Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pagani se stěhuje do nové, větší továrny. Exkluzivitu prý nehrozí
5.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové montážní linky budou schopné vyrobit až 300 vozů ročně. Pagani však omezí produkci na pouhých 45 exemplářů.
Zhruba v polovině února jsme se dozvěděli, že Pagani vyprodalo veškerou plánovanou produkci modelu Huayra. To byla více než překvapivá zpráva, neboť až do té doby jsme nebyli konfrontování s jakoukoli zmínkou o omezení výroby. Řadu dosud nerozhodnutých zájemců asi v té chvíli začaly obcházet mdloby, italská automobilka však naštěstí veškerou tuto situaci vyjasnila. Ukončení produkce se totiž týká pouze standardního modelu, na ostrou verzi se ovšem těšit můžeme.
Stejně tak dorazí v příštím roce Huayra Roadster, ta však již nebude vyráběna v současném ústředí firmy na severu Itálie v San Cesario sul Panaro. Místo toho se montážní linky přesunou od září do zcela nové továrny, která byla vybudována o pouhých 200 metrů jinde. Toto zařízení je přitom podle mluvčího automobilky Lucy Venturiho schopné vyprodukovat až 300 exemplářů ročně, značka však kvůli zachování exkluzivity omezí výrobu pouze na 45 kusů ročně.
Tento krok si zaslouží respekt, neboť značka nespoléhá na žádné vedlejší zdroje. Veškerou výstavbu tak z vlastní kapsy zainvestoval zakladatel automobilky Horacio Pagani, který zjevně nečeká rychlou návratnost svých výdajů. Místo toho hodlá zabezpečit budoucnost značky, jenž i nadále bude spojena s rodinnými kořeny. Horaciův první syn Leonardo je totiž zodpovědný za novou továrnu, zatímco druhý syn Christopher má na starosti management a administrativu.
My pak jen můžeme dodat, že největším odbytištěm pro automobilku jsou momentálně Spojené státy, kde končí 40 procent veškeré produkce. S příchodem Roadsteru by tato kvóta mohla ještě narůst, čemuž bychom se ani nedivili. Přeci jen, v takové Kalifornii zaprší jen málokdy. Zámořská klientela navíc musí ukojit svůj hlad po italském supersportu, neboť předchozí Zonda do Států kvůli absenci homologace a bezpečnostních testů nemohla.
Pagani Huayra Roadster se již bude vyrábět ve zcela nové továrně značky. Produkce však bude kvůli exkluzivitě limitována na 45 kusů ročně
Zdroj: Autovisie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 10 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před hodinou - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 2 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 4 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 5 hodinami - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva