Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Passatů W8 s manuálem se neprodalo málo, zachovalý kus po důchodci je ale rarita
29.7.2020 | Petr Miler
Na trhu je to stále větší vzácnost a za výjimečné už je nutné považovat i jen slušně zachovalé exempláře s jasnou historií, jako je tento. Takový vůz si přitom jako nový koupilo dost lidí.
Osmiválcový Passat měl za úkol sehrát roli vlajkové lodi Volkswagenu před dokončením skutečně vrcholného sourozence jménem Phaeton. Oba německé modely ale mají krom obdobných úkolů společnou ještě jednu věc - rozporuplnou image, jež sebevědomé dvojici způsobila pro VW nezvyklou ignoraci ze strany většiny zákazníků a vedla k postupnému vyklizení prodejních pozic.
Passat jako takový překonal všechny kritické momenty, od roku 1972 se montuje dodnes a platí za stálici střední třídy. Stejně tuhý kořínek ale neměla verze B5.5 W8. Vlajková loď vydržela v nabídce jen čtyři roky (2000 až 2004), během nichž vzniklo celkem 11 888 exemplářů. To je obecně málo, pohled do německých statistik ale v tomto kontextu vykresluje zajímavý obrázek.
Domácí klientela si koupila 2 359 Passatů se čtyřmi výfuky, což je na jeden trh docela hodně. Co je ještě překvapivější, 682 vozů mělo šestistupňovou manuální převodovku. To představuje skoro 30 % všech prodejů, podobné zastoupení manuálních převodovek má dnes na trhu silných aut leda Porsche 911 GT3, jinak je 10 nebo 15 % považováno za úspěch.
Relativně kompaktní agregát vměstnaný před řidičem dokázal zatáhnout na stovku za 6,5 sekundy, maximální rychlost byla omezená na 250 km/h. Stejně jako do tempa se mu ale chtělo navštěvovat čerpací stanice. Nezvykle uspořádané válce s atmosférickým plněním dodávaly nenucený výkon až 275 koní ve vyšších otáčkách, kde zároveň rostla spotřeba k průměru 13 litrů na 100 kilometrů. Své si vzal i pohon všech kol, tehdy díky motoru uloženému podélně ještě stálý jako u Audi A4.
I když se jen v Německu Passatů 4,0 W8 s manuálním šestistupněm prodalo docela dost, zachovalý ojetý kus, aby dnes člověk v nabídce pohledal. Alternativ s ručně řazenou převodovkou je málo a neodpovídá někdejšímu podílu těchto verzi na celkových prodejích. Že by si je majitelé nechávali coby vzácnost častěji než automaty? Skoro to tak vypadá.
Zavděk je tedy třeba vzít i ne zase tak excelentními exempláři s omezeným nájezdem a jasnou historií majitelů i servisních zásahů, které do vaší garáže nepoputují rovnou s nárokem na generální opravu. Dnes asi nejzajímavější Passat W8 s manuálem se prodává asi 50 kilometrů za Kasselem v obci zvané Vöhl. K mání je zachovale působící modrý kousek se sice skromnou výbavou, ale také se zdokumentovaným nájezdem jen 119 000 kilometrů.
Zejména exteriér vypadá velmi dobře, v interiéru je patrné, že auto je 17 let na světě a jeho majitel nebyl člověk, který by si dával pozor na každou menší odřeninu. Přesto je až na volant a části sedadla řidiče vnitřek v pěkném stavu. Žádný zajímavější exemplář teď na trhu nevidíme, ale to je právě to zajímavé - lepší nabídka v současnosti na trhu není a nějakou chvíli ani nebyla. Tento kousek vyjde na přijatelných zajímavých 4 900 Eur, tedy asi 129 tisíc Kč podobné Passaty W8 s manuálem bývají obvykle dražší.













Vzácný Volkswagen Passat W8 4x4 s manuálem je k mání v Německu. I když není v bůhvíjakém stavu, vcelku zachovalý kousek po důchodci je na současném trhu zřejmě tím nejlepším. Foto: Kfz Vermittlung am Edersee, Mobile.de
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
včeraJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.202592letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Espargaro za Viňalese včera 12:18
- Schrötterův odchod z WRP Ducati včera 11:27
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie včera 10:00
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro včera 08:00
- Bulega vyhrál a oddálil tak Toprakovu korunovaci 12.10.2025
Nejnovější články
Toto jsou největší držáky mezi současnými auty, i po 400 tisících km dál slouží svým majitelům
včeraZelené hlavičky dostaly nový nápad: Uměle zpomalit fungování čerpacích stanic, aby jejich favorité konečně vyhráli
včeraFerrari ukazuje svou marnost. Pochopilo, že nemá jak vyhrát, a tak předem bere prohru, s jeho historií je to nebezpečná kapitulace
včeraRománek Austrálie s elektromobily končí totálním fiaskem. Roky neprodaná auta jsou nabízena se slevami až 480 tisíc, některé značky to balí
včeraTesla začala svůj nový levný model prodávat v Česku, v základu má i jinde ořezaný prvek výbavy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva