Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Novinář zkouší, co vydrží japonské auto, jeho nájezd dotáhl až k 1,6 milionu km
4.2.2019 | Mirek Mazal
Japonská auta platí obecně za spolehlivá a velmi trvanlivá a o těch od Toyoty a Lexusu to platí obzvlášť. Pověst je ale jedna věc, realita může být věc druhá, jak vypadá Lexus LS po ujetí skoro 1 milionu mil?
Náš americký kolega Matt Farah proslul v automobilové žurnalistice různými způsoby, mnoho lidí si jej ale spojuje s jeho vlastnictvím Lexusu LS 400 z roku 1996. Nebylo by na tom nic až tak pozoruhodného, kdyby si Matt tento vůz normálně koupil a normálně jej používal, on s ním ale má od počátku trochu jiný záměr. Pořídil jej s 1,4 milionu najetých kilometrů s cílem dotáhnout nájezd až k magické hranici 1 milionu mil, tedy více jak 1,6 milionu km.
Sám by to asi s ohledem na nutnost prohánět řadu jiných aut nezvládl, proto auto nabídl k využití i jiným. Do Lexusu tak usedají i další lidé, mimo jiné jistí Ana a Anton, kteří s vozem vyrazili na cestu kolem USA. Během jejich putování se na tachometru rozsvítilo číslo 983 tisíc mil (1 581 000 km). Do stanoveného cíle nebylo daleko a americký pár se zastavil u opraváře, který provedl kompletní prohlídku rekordního korábu.
Pod kapotou našel originální motor 4,0 V8 a původní, byť opravovanou čtyřstupňovou automatickou převodovku. Zkušební jízda odhalila opotřebený interiér, protože na krémovém čalounění těžko skrýt náročný život nesmrtelného Lexusu. Za osahaným volantem se rozblikaly kontrolky mazání, motoru a airbagu a po návratu se pod autem objevila mastná louže.
Inspekce rychle potvrdila vysoký únik oleje od motoru, který nebyl nikdy přetěsněn. Další kapky prosakovaly na zem z opravované převodovky. Jako opotřebovaná se jevila také pouzdra zadních ramen a diferenciálu - jejich příliš volné uchycení mohlo způsobovat vibrace, na které si Anton stěžoval.
Po vizuální kontrole se na řadu dostala diagnostika. Tablet přes konektor OBD ukázal několik chyb motoru v oblasti tepelného okruhu a práce s výfukovými plyny, ale po takové náloži kilometrů nepřekvapuje ani jedna zmíněná vada. Mechanická kondice s několika nedostatky byla velmi podobná vizuálnímu stavu, pohledem šlo hned poznat místa chybějícího laku, občas zaujal ohnutý plech, ale to nejpodstatnější k dosažení mety stále fungovalo.
Nejnověji se za volant LS 400 dostal Robert Moschowsky, který vůz dostal až do stavu, kdy do protnutí cílové hranice chybí jen 631 mil. Robert převzal Lexus při nájezdu 989 750 mil (1 592 848 kilometrů) a vrátil ho s 999 369 mílemi (1 608 328 kilometry). Trasa vedla z Indiany do Georgie, kde si ho převzal přítel majitele Matta Faraha.
Moschowsky v průběhu svého používání s vozem projel přes 11 států USA. Matt plánuje navázat a dokončit vysněný pokus vlastními silami. Atmosférický agregát má dobrou pověst a majitel věří, že zbývající technické vybavení doslouží bez vypovězení služby.
Stav auta můžete posoudit nejen z výše zmíněného, ale i z fotek níže. S ohledem na to, jak složitý život auto má (řada uživatelů, ne až tak pečlivá údržba), považujeme za zázrak, že vůbec ještě jezdí a k milionu ujetých mil se blíží bez většího zaváhání. Ale třeba jste Lexusu čekali více - že se při takovém zápřahu ani nezapotí a 1,6 milionu km na něm pomalu nebude znát...











Lexusu LS 400 z roku 1996 po nájezdu přes milion a půl kilometrů...
...má nyní na tachometru 999 369 mil a vypadá stále dobře. Posledních 631 mil do vysněného limitu jednoho milionu chce najet sám jeho majitel, Matt Farah
Zdroj: Matt Farah
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
před 6 hodinami (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
před 5 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
před 6 hodinami (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
před 7 hodinamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 9 hodinamiBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch