Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes ukázal nový Sprinter. Má být nejkomfortnější na trhu, jako jediný má V6
6.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na první pohled byste skoro nepoznali, že jde o nové auto, na ten druhé je ale všechno jinak. Nový Sprinter chce být hvězdou dodávek a pyšní se tak hned několika nej.
První generace Mercedesu Sprinter byla představena již v roce 1995. Jednalo se přitom o nemalý úspěch, pročež se nemůžeme divit skutečnosti, že německou dodávku jako základ pro své kreace využily i další automobilky. Mezi nimi byl také Volkswagen, který spolupráci s třícípou hvězdou obnovil i v roce 2006 v rámci generace druhé. Ke třetímu spárování obou německých značek ale již nedošlo - nový Crafter si VW vyvinul separátně a samostatnou cestou se vydal rovněž Mercedes
Jeho nový Sprinter si ale můžeme představit až nyní. Po stránce designové přitom není příliš o čem mluvit, dodávka totiž vypadá prakticky stejně jako předchozí provedení. Máme tu tak víceméně jen zvětšenou čelní masku, se kterou dorazily zúžené čelní světlomety. Výrazné změny ovšem doznalo všechno ostatní, což má za následek i ohromný počet nabízených variací - nyní jich je více než 1 700.
Toto rozšíření portfolia je dáno kupříkladu rozšířením pohonu o předokolku. Ta přitom zvládá uvést o 50 kilogramů těžší náklad, kromě toho dostala do vínku o 80 milimetrů sníženou nákladovou hranu než provedení s pohonem zadních kol (jenž v nabídce samozřejmě zůstává, stejně jako čtyřkolka). Zákazníci přitom budou moci u této verze volit mezi šestistupňovým manuálem nebo devítistupňovým automatem.
Automatická převodovka s takovým množstvím rychlostních stupňů se přitom ve světě dodávek objevuje vůbec poprvé, spárovat ji pak lze s 2,1litrovým turbodieselem naladěným na 114, 143 nebo 177 koní. Nejvýkonnější provedení je však určeno pro osobní verzi Camper. Zadokolku lze pak spřáhnout s toutéž jednotkou, přičemž výkon se u prvních dvou variant neliší. Ta třetí však dostala do vínku koní 163.
Kromě čtyřválce je v nabídce také třílitrový šestiválcový turbodiesel, který je jedinou takovou jednotkou v segmentu. Produkuje přitom 190 koní a 440 Nm točivého momentu. Dále pak Mercedes nabídne ještě eSprinter, tedy ryze elektrickou variantu, jenž se očekává v roce 2019. Podrobnosti pak sice nyní nejsou známy, více by ale mohlo napovědět menší eVito, které dorazí letos po letních prázdninách.
Od hnacího ústrojí se můžeme přesunout k rozvoru, který se u předokolky pohybuje mezi 3 259 a 3 924 milimetry. V závislosti na vaší volbě se pak liší maximální přípustná hmotnost, a to od 3 do 4,1 tuny. Zadokolka pak rovněž startuje na třech tunách, zvládne však až 5,5 tuny, respektive 8,75 tuny v případě přívěsu. Rozvor se přitom pohybuje mezi 3 250 až 4 325 mm, svézt pak Sprinter zvládá až 20 osob.
K dispozici bude také šest karosářských variant, mezi něž budou na některých trzích patřit i autobus a valník. Ceny na německém trhu startují na sumě 19 990 Eur (cca 504 500 Kč) bez daně za předokolku, objednávkové knihy se přitom otevřely již nyní. Samotné vozy však dorazí k prvním zákazníkům až v červnu, přičemž značka počítá s tím, že zhruba 50 procent veškeré produkce se dočká zakázkových úprav.
Velkou péči věnoval Mercedes podle svých slov také navýšení komfortu v kabině, která má být nesrovnatelná s jakoukoli jinou dodávkou na trhu. Vnitřek vozu si asi nespletete s třídou S, faktem ale je, že na poměry podobných aut vypadá docela hodnotně a okouzlit chce i dostupnou výbavou. Na snímcích vidíme třeba 10,25palcový centrální displej palubního systému, který by donedávna nedělal ostudu ani v lecjaké limuzíně. K dispozici je ale i spousta dalších komfortních prvků známých z osobních Mercedesů a paleta jízdních a bezpečnostních asistentů, mezi kterými nechybí třeba ani adaptivní tempomat.
Dodat pak lze, že Sprinter je vůbec prvním vozem značky, u kterého došlo na integraci filozofie adVANce. Ta počítá s připojením k internetu a usnadněním veškeré logistiky. Nové služby tedy mají kupříkladu usnadnit komunikaci mezi správci vozových parků a jednotlivými řidiči. Kromě toho zjednoduší také zápůjčky dodávky, stejně jako její sdílení, jenž má zredukovat např. nevyužité zpáteční cesty. Počítat lze také s větší spolehlivostí, neboť servisní intervaly mohou narůst až na 60 tisíc kilometrů nebo dva roky. Tedy v případě zadokolky a čtyřkolky, u předokolky se pak sice počítá taktéž s dvouletým obdobím, ovšem jen se 40 000 km.
Oficiální fotogalerie nového Mercedesu Sprinter 2018





















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejčtenější články
Automobilky představují stále méně nových aut, rok 2025 bude novým dnem. O úpadku celého oboru nic nesvědčí líp
9.6.2025Čech předělal Škodu Elroq na spalovací pohon, ukázal automobilce cestu k o poznání zajímavějšímu autu
9.6.2025Francie překvapivě končí s nízkoemisními zónami ve městech, z ekologie se prý stal jen sport pro bohaté
9.6.2025Porsche pro jediného člověka na světě postavilo závoďák z Le Mans homologovaný pro běžný provoz, dotyčnému je 88 let
9.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva