Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ojetá Škoda Yeti TDI spojuje praktičnost a robustnost za stále méně peněz, libují si Němci
29.8.2020 | Petr Prokopec
Yeti už se nevyrábí, jen kvůli tomu ale první SUV mladoboleslavské značky na atraktivitě neztratilo. Kleslo pod 270 tisíc korun i jako diesel s 4x4 po faceliftu.
Mladoboleslavská automobilka sice poslední dobou zdůrazňuje, že její budoucností jsou SUV, ovšem na takovou Škodu Yeti, která byla prvním takovým vozem, u u dealerů nových vozů již nenarazíte. To může leckoho nemile překvapit, neboť čtyřkolový sněžný muž se stal skoro stejnou legendou jako ten dvounohý. Nestojí za tím jen nadmíru kladná recenze Jeremyho Clarksona, který kdysi v Top Gearu nechal na českém SUV přistávat i vrtulník, ale skutečnost, že Yeti je v podstatě synonymem pro firemní slogan Simply Clever.
Stačí si ostatně jen uvědomit, že první SUV značky bylo stejně velké jako VW Golf, ovšem nabízelo podobnou praktičnost jako užitkové Caddy. Přitom bylo k dispozici ve stylovější podobě za rozumný peníz. Takovému vábení Evropa nedokázala odolat ani ve chvílí, kdy soudobá vlna popularity SUV ještě byla za dveřmi. V letech 2012 až 2016 tak značka prodávala 60 tisíc kusů ročně. A v roce finálním šla produkce dolů pouze proto, že jí Škoda utlumila, nikoliv proto, že by pro osm let staré Yeti nebyli zákazníci.
Momentálně se tak zájem přesunul na trh s ojetinami, kde sněžný muž válí možná ještě více než jako novinka v showroomech. Ceny totiž i přes onu oblibu razantně klesly, a tak dnes levně pořídíte i pofaceliftové verze, zvláště pak v Německu. Upozorňují na to kolegové z německého Auto Bildu s tím, že jde o auto výhodně spojující robustnost s praktičností a rovnou můžeme přidat i konkrétní důkaz - stříbrně lakovaný exemplář z roku 2014, který se dočkal dvoulitrového dieselu, výbavy Elegance, paketu Outdoor a je k mání za 10 190 Eur (cca 266 tisíc Kč), navíc s možností odpočtu DPH (v Německu nyní 16 %).
S čím můžete dále počítat? V podstatě vším, na co pomyslíte, je tu krom vysoké výbavy i pohon všech kol, 140 koní a 320 Nm točivého momentu. Dvoulitrový dieselový agregát je pak robustní a spolehlivý, stejně jako pětistupňový manuál. V servisech vás tedy podle křestního jména nejspíše znát nebudou, jakkoliv jen s pozitivy motor 2,0 TDI spojen není. Jde totiž o jednotku plnící normu Euro 5, která má na některých místech v Německu stále utrum.
V případě českých silnic se ovšem problémů s rukou zákona obávat nemusíte, v podstatě zde tak již máme jen pozitiva. Pokud tedy zvládnete dohlédnout již za poněkud postarší vizáž palubky, můžete počítat s dvouzónovou klimatizací, vyhřívanými sedadly, tempomatem, navigací či zadními parkovacími senzory. Dále je tu odnímatelné tažné zařízení, za které lze připojit až 1,5tunový přívěs, o hlavní porci praktičnosti se však stará zavazadelník, jenž dokáže pobrat až 1 760 litrů.
Zmínit už můžeme ještě fakt, že jde o prodej vozu po prvním majiteli, který najel 137 tisíc km s pravidelným servisem bez jediné nehody. Pokud tedy toužíte po SUV, tohle vypadá na velmi slušný tip v poměru výkonu a ceny. A není jediný. Při koupi si pak nechte rezervu minimálně na nové brzdy, neboť ty jsou dle dat z německé TÜV nejčastější a vlastně jedinou zásadní slabinou sněžného muže.
Nabízená Škoda Yeti za méně než 270 tisíc korun vypadá obstojně, navíc je ve skoro ideální verzi 2,0 TDI 4x4 Elegance Outdoor. Foto: Autohaus Fair Play, Mobile.de
Zdroj: Mobile.de, Auto Bild
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 33 minutami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 2 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva