Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
O velká, nóbl SUV je rekordní zájem. A i přes oblibu Volva hlavně s šestiválci
14.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace XC90 je nejrychleji rostoucím modelem segmentu. Jen díky němu výrazně roste odbyt čtyřválců, nic jiného totiž nenabízí.
Pokud by někdo před pár lety prohlásil, že jedním z nejrychleji rostoucích segmentů trhu bude třída velkých prémiových SUV, nejspíše by došlo k jeho urychlenému transportu do blázince. Nicméně choutky zákazníků jsou nevypočitatelné, načež společnost JATO Dynamics mohla konstatovat, že prodej těchto vozů ke konci září dosáhl v Evropě rekordních výšin - oproti loňskému roku došlo k nárůstu registrací o jednu třetinu.
Dle statistik bylo za prvních devět letošních měsíců prodáno 185 tisíc velkých prémiových SUV, přičemž absolutním králem bylo BMW X5. To ovšem meziročně dosáhlo pouze jednoprocentního růstu, zatímco stříbrné Volvo XC90 má na kontě zlepšení o neuvěřitelných 163 %. Je tedy velmi pravděpodobné, že při závěrečném účtování nakonec korunu získají Švédové, nikoliv Němci.
Působivého růstu dosáhlo také Audi Q7 druhé generace, jež si meziročně připsalo 83 procent a které ve výsledku může X5 taktéž nechat za sebou. Na to má ostatně šance i čtvrtý Mercedes GLE, byť v jeho případě je růst „pouze” 35 procent. Zajímavý je pak 27procentní posun u sedmého Land Roveru Discovery, neboť nejde o novou generaci, nýbrž tu končící.
Právě britská automobilka je králem mezi velkými SUV, neboť trojice jejích modelů (kromě Discovery je to Range Rover a Range Rover Sport) přinesla kumulovaných 44 131 registrací. Druhou příčku mezi výrobci obsadila třícípá hvězda s GLE, GLE Coupe, GLS a třídou G, jejichž 38 322 registrací představuje 62procentní posun.
Zajímavý je také pohled pod kapotu. Přestože jde o velké vozy, největšího růstu - o 77 % - dosáhly varianty osazené čtyřválcovou pohonnou jednotkou. To je dáno hlavně zájmem o Volvo XC90, které se s ničím jiným nenabízí. V celkovém součtu kusů ale čtyřválce dosahují pouze třetinového množství šestiválců, ty narostly o 20 %.
Zájem o osmiválce pak padá, ovšem jen o 2 procenta. Navíc můžeme podotknout, že to dozajista není ani tak nezájmem zákazníků, ale spíše nedostačující nabídkou automobilek. Maserati Levante je k mání jen se šestiválcem, zatímco Bentley Bentayga dostalo osmiválec teprve nedávno, a to navíc dieselový.
Největším domovem pro velká SUV se stalo Německo, kde skončilo 52 764 aut z oněch 185 tisíc vozů. Na druhém místě pak najdeme Velkou Británii se 43 798 registracemi, třetí je pak Francie (12 084 prodaných aut) a čtvrtá Itálie (11 973 registrací).
Nejprodávanější velká SUV v Evropě od ledna do září 2016
(údaj v závorce odkazuje na posun oproti stejnému období loňského roku)
1. BMW X5 - 28 601 kusů (+1 %)
2. Volvo XC90 - 26 860 kusů (+163 %)
3. Audi Q7 - 24 535 kusů (+83 %)
4. Mercedes-Benz GLE - 22 409 kusů (+35 %)
5. Range Rover Sport - 21 767 kusů (+0,8 %)
6. Porsche Cayenne - 12 353 kusů (-13 %)
7. Land Rover Discovery - 12 032 kusů (+27 %)
8. Range Rover - 10 158 kusů (-8,6 %)
9. Jeep Grand Cherokee - 9 915 kusů (-1,2 %)
10. BMW X6 - 9 542 kusů (-13 %)
Rozložení pohonných jednotek dle počtu válců u velkých SUV
(údaj v závorce odkazuje na posun oproti lednu až září loňského roku)
Čtyřválce - 42 691 kusů (+77 %)
Šestiválce - 119 463 kusů (+20 %)
Osmiválce - 15 315 kusů (-2 %)




















Druhá generace Volva XC90 zvedla zájem o čtyřválce. Prodeje šestiválcových SUV jsou však i nadále třikrát vyšší
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 8 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 3 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 4 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 6 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 16:14 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
