Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový VW Golf se ještě více opozdí, ze zkrácení životních cyklů nezbylo nic
25.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Osmá generace evropského bestselleru měla být původně na trhu už nyní, pak byla odložena o pár let. Teď už je jasné, že sedmička si na světě ještě chvíli pobude.
Stávající Volkswagen Golf čeká poměrně dlouhý životní cyklus, ač jej původně měl potkat pravý opak. Sedmá generace přišla na podzim 2012 a teď už jsme měli vítat tu osmou. Nakonec je tu ale jen facelift a na plnohodnotného nástupce si počkáme ještě skoro tři roky. Udávaným důvodem je, že jej německá automobilka chce uvést na trh prakticky souběžně s další důležitou novinkou, a sice elektrickým hatchbackem I.D.. Alespoň tak to prezentuje prodejní a marketingový šéf značky Jürgen Stackmann.
„Nový Golf 8 bude extrémně silným vozem, jeho odhalení přijde pouhý měsíc předtím, než ukážeme I.D. Věříme, že oba modely budou stát pevně na svých nohou a každý z nich bude úspěšný na vlastním písečku,“ uvedl Stackmann. Zároveň přitom dodal, že s oběma novinkami máme počítat v roce 2020, což je hlavně v případě Volkswagenu Golf 8 překvapivé - dosud byl s tímto vozem spojován nanejvýš rok 2019. A víme více i o tom, co auto samo nabídne.
„Elektrifikaci příští generace skončí u plug-in hybridní verze. Pokud se podíváte na paket s bateriemi u platformy MQB, pak akumulátory najdete prakticky všude. Vypadá to možná fantasticky, ale optimální to není,“ popisuje věci budoucí Stackmann. A dodává, že úlohu dnešního Volkswagenu e-Golf převezme právě nový hatchback I.D., který dorazí na platformě MEB zasvěcené přímo elektromobilům.
Tato novinka by dle prodejního šéfa německé automobilky měla nabízet pokrytí v pásmu 400 až 600 kilometrů v rámci laboratoří, což znamená zhruba 300- až 450kilometrový dojezd v reálu. Cílem Volkswagenu je cena na úrovni dieselového Golfu, jehož nejlevnější verze 1,6 TDI se 115 koňmi aktuálně startuje na 535 900 Kč. Tak málo se ale za hatchback I.D. nejspíše platit nebude.
Důvodem jsou úpravy dieselových motorů, jimiž v příštích několika málo letech v důsledku stále přísnějších emisních regulí musí tyto motory projít. Cena aut s pohonnými jednotkami TDI tedy zamíří vzhůru, otázkou jen je, jak moc vysoko. Nicméně tipujeme, že pod 600 tisíc korun bude možné dieselový Golf pořídit, velmi pravděpodobně tedy pod stejnou úrovní bude startovat i Volkswagen I.D.
Pokud se automobilce skutečně povede srazit ceny tak nízko, pak snad může počítat s alespoň nějak větším zájmem, který dnes elektrická auta míjí. Zvláště když díky dotacím by I.D. mohlo být reálně ještě levnější. Automobilka navíc hatchback záhy doplní minibusem i crossoverem, cíl v podobě milionu prodávaných elektromobilů ročně by tak do roku 2025 skutečně mohla splnit. Že i to bude v rámci jejích desetimilionových ročních prodejů pořád jen kapka v moři, nemusíme dodávat...



























Produkční verze Volkswagenu I.D. dorazí na počátku roku 2020, pouhý měsíc po odhalení osmé generace Golfu
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 7 hodinami
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 8 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 10 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 11 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
