Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Obří opuštěnou továrnu zkrachovalé automobilky nikdo nechce, je jako město duchů
24.1.2020 | Mirek Mazal
Rusové postupně snížili cenu za chátrající areál až na 4,7 procenta původně požadované sumy, ani tak jej ale nikdo nekoupil. Továrna je zřejmě zakletá a zůstává na pospas zlodějům i jiným pochybným existencím.
Ani opakované snižování kupní ceny nepomohlo najít kupce pro dlouho chátrající prostory automobilového závodu TagAZ (Taganrogskiy Avtomobilnyi Zavod). Dříve prosperující firma zkrachovala a zbytky továrních linek se konkurzní správce snažil prodat nejprve za čtyři miliardy rublů (1,5 miliardy Kč). O dva roky později částka padla na 1,022 miliardy rublů (374 milionů Kč) a další sleva stanovila cenu 432,3 milionu rublů (158 milionů Kč).
Zhruba 30 tisíc metrů čtverečných zaprášených dílen se starým vybavením nikoho neoslovilo, proto každý týden klesala prodejní suma o 10 % a minimální hodnota nesměla padnout pod 40 % poslední definované cifry. Ani požadovaná platba necelých 70 milionů Kč ale nevedla k úspěšnému nalezení dobrodruha s plánem využít levné pozemky či zchátralé budovy. Rusové budou muset ještě více zlevnit, možná i někomu zaplatit za revitalizaci rozsáhlého areálu.
Opuštěné haly tak zůstávají bez nového majitele. Dílny tak budou dál marně odolávat nájezdům zlodějů, kteří hledají zbytky cenných strojů. Většina techniky byla demontována a odvezena neznámo kam. Prodávané prostory vypadají jako město duchů po konci světa. Bývalí zaměstnanci jen těžko skrývají smutek, však ještě dobře pamatují plný provoz a montáže aut značek jako Hyundai, TagAZ, Chery, JAC nebo BYD. Návrat výroby aut do těchto míst je ale velmi nepravděpodobné.
Nesplacené závazky zkrachovalé firmy stále činí asi 30 miliard rublů (11,1 mld. Kč). Mezi největší věřitele patří ruské investiční kolosy VTB, Sberbank, Gazprombank a Doninvest. Ručitelem některých půjček je osobně bývalý vlastník společností TagAZ a Doninvest Michail Paramonov, který raději emigroval do Francie pokoušet znovu štěstí v automobilovém průmyslu mimo dosah svých věřitelů.




Fotky z úspěšného období firmy TagAZ s dneškem mnoho společného nemají
Po bankrotu v roce 2014 areál začal rychle uvadat a dodnes se jej nepodařilo zpeněžit, ani velmi levně. Vydražen tak nakonec může být třeba za korunu, i když původně byl nabízen za 1,5 miliardy Kč
Zdroj: Drom
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 5 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 7 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 8 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 10 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 15:14 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB