Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nürburgring má kupce. Nakonec je jím Capricorn, za 77 milionů Eur
11.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Slavný okruh i se zábavním parkem má definitivního kupce. Vítězem je nakonec dodavatel automobilových a leteckých dílů, společnost Capricorn.
Po skoro nekonečných průtazích a spekulacích má světoznámý okruh Nürburgring nového majitele. Tím se nakonec nestal nedávno avizovaný investiční fond HIG Capital z Miami, o kterém hovořil Bernie Ecclestone, ale společnost z docela jiných kruhů.
Vítěz byl ohlášen na večerní tiskové konferenci a stal se jím dodavatel automobilových a leteckých součástek Capricorn, který zaplatí za celý komplex včetně zábavního parku 77 milionů Euro, tedy zhruba 2,1 miliardy korun. Jestli je to dobrá zpráva, nebo špatná zpráva, posuďte sami, identita samotného majitele je ale pro budoucnost okruhu podstatná jen částečně - ať už by se jím stal kdokoli, zachovat okruh dostupný široké veřejnosti i vývojovým oddělením automobilek by v souladu s podmínkami aukce musel nějakým způsobem každý.
Věřitelé insolventního provozovatele závodní trati v pohoří Eifel dali po několikahodinovém vyjednávání přednost Capricornu z Düsseldorfu před investičním fondem HIG. Jens Lieser, nucený správce Nürburgring GmbH zminil celkový objem transakcí na více než 100 milionů Eur - ke zmíněné sumě 77 milionů se nový majitel musel zavázat investovat dalších 25 milionů do rozvoje celého komplexu okruhu.
Capricorn v čele s majitelem Robertinem Wildem tedy nabídl nejlepší podmínky. Jeho plánem je nadále pokračovat v motoristických aktivitách na okruhu Formule 1 a postavit na okraji komplexu takzvaný technologický park. K předání novému majiteli má dojít v lednu roku 2015, v tomtéž roce se veškeré plánované závody budou konat dle původního plánu. Zábavní park Green Hell hodlá údajně nový majitel uzavřít, protože je prodělečný.
Německá oblast Rýnská Falc přitom do rozvoje zábavního parku investovala přes 300 milionů Eur, a tak je oněch 77 milionů včetně okruhu cena příznivá. Očekávání tohoto parku nebyla naplněna a počet návštěvníků nedosahoval požadovaného objemu, aby zajistil předpokládanou a nutnou ziskovost. Díky tomu a také díky rozhodnutí rady EU, která rozhodla, aby státní pokladna přestala okruh dotovat formou grantů, musel Nürburgring před 20 měsíci vyhlásit bankrot.
Legenda ale tedy bude žít dál a my si konečně můžeme zhluboka oddychnout. Můžeme se tedy těšit opět na další konání šampionátu Formule 1 (každé dva roky), na další pokusy výrobců automobilů o nejlepší časy a třeba i naše testy realizované na Severní smyčce.



Slavný okruh přestál dvě světové války. Vaz mu zlomil až pokus udělat z něj atrakci více pouťovou než motoristickou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
před 9 hodinami
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 10 hodinami
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
včera
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
