Pagani Huayra se původně mělo jmenovat Da Vinci

Pokud se divíte komplikovanému jménu nového Pagani, vězte, že nebylo tím preferovaným. Přímo Horacio Pagani prozradil více o vzniku i budoucnosti vozu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Pagani Huayra se původně mělo jmenovat Da Vinci

24.3.2011 | Petr Miler | 2 příspěvky

Pagani Huayra se původně mělo jmenovat Da Vinci

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud se divíte komplikovanému jménu nového Pagani, vězte, že nebylo tím preferovaným. Přímo Horacio Pagani prozradil více o vzniku i budoucnosti vozu.

Zmínky o Pagani Huayra plní naše stránky již několik měsíců. Těmi klíčovými zůstává původní představení vozu a jeho pozdější živé fotografie ze ženevského autosalonu. Nyní tu ale máme další podrobnosti týkající se minulosti i budoucnosti Huayry, o které se podělil přímo Horacio Pagani v rozhovoru pro argentinský Autoblog.

Řeč v něm přišla mimo jiné na jméno vozu, které se v některých jazycích vyslovuje velmi obtížně a ani nám „nejde do pusy” až tak dobře, jak bychom si přáli. Pan Pagani na tuto výtku reagoval nejprve tak, že když jeho firma mohla strávit sedm let vývojem vozu, lidé jistě budou schopni věnovat zlomek tohoto úsilí snaze naučit správě vyslovovat jeho jméno. Poté ale přiznal, že jím preferovaným jménem původně bylo Da Vinci, ale bylo již registrované a firmě se nepodařilo získat na něj práva. Označení Huayra nakonec vzešlo z nápadů agentury, jež se pro automobilku pokoušela vymyslet nějakou alternativu. A ačkoli se panu Paganimu toto označení zprvu nelíbilo, když se dozvěděl jeho historii a pozadí, svolil k jeho použití.


Pagani Huayra se původně mělo jmenovat Da Vinci - 1 - Pagani Huayra zive 02Pagani Huayra se původně mělo jmenovat Da Vinci - 2 - Pagani Huayra zive 03Pagani Huayra se původně mělo jmenovat Da Vinci - 3 - Pagani Huayra zive 04

Padla i otázka na téma použití vzhůru se otevírajících dveří ve stylu Mercedesu Gullwing, které není pro Pagani zrovna typické a není ani příliš originální. Majitel firmy připustil, že opravdu nejde o nejoriginálnější řešení a nebylo navíc ani jednoduše technicky realizovatelné. Zákazníci jej ale preferují a Horacio Pagani jim chtěl vyjít vstříc.

Když jsme vás nedávno informovali o prodejních úspěších Huayry, zmínili jsme i budoucí příchod „otevřené” verze vozu. Pan Pagani byl v této véci konkrétnější a řekl, že roadsteru bychom se měli dočkat v roce 2014. A když už padla zmínka o zájmu o Huayru ze strany zákazníků, od doby naší předchozí zprávy si vůz objednalo dalších deset nadšenců a dnes je jich více než šedesát. Vzhledem k očekáváním výrobce je to úspěch a Horacio Pagani jej přisuzuje tomu, že Huayra má mnohem širší zaměření - je méně závodní a více civilní, což je ostatně zřejmé již od prvotního představení.

Pagani Huayra se původně mělo jmenovat Da Vinci - 4 - Pagani Huayra zive 11Pagani Huayra se původně mělo jmenovat Da Vinci - 5 - Pagani Huayra zive 10Pagani Huayra se původně mělo jmenovat Da Vinci - 6 - Pagani Huayra zive 09

Ze zajímavějších témat celého rozhovoru závěrem zmiňme i diskusi na téma možného budoucího rozšíření nabídky Pagani Automobili směrem k levnějšímu modelu (dosavadní Pagani se prodávají za ceny okolo 1 milionu Eur za kus). Horacio Pagani přiznal, že zájem o levnější vůz nesoucí jeho jméno je velký, zároveň ale dodal, že by nebylo snadné stvořit dostupnější model s použitím techniky, která dnes značku identifikuje. Budoucí posun tímto směrem ale určitě nevyloučil.

Pokud vás nová Huayra nebo firma Pagani jako taková fascinuje, berte výše zmíněné jako zajímavý pohled pod pokličku. Zejména s ohledem na další plány pana Horacia se zdá se ještě máme na co těšit.

Pagani Huayra se původně mělo jmenovat Da Vinci - 7 - Pagani Huayra zive 15Pagani Huayra se původně mělo jmenovat Da Vinci - 8 - Pagani Huayra zive 17Pagani Huayra se původně mělo jmenovat Da Vinci - 9 - Pagani Huayra zive 14Pagani Huayra se původně mělo jmenovat Da Vinci - 10 - Pagani Huayra zive 18Pagani Huayra se původně mělo jmenovat Da Vinci - 11 - Pagani Huayra zive 19
Pagani Huayra na ženevském autosalonu

Zdroj: Autoblog.com.ar

Petr Miler

Diskuze 2 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše