dvoulitrovým dieselovým agregátem se vyjevil Mercedes Sprinter, ten samý vůz ale také potřeboval nejdelší dráhu k zastavení
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Sliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před hodinouPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před 2 hodinamiPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 4 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 5 hodinamiNová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva