Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
O BMW M2 s manuálem je velký zájem i v Evropě, podstatně větší než u M3
22.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Do M5 už hezkou řádku let nedostanete manuální převodovku, pokud nežijete v USA. V M2 je ale stále oblíbenou možností i v Evropě.
Když ještě nebyla na světě aktuální generace BMW M3 a M4, existovaly obavy, že nebude k mání s manuální převodovkou. Ty se naštěstí ukázaly být lichými. Nástupce BMW 1 M, model M2, který je na trhu teprve několik týdnů, také můžete mít s manuálem nebo se sedmistupňovou dvouspojkou - na rozdíl od 1 M, která byla k mání právě jen s manuální převodovkou.
Manuály ze silnějších aut mizí a automobilky to zdůvodňují zájmem zákazníků, že prostě manuál nikdo nechce. Že to není pravda, ukazuje reakce fanoušků i zákazníků Porsche na modely 911 GT3 a GT3 RS, které manuál nemají, a naopak na Cayman GT4, který zase nedostanete s automaticky řadící převodovkou. A nebo vyšší ceny prakticky všech starších sporťáků s manuály, Ferarri nevyjímaje. Ostatně, také Jaguar dodatečně nabídl pro F-Type manuál, protože o to nemalá část zákazníků stojí. A pak je tu Jeremy Clarkson a jeho nedávný sloupek o manuálech a šílenství, ale to je trochu jiný příběh.
Tak jako tak je fakt, že manuální skříně jsou dnes u výkonnějších aut (pro nás paradoxně) v menšině. Otázkou ovšem je, jak velké. Že zájem není nulový, jak se tváří někteří výrobci pokoušejíc se vyargumentovat svůj rádoby „tržní přístup”, není třeba znovu dokazovat. Jaguar hovoří o 10 procentech trhu a podobná čísla ukazují data BMW v případě M3 a M4 - ta říkají, že 90 % zákazníků si vybere dvouspojku a jen 10 % zvolí manuální řazení. V případě M2 to je ale jinak.
Mnichov kolegům z britského Car Throttle prozradil, že o ruční řazení má v případě tohoto modelu v Británii zájem celých 30 % zákazníků, tedy o poznání více než u většího modelu. Pořád je to pochopitelně méně než u automatu, ale už je to velká část a blíží se i americkým reáliím. Tam jsou tedy globálně manuály v těžké menšině, tvoří jen jednotky procent trhu, u sportovních aut je ale situace docela jiná - někdy se starají i o polovinu odbytu, třeba u Corvette C7 je to okolo 40 procent.
Proč je situace u M2 taková, je otázkou. Možná to je proto, že manuál v BMW M2 je údajně lepší než manuál ve všech ostatních moderních BMW. Anebo to má důvod tam, že M2 je myšlena víc pro skutečné fanoušky BMW M než dnešní M3 a M4. Anebo prostě proto, že to je menší a levnější auto a lidem do něj spíš sedí manuál. V každém případě je pravděpodobné, že takové procento zákazníků udrží manuál v nabídce BMW M a že všechna auta nebudou následovat M5.


Manuální převodovku v M2 volí 30 % britských zákazníků
Na oficiální sadě ukázalo BMW model M2 jen s dvouspojkou
Zdroj: Car Throttle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před 11 hodinamiPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
včeraS novými auty je stále víc problémů, varují Němci, podle tamního profesora je defektů dvaapůlkrát víc než u starších vozů
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraLamborghini znovu přísahá věrnost spalovacím motorům, teď už ví, jak u nich může vydržet ještě dekády
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva