Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový Golf GTI s manuálem ukázal na Autobahnu další oblast, ve které ztrácí
10.8.2020 | Petr Prokopec
S mnohými rozpačitými komentáři se musí potýkat Volkswagen kvůli novému Golfu. Ukázka akcelerace verze GTI na německé dálnici vede k dalším, auto neobvykle ztrácí na předchůdce.
Osmou generaci Volkswagenu Golf překvapivě po příchodu na trh nevítaly otevřené náruče statisíců zákazníků. Německá automobilka totiž sice svůj bestseller osadila beztlačítkovým kokpitem nebo inovovanými, mild-hybridními motory, ovšem zároveň na jeho vývoji a následné výrobě i nemálo šetřila. Kapotu motoru tak již musí držet klasická podpůrná tyč, se kterou je třeba manipulovat ručně, a nikoliv plynové vzpěry. To je sice jen drobná a na první pohled nepodstatná změna, ovšem stala se symbolem toho, kam Golf mezigeneračně zamířil.
Nyní se můžeme pokusit zlepšit image vozu za pomoci varianty GTI, jenže ani tady to není snadné. GTI se stejně jako předchozí provedení dočkala přeplňovaného benzinového dvoulitru, jenž produkuje 245 koní a 370 Nm točivého momentu. Veškerý výkon přitom může na přední kola přenášet sedmistupňový automat, mimo něj ovšem mohou zákazníci i nadále volit také šestistupňový manuál. Tedy převodovku, ze které se stává ohrožený druh. A jak je patrné z přiloženého videa, řadit s ní lze velmi rychle.
Manuální GTI s tímto ústrojím zvládá zrychlit z klidu na stovku za 6,3 sekundy a na dvoustovku za 22,1 sekundy. Jak ovšem dodává testující, při správném podřazení a práci s plynovým pedálem je možné akcelerovat ze stovku na dvoustovku dokonce již za 15,5 s. To jsou o něco horší data než u předchozí generace a další prostor ke kritice, současně je ale třeba dodat, že jde o velmi zajímavou dynamiku. Podobným způsobem kdysi zrychlovala první generace Porsche 911 Turbo, nesrovnatelně dražší auto pro pár vyvolených.
Ani německá novinka sice není pro každého, ceny manuálního provedení by ale měly odstartovat na 35 tisících Eur (cca 919 tisíc Kč), což z něj činí citelně dostupnější volbu. Na konkrétní sumy, zvláště ty spojené s českým trhem, je ovšem třeba vyčkat, jelikož ale spřízněná Škoda Octavia RS začíná na 889 900 Kč, dá se předpokládat, že GTI nebude s cenou od výše zmíněné sumy daleko.
Oproti předchozí generaci tedy jde o nemalé zdražení, které navíc doprovází zmíněná horší dynamika, ovšem i tak GTI image Volkswagenu Golf vylepšuje. Evropa je totiž aktuálně tím kontinentem, kde sportovní deriváty jeden po druhém mizí kvůli přísnějším emisním předpisům rychleji než pára nad hrncem. Je proto vlastně až zázrak, že jeden z těch nejznámějších zůstává stále v prodeji, a to navíc s manuální převodovkou.





Nový VW Golf GTI dynamicky na předchozí generaci sice trochu ztrácí a je oproti ní i dražší, na druhou stranu však stále může být osazen manuálem, čehož si nutně musíme cenit. Foto: Automann-TV@Youtube
Zdroj: Automann-TV@Youtube
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 28 minutami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
