Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Od BMW poprvé slyšíme, že méně může být více. Platí to ale jen pro Mini
6.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská značka oseká své portfolio na pět modelových řad. Karosářských verzí sice bude více, po enormním navyšování prodejů však Mini příliš nepase.
V nedávném článku o novém Mini Countryman jsme zmínili, že britská automobilka spadající pod německé BMW již nebude nabízet tolik modelů jako v posledních letech. Veškerá produkce by se měla točit okolo pěti řad, i když samotných verzí bude de facto mnohem více. Kupříkladu jako hatchback je prezentováno třídvířko i pětidvířko, již uvedený Countryman by kromě standardního provedení měl být k mání i jako ortodoxní off-roadová varianta nebo stylové Coupe.
Jak je tedy patrné, s onou redukcí portfolia to až tak horké nabude. Tedy ve skutečnosti, po stránce papírové ale skutečně budeme mít čest s „pěti statečnými“. Z toho důvodu ostatně již Mini ukončilo výrobu modelů Roadster a Coupe bez přímého i nepřímého nástupce. Stejný osud čeká i třídveřový Paceman, jakmile se jeho životní cyklus nachýlí ke konci. Jelikož do produkce tento crossover zamířil před pouhými třemi roky, nějakou dobu ve výrobě ještě vydrží.
Vraťme se ale zpátky k chystané nabídce pěti modelů, která je nosnou páteří nové strategie značky. Za tou přitom stojí její šéf Peter Schwarzenbauer, který dříve pracoval pro Porsche a byl zodpovědný za vstup SUV Cayenne na americký trh. S tímto vozem přitom měla automobilka ze Zuffenhausenu enormní úspěch a zcela změnila svou image z výrobce ryze sportovních modelů na automobilku, která jde po co nejvyšších prodejích.
Úspěch modelu Cayenne měl přitom za následek příchod dalších čtyřdveřových modelů, čímž registrace poskočily ještě více. Daný princip, tedy více vozů rovnajících se větším prodejům, ovšem Schwarzenbauer kupodivu u Mini použít nechce. Podle něj totiž v případě této automobilky zafunguje pravý opak. „Když se budeme soustředit na menší portfolio, můžeme se mu více věnovat. Jsem přesvědčen, že to zafunguje.“
Každá modelová řada by tedy měla mít vtisknutý unikátní charakter, přičemž úkolem dealerů bude, aby jej zákazníkům dostatečně vysvětlili. Tím jim najdou ideální vůz, což se samozřejmě projeví nejen na prodejích, ale také na loajalitě klientely. Schwarzenbauer ovšem dodává, že značka by se měla ptát sama sebe, zda se skutečně musí hnát za stále vyššími prodejními čísly.
Je tedy dost dobře možné, že nakonec se v rámci přerodu značky Mini dočkáme i omezení roční produkce, čímž by narostla exkluzivita. To je ovšem již mnohem radikálnější krok, který bude muset stoprocentně posvětit mateřské BMW. Od toho je ale - při prakticky permanentním bobtnání jeho nabídky - překvapivé už svolení k současnému omezení nabídky Mini. A tak se zřejmě můžeme dočkat kde čeho...















Mini sice chystá jen pět modelových řad, ty však budou patřičně široké. Kupříkladu třídvířko i pětidvířko totiž spadají do jedné
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 7 hodinamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pole Position pro Quartarara 11:48
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval včera 16:32
- Na čele je po pátku v Assenu Filip Salač včera 15:20
- Rabat místo MacKenzieho? 26.6.2025
- Jako lídři přijíždějí do Assenu Marc Marquez, Gonzalez a Rueda 26.6.2025
Nejnovější články
Američané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
před 3 hodinamiNová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
před 4 hodinamiČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
před 6 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 7 hodinamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva