Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové Audi A6 e-etron vypadá tak lacině, že vás snad ani nenapadne, že jde o drahé auto drahé značky
před 5 hodinami | Petr Miler
Není dnes zase tak těžké ho zahlédnout na silnici, možná si ale ani neuvědomujete, kolikrát jste ho už viděli. Naživo působí ve skromnějších specifikacích tak lacině, že ho ani neregistrujete jako Audi. Působí spíš jako nový vůz u nás dosud neznámé čínské značky.
Poprvé se odhalilo už loni v srpnu a dnes není těžké na něj narazit v provozu. Tedy ne v Česku, 29 zde letos prodaných vozů, z nichž si nejspíš většinu rozebrali dealeři a sama automobilka, nestojí za řeč. V mém druhém domově v Nizozemsku jde ale o docela častý zjev, podobně jako v Německu. Až docela nedávno jsem si ale uvědomil, jak často tohle auto na silnici potkávám.
Řeč je pochopitelně o novém Audi A6 e-tron, tedy elektrické „verzi” (jde o zcela samostatně stojící model, který si původně měl A6 říkat jako jediný, spalovací alternativa se měla nazývat A7) oblíbeného dálničního matadora vyšší střední třídy. Už s ohledem na jeho původní poslání považujeme za naprosto pošetilé dávat mu pro tento účel zcela nevhodný pohon. Jak už ale padlo při onom představení, snad ani nejde zklamání, ale o vůz přesně tak nezajímavý, jak se dalo čekat. Ani toto smíření vás ovšem nepřipraví na osobní kontakt s ním.
Pokud narazíte na nějakou vysoce specifikovanou verzi v atraktivní barvě a na hodně velkých litých kolech klasického ražení, pomyslíte si něco o nepřiměřeně vysokém autě, které sice ničím neláká, ale také moc neruší. V obou zmíněných zemích je ale možné na silnicích docela běžně narazit na černá nebo tmavě šedá provedení s 20" litými koly, která vypadají jako ocelové disky s kryty a naprosto nezajímavým vnějším i vnitřním ztvárněním. Asi jsem taková auta viděl víckrát, než si uvědomuji, až před pár dny jsem se ale na jedno mohl pořádně vynadívat, když projíždělo městem. A byl jsem konsternovaný.
„Tohle, že je Audi?” vykřikl na mě kolega, který zrovna seděl vedle mě, když jsme pomalu jeli městskou kolonou. Napadlo mě prakticky to samé. Auto jako kombík dělá dojem nějakého přerostlého laciného hatchbacku čínské provenience. Tmavě vyvedená loga na něm nejsou skoro vidět, velké černé plochy jsou nápadité jako šatník zhýralého politika a ona utopená úzká kola též ničemu nepomáhají. Dvojitá čelní světla v čele s jakýmisi asijskými lampami pro denní svícení auto také nikam nepozvedávají a plastové plochy v tomto případě jednak nepomáhají rozbít otylost auta, současně ale dělají dost pro jeho lacinost.
Interiér, byť ten u aut v provozu zahlédnete jen letmo, též nepůsobí nijak „bohatě”, právě naopak. Pro lepší představu jsme si o fotky jedné z takových verzí řekli jednomu z německých prodejců a ani na záběrech prakticky nového auta nedělají dobrý dojem - kdo zná mizérii nové A5, tady bude smutně doma předem. Kdyby šlo alespoň o nějaký neobvyklý úplný základ za 5 korun, budiž, ale tak to není - auto na fotkách je dokonce verze, která si říká Performance, s nenulovou výbavou navíc. A cenou po slevě téměř 2 miliony Kč. Tohle za „dva míče”? To snad ne.
Po kontaktu s takovým autem se opravdu nedivíte, že zákazníci a fanoušci Audi ze zoufalství natáčí hodinové filmy volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek. Tohle je ztělesnění úpadku. Tohle je vtip. Ale špatný vtip. Opravdu si nedokážu představit, jaký soukromý klient si takové auto s nadšením koupí - vozy, které vídám v Nizozemsku, jsou téměř všechny pořízené na firemní leasingy. Ale vkus má každý svůj, tak se podívejte třeba na auto níže. Třeba zjistíte, že se vám líbí a musíte ho mít...
















Tohle chce Audi někomu prodávat jako prémiový vůz prémiové značky za prémiovou cenu? Nedokážeme si představit, kdo by se jím nechal zlákat, my to jistě nejsme. Foto: Autohaus Seitz, publikováno se souhlasem
Zdroje: SDA, Autohaus Seitz@Mobile.de, Audi
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 3 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nejčtenější články
Návrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
7.6.2025Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
7.6.2025Zájem Američanů o elektrická auta spadl nejníž za mnoho let, prodeje elektrických Fordů a Kií klesly až o 98 procent
8.6.2025Nová elektrická platforma VW od začátku počítá s tím, že může použít i spalovací motor
8.6.2025K mání je dokonalý symbol německé automobilové nestřídmosti 80. a 90. let, bizár v každém směru je dnes vzácností skoro za milion
8.6.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.08. 13:46 - Brus
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.08. 13:44 - Brus
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.08. 13:14 - delphin
- Video a Nordschleife, the best of 07.08. 08:30 - Vrooom
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan