Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nordschleife definitivně zruší rychlostní limity, po několika úpravách trati
12.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ring dostane nové ploty a zábradlí na několika místech, jednu novou zakázanou zónu a půl kilometru nového asfaltu. A přijdou i další změny.
Budoucnost Nürburgringu je dost pravděpodobně zachráněna - FIA schválila navrhované změny, které budou v průběhu zimy implementovány, a v příští sezóně se můžeme opět těšit na neomezenou rychlost na tomto okruhu tak, jak jsme na ni byli roky zvyklí. Novinky přinesou lepší bezpečnost diváků a také se zlepší trať samotná, alespoň v některých úsecích.
Díky plánu změn, který představila společnost capricorn Nürburgring, FIA obnoví certifikaci Severní smyčce na další tři roky. Ta tak bude moci fungovat stejně jako v době, než byly zavedeny rychlostní limity, ovšem po provedených úpravách. Ty nakonec nejsou zas tak velké a trať samotná se nemění, většina novinek se týká zlepšení bariér mezi tratí a okolním světem, zejména přidání plotů certifikovaných FIA.
„Po schválení FIA je naším dalším krokem implementace sedmi změn. Přípravy postupují dle plánu a pokud počasí dovolí, práce fyzicky začnou v půlce listopadu. Měly by být dokončeny začátkem března 2016,” říká Carsten Schumacher, ředitel capricorn Nürburgring GmbH. Jak ukazuje kalendář turistických jízd, poslední možnost, kdy se na Nordschleife letos podívat, je o víkendu 14. a 15. listopadu, pak by měly začít práce na úpravách. Pro rok 2016 otvírací dny zatím nejsou známy.
Konkrétní změny v trati a v bariérách jsou menší, než se někteří mohli obávat. Nakolik k tomu pomohl dotazník, netušíme, ale výsledek to je dobrý, a to asi nejen v rámci možností.
Změny jsou následující:
- Oblast Döttinger Höhe - Antoniusbuche dostane nový plot mezi tratí a veřejnou silnicí, která vede souběžně, a to v délce 700 metrů v místech, kde auta jezdí nejrychleji.
- Oblast Hocheichen dostane nový kovový plot za existujícím plotem jako zábranu mezi tratí a polní cestou vedoucí vedle.
- V oblasti Quiddelbacher Höhe - Flugplatz bude obnoveno 500 metrů povrchu trati tak, aby byly vyhlazeny nerovnosti. Větší ploty a bariéra z pneumatik, instalované na jaře, zůstanou na svých místech.
- V oblasti Schwedenkreuz bude na pravé straně trati vytvořena zakázaná zóna pro diváky a na levé straně trati přibude plot.
- Oblast Metzgesfeld dostane nové ploty, jak obyčejné, tak s certifikací FIA, pro zlepšení bezpečnosti diváků. Přibude ochrana kempovacího prostoru po pravé straně trati a svodidla budou přesunuta blíž k vozovce.
- V oblasti Wipperman bude uzavřena mezera v bariéře.
- V oblasti Stefan Bellof S, tedy mezi Pflanzgarten a Schwalbenschwanz, přibude plot hned za již instalovanými svodidly.
Jak vidno, změny tedy nebudou tak velké, aby staré rekordy přestaly platit, a obnova povrchu trati je jen ku prospěchu. Samozřejmě, zavedení těchto novinek bude zkontrolováno organizacemi FIA a DMSB a až poté bude certifikace Nordschleife jako závodního okruhu na další tři roky finálně přiklepnuta. „Unikátní charakter Severní smyčky bude zachován,” zdůrazňuje Schumacher.
Ovšem, těmito změnami to nekončí. Do roku 2019 bude Nordschleife dále modernizována podle dohody capricornu Nürburgring GmbH. Jak přesně, zatím nevíme, ovšem dá se předpokládat, že bude kladen velký důraz na zachování charakteru a historické hodnoty tohoto unikátního okruhu.

Změny se dotknou sedm míst na trati, najít si je můžete na mapce
Nordschleife dostane několik změn, takže se tam budou moci auta opět prohánět, co technika dovolí (ilustrační foto)
Zdroj: Nuerburgring.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 7 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 9 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 10 hodinamiŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva