Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pagani se stěhuje do nové, větší továrny. Exkluzivitu prý nehrozí
5.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové montážní linky budou schopné vyrobit až 300 vozů ročně. Pagani však omezí produkci na pouhých 45 exemplářů.
Zhruba v polovině února jsme se dozvěděli, že Pagani vyprodalo veškerou plánovanou produkci modelu Huayra. To byla více než překvapivá zpráva, neboť až do té doby jsme nebyli konfrontování s jakoukoli zmínkou o omezení výroby. Řadu dosud nerozhodnutých zájemců asi v té chvíli začaly obcházet mdloby, italská automobilka však naštěstí veškerou tuto situaci vyjasnila. Ukončení produkce se totiž týká pouze standardního modelu, na ostrou verzi se ovšem těšit můžeme.
Stejně tak dorazí v příštím roce Huayra Roadster, ta však již nebude vyráběna v současném ústředí firmy na severu Itálie v San Cesario sul Panaro. Místo toho se montážní linky přesunou od září do zcela nové továrny, která byla vybudována o pouhých 200 metrů jinde. Toto zařízení je přitom podle mluvčího automobilky Lucy Venturiho schopné vyprodukovat až 300 exemplářů ročně, značka však kvůli zachování exkluzivity omezí výrobu pouze na 45 kusů ročně.
Tento krok si zaslouží respekt, neboť značka nespoléhá na žádné vedlejší zdroje. Veškerou výstavbu tak z vlastní kapsy zainvestoval zakladatel automobilky Horacio Pagani, který zjevně nečeká rychlou návratnost svých výdajů. Místo toho hodlá zabezpečit budoucnost značky, jenž i nadále bude spojena s rodinnými kořeny. Horaciův první syn Leonardo je totiž zodpovědný za novou továrnu, zatímco druhý syn Christopher má na starosti management a administrativu.
My pak jen můžeme dodat, že největším odbytištěm pro automobilku jsou momentálně Spojené státy, kde končí 40 procent veškeré produkce. S příchodem Roadsteru by tato kvóta mohla ještě narůst, čemuž bychom se ani nedivili. Přeci jen, v takové Kalifornii zaprší jen málokdy. Zámořská klientela navíc musí ukojit svůj hlad po italském supersportu, neboť předchozí Zonda do Států kvůli absenci homologace a bezpečnostních testů nemohla.




































Pagani Huayra Roadster se již bude vyrábět ve zcela nové továrně značky. Produkce však bude kvůli exkluzivitě limitována na 45 kusů ročně
Zdroj: Autovisie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 9 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 5 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před 7 hodinamiMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 7 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 9 hodinamiJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva