Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nissan po vyhazovu šéfa rychle padá ke dnu, šetřit už musí i na prkotinách
5.1.2020 | Petr Prokopec
Po léta se mohla chlubit jednou z nejvyšších ziskových marží v oboru, po vyhazovu Carlose Ghosna se ale její hospodaření hroutí jako domeček z karet. Šetří se tak všude, i na zaměstnancích.
Před více než rokem Nissan odstartoval interní vyšetřování Carlose Ghosna, jež nakonec vedlo k jeho zatčení a uvěznění a před pár dny i k jeho slavnému útěku ze spárů japonské justice. Zbytek vedení automobilky jistě doufal, že odchod člověka toužícího po stále větším propojení Nissanu s Renaultem napomůže k lepšímu fungování první zmíněné firmy, jenže realita nemůže být odlišnější. Nissan je momentálně v největších problémech za poslední dekádu a nezdá se, že by pro něj existovala cesta ven. Automobilka proto vyrukovala s extrémními úsporami.
Danou skutečnost agentuře Reuters uvedly hned tři zdroje, které jsou obeznámené s celou záležitostí. Dle nich škrty dopadnou zejména na americkou divizi, jejíž prodeje po většinu letošních měsíců klesaly dvouciferným tempem. Daného stavu navíc Nissan dosáhl jen za pomoci nemalých slev, bez nich by bilance byla ještě horší. Nabídka japonské automobilky je poměrně zastaralá, pročež není jiný způsob, jak bojovat s konkurencí jinak než po finanční stránce.
Taková strategie se však podepsala na zisku, který klesl téměř na nulu. Nissan tak již oznámil, že za loňský rok očekává nejnižší výdělky za posledních 11 let. Právě proto došlo k zavedení úsporného programu, který americkým zaměstnancům fakticky zakazuje jakékoliv cestování letadlem. Výše postavení manažeři pak již nebudou moci navštěvovat firemní jednání ve skupinkách, místo toho bude zvolen vždy pouze jeden zástupce.
Ona jednání navíc musí být závažnějšího charakteru, v případě menších rozhodnutí budou svolávány pouze videokonference. Dále je ve hře nucená dvoudenní dovolená, jež se 2. a 3. března dotkne všech amerických zaměstnanců. Situace tak vypadá opravdu zoufale, jakkoliv zdroje dále uvádí, že Nissan stále má dostatečnou hotovost. Za tou ovšem stojí hlavně aktivity značky v Číně, což znamená, že automobilka se musí o příjmy dělit s tamními partnery.
Nissan drastické škrty přiznává, neboť skrze mluvčího vzkázal, že „obchodní situace, které čelíme, nás vede ke snižování nákladů“. Kromě toho bylo problematické postavení značky nedávno potvrzeno i Junem Sekim, jenž byl zvažován pro roli nejvyššího šéfa. Místo toho ale nakonec firmu opustil a místo toho přijal roli ředitele společnosti Nidec Corp. Novým kandidátem se tak nově stal Hideyuki Sakamoto, ani on však zatím do šéfovského křesla neusedl.
Tato škatulata se pro změnu podepsala na akciích automobilky, jež spadly nejníže od roku 2011. Nissan tedy skutečně začíná bít na poplach, neboť v podstatě potřebuje nového Ghosna, který by jej stejně jako ten původní přivedl zpět na výsluní. Jelikož si však každý udělal jasný obrázek o tom, kterak značka zachází se svými zachránci, není vůbec překvapivé, že o post nejvyšší není mezi špičkovými manažery zatím žádný zájem.
![Nissan po vyhazovu šéfa rychle padá ke dnu, šetřit už musí i na prkotinách - 1 - Nissan Sentra 2020 novy oficialni prvni 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nissan po vyhazovu šéfa rychle padá ke dnu, šetřit už musí i na prkotinách - 2 - Nissan Sentra 2020 novy oficialni prvni 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nissan po vyhazovu šéfa rychle padá ke dnu, šetřit už musí i na prkotinách - 3 - Nissan Sentra 2020 novy oficialni prvni 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nissan po vyhazovu šéfa rychle padá ke dnu, šetřit už musí i na prkotinách - 4 - Nissan Sentra 2020 novy oficialni prvni 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nissan po vyhazovu šéfa rychle padá ke dnu, šetřit už musí i na prkotinách - 5 - Nissan Sentra 2020 novy oficialni prvni 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nissan po vyhazovu šéfa rychle padá ke dnu, šetřit už musí i na prkotinách - 6 - Nissan Sentra 2020 novy oficialni prvni 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nissan po vyhazovu šéfa rychle padá ke dnu, šetřit už musí i na prkotinách - 7 - Nissan Sentra 2020 novy oficialni prvni 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nissan po vyhazovu šéfa rychle padá ke dnu, šetřit už musí i na prkotinách - 8 - Nissan Sentra 2020 novy oficialni prvni 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nissan po vyhazovu šéfa rychle padá ke dnu, šetřit už musí i na prkotinách - 9 - Nissan Sentra 2020 novy oficialni prvni 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nissan po vyhazovu šéfa rychle padá ke dnu, šetřit už musí i na prkotinách - 10 - Nissan Sentra 2020 novy oficialni prvni 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nissan po vyhazovu šéfa rychle padá ke dnu, šetřit už musí i na prkotinách - 11 - Nissan Sentra 2020 novy oficialni prvni 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nissan po vyhazovu šéfa rychle padá ke dnu, šetřit už musí i na prkotinách - 12 - Nissan Sentra 2020 novy oficialni prvni 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nissan po vyhazovu šéfa rychle padá ke dnu, šetřit už musí i na prkotinách - 13 - Nissan Sentra 2020 novy oficialni prvni 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nissan po vyhazovu šéfa rychle padá ke dnu, šetřit už musí i na prkotinách - 14 - Nissan Sentra 2020 novy oficialni prvni 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nissan po vyhazovu šéfa rychle padá ke dnu, šetřit už musí i na prkotinách - 15 - Nissan Sentra 2020 novy oficialni prvni 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nissan po vyhazovu šéfa rychle padá ke dnu, šetřit už musí i na prkotinách - 16 - Nissan Sentra 2020 novy oficialni prvni 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nissan po vyhazovu šéfa rychle padá ke dnu, šetřit už musí i na prkotinách - 17 - Nissan Sentra 2020 novy oficialni prvni 17](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nissan po vyhazovu šéfa rychle padá ke dnu, šetřit už musí i na prkotinách - 18 - Nissan Sentra 2020 novy oficialni prvni 18](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Nissan doufá, že situaci ve Státech zvrátí i za pomoci nových modelů, mezi něž patří nová Sentra. Využít chce hlavně toho, že segment sedanů ostatní opouští. Zda ale to - a ono šetření - pomůže, není jisté
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nejčtenější články
Nové BMW M5 je přesně ten nesmysl, jakého jsme se báli. 2,5tunové monstrum, které je přes rekordní výkon pomalejší než dřív
26.6.2024Fisker míří do likvidace. Ze svého skoro miliardového dluhu uspokojí sotva pětinu, tohle nemůže přežít
26.6.2024Vrcholný VW Golf se ukázal v novém. V Evropě nic neztratil ze své atraktivity, teď může vypadat i jako přízrak silnic
26.6.2024Mezi nejprodávanějšími novými auty v Rusku se tento měsíc poprvé objevil Tank
26.6.2024Povedení zloději aut se sami natočili, jak prchají před policií v ukradeném Mercedesu od AMG
26.6.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva