Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Oficiální časy z Nordschleife jsou prý jen marketing, myslí si u Fordu
29.11.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Při pátrání po času Shelby GT500 na Nürburgringu vytanulo na povrch zajímavé prohlášení Jamala Hameedia, vrchního inženýra divize SVT Performance.
Ford zatím oficiálně neprozradil (a zřejmě ani neprozradí) čas nového Mustangu Shelby GT500 ze Severní smyčky německého Nürburgringu. Odkazované video dokumentuje hodnotu 7:40, sama automobilka ji ale nehodlá komentovat. Naše hledání nakonec zastavilo prohlášení divize Global Performance Vehicle, konkrétně vrchního inženýra Hameedia, který je za nejsilnější Fordy (včetně pick-upů) zodpovědný.
Hameedi se nechal slyšet, že dosažené časy automobilek na posvátném okruhu jsou ekvivalentem ke kvalifikačním (dosaženým při závodech), avšak jsou prosté jakékoliv před- i postartovní kontroly. Dodává, že tato volnost způsobuje, že aktuální nastavení vozu je vždy na každém výrobci, tudíž se jedná o pouhý marketing. Navzdory omezenému respektu k časům z Ringu ale tvrdí, že jakmile budou určeny standardy pro měření časů všech automobilů, pak budou jejich výkonné vozy prvními, které Nürburgring projedou.
Na jednu stranu je k tomu třeba říci: ano, automobilka si s každým svým vozem může udělat v podstatě, co se jí zlíbí a dosažený čas může být marketingovým pozlátkem, který nemusí odrážet skutečné schopnosti sériového vozu. Nesčetněkrát už jsme na našich stránkách pochybovali, zda je výsledný čas reálný, naposledy to bylo v případě Nissan GT-R Nismo. Na druhou stranu je ovšem třeba dodat, že jen kvůli tomu nelze honbu za co nejlepšími časy z Ringu bagatelizovat, neboť svou hodnotu nesporně mají.
Jak už také párkrát zaznělo (třeba v našem testu Rapidu z Ringu), Nordschleife sama o sobě není pouhý marketing, ale komplexní test vozu na více než 20 kilometrech náročné trati ve všech ohledech, který jednoznačně řekne, zda to či ono auto funguje, nebo ne. Ne nadarmo se traduje, že co funguje na NS, bude fungovat kdekoli. Navíc volání po nějakých standardech či „obecných podmínkách” je podle nás nesmysl, standardem může být jediné - aby vůz byl skutečně sériový a jeho výkon na Nordschleife reflektovat možnosti, které skýtá běžné produkční auto. To asi nelze „nezávisle ověřovat”, automobilky ale musí být obezřetné samy o sobě - na nestandardní úpravy a podobné levárny se stejně časem přijde.
Máme tak pocit, že Ford dnes spíše pláče nad tím, že dnes nemá k dispozici mnoho konkurenceschopných aut, s nimiž by mohl předvést na Smyčce něco zajímavého. Pokud má a sám tak dobře ví, že vůz musí být v sériovém provedení, nic mu nebrání nějaký čas zajet a zveřejnit. Podezřelé výkony jiných může kriticky komentovat tak či onak.

Oddělení SVT Fordu asi není se svými dosaženými dostatečně spokojené, jinak se nám jeho postoj zdá být jen zbytečným zpochybňováním výsledků ostatních výrobců
Zdroj: Autoblog, Hlavní foto: Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 7 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 9 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 10 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva