Oficiální časy z Nordschleife jsou prý jen marketing, myslí si u Fordu

Při pátrání po času Shelby GT500 na Nürburgringu vytanulo na povrch zajímavé prohlášení Jamala Hameedia, vrchního inženýra divize SVT Performance.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Oficiální časy z Nordschleife jsou prý jen marketing, myslí si u Fordu

29.11.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Oficiální časy z Nordschleife jsou prý jen marketing, myslí si u Fordu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Při pátrání po času Shelby GT500 na Nürburgringu vytanulo na povrch zajímavé prohlášení Jamala Hameedia, vrchního inženýra divize SVT Performance.

Ford zatím oficiálně neprozradil (a zřejmě ani neprozradí) čas nového Mustangu Shelby GT500 ze Severní smyčky německého Nürburgringu. Odkazované video dokumentuje hodnotu 7:40, sama automobilka ji ale nehodlá komentovat. Naše hledání nakonec zastavilo prohlášení divize Global Performance Vehicle, konkrétně vrchního inženýra Hameedia, který je za nejsilnější Fordy (včetně pick-upů) zodpovědný.

Hameedi se nechal slyšet, že dosažené časy automobilek na posvátném okruhu jsou ekvivalentem ke kvalifikačním (dosaženým při závodech), avšak jsou prosté jakékoliv před- i postartovní kontroly. Dodává, že tato volnost způsobuje, že aktuální nastavení vozu je vždy na každém výrobci, tudíž se jedná o pouhý marketing. Navzdory omezenému respektu k časům z Ringu ale tvrdí, že jakmile budou určeny standardy pro měření časů všech automobilů, pak budou jejich výkonné vozy prvními, které Nürburgring projedou.

Na jednu stranu je k tomu třeba říci: ano, automobilka si s každým svým vozem může udělat v podstatě, co se jí zlíbí a dosažený čas může být marketingovým pozlátkem, který nemusí odrážet skutečné schopnosti sériového vozu. Nesčetněkrát už jsme na našich stránkách pochybovali, zda je výsledný čas reálný, naposledy to bylo v případě Nissan GT-R Nismo. Na druhou stranu je ovšem třeba dodat, že jen kvůli tomu nelze honbu za co nejlepšími časy z Ringu bagatelizovat, neboť svou hodnotu nesporně mají.

Jak už také párkrát zaznělo (třeba v našem testu Rapidu z Ringu), Nordschleife sama o sobě není pouhý marketing, ale komplexní test vozu na více než 20 kilometrech náročné trati ve všech ohledech, který jednoznačně řekne, zda to či ono auto funguje, nebo ne. Ne nadarmo se traduje, že co funguje na NS, bude fungovat kdekoli. Navíc volání po nějakých standardech či „obecných podmínkách” je podle nás nesmysl, standardem může být jediné - aby vůz byl skutečně sériový a jeho výkon na Nordschleife reflektovat možnosti, které skýtá běžné produkční auto. To asi nelze „nezávisle ověřovat”, automobilky ale musí být obezřetné samy o sobě - na nestandardní úpravy a podobné levárny se stejně časem přijde.

Máme tak pocit, že Ford dnes spíše pláče nad tím, že dnes nemá k dispozici mnoho konkurenceschopných aut, s nimiž by mohl předvést na Smyčce něco zajímavého. Pokud má a sám tak dobře ví, že vůz musí být v sériovém provedení, nic mu nebrání nějaký čas zajet a zveřejnit. Podezřelé výkony jiných může kriticky komentovat tak či onak.


Oficiální časy z Nordschleife jsou prý jen marketing, myslí si u Fordu - 1 - 2014 shelby gt500 nordschleife perex
Oddělení SVT Fordu asi není se svými dosaženými dostatečně spokojené, jinak se nám jeho postoj zdá být jen zbytečným zpochybňováním výsledků ostatních výrobců

Zdroj: Autoblog, Hlavní foto: Worldcarfans

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.