Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pininfarina skutečně změnila majitele, Indy vyšla karosárna na 4,5 miliardy Kč
15.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Indická Mahindra prozatím odkoupila 76procentní podíl, touží však i po zbytku. Zároveň však musela uhradit dluhy karosárny a přislíbila také investice.
O námluvách italské karosárny Pininfarina a indického konglomerátu Mahindra & Mahindra se poprvé začalo mluvit letos v březnu. O pár měsíců později se sice zdálo, že žádná dohoda kvůli věřitelům nebude, nakonec však všichni zúčastnění dokázali najít společnou řeč. Mahindra proto aktuálně s hrdostí oznámila, že společnost Pininfarina se stává její součástí. Prozatím dochází k převzetí 76,06procentního podílu od firmy Pincar, Indové ovšem touží také po zbývajících zhruba 24 procentech, přičemž veškeré podíly chtějí odkoupit za stejnou cenu, jakou zaplatili nyní.
Společnost Pininfarina změnila majitele za 28 milionů dolarů (cca 688,2 mil. Kč), což nezní jako zrovna enormní suma. Nicméně mimo tuto sumu zaplatila Mahindra také 125 milionů USD (3,07 mld. Kč) na dluzích věřitelům a zároveň se zavázala, že do karosárny investuje dalších minimálně 20 mil. USD (491,6 mil. Kč). Ve chvíli, kdy tedy dojde k odkupu finálního 24procentního podílu, by tak celková částka zaplacená Indy za italskou firmu měla dosáhnout přibližně 185 milionů dolarů (4,55 mld. Kč).
Velmi důležitou zprávou je přitom fakt, že Pininfarina zůstává nezávislou firmou, která bude i nadále zalistována na milánské burze. Paolo Pininfarina, vnuk zakladatele společnosti Battisty „Pinin“ Fariny, pak dokonce setrvá v křesle předsedy správní rady. Není tedy divu, že obě firmy jsou spojenectvím nadšeny, neboť Italové se již nemusí obávat bankrotu, zatímco Indům se tímto krokem otevírají nová teritoria. Nesmíme totiž zapomínat, že Pininfarina se nevěnuje pouze stylizaci automobilů, ale třeba i lahví minerálek.
Dodat lze pak již jen tolik, že vlastnictví karosárny bude rozděleno mezi konglomerát Mahindra & Mahindra a jeho dceřinou společnost Tech Mahindra, jíž připadne 60procentní podíl. Důvodem je fakt, že právě tato divize také neoperuje pouze ve světě automobilů, ale rovněž v leteckém nebo průmyslovém designu. Před Pininfarinou se tak evidentně otevírají nové trhy, nejdůležitější je však zachování slavného jména, které velkou měrou pomáhalo definovat Ferrari.

Indická Mahindra nakonec skutečně odkoupila italskou karosárnu Pininfarina...
...která v průběhu let minulých sice zanechala svůj otisk i na běžné automobilové produkci...
...její největší sláva je však spojena se značkou Ferrari
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
17.9.2025Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
Dacia se rozjela, ukázala další Duster jako stvořený pro Čechy. Na první pohled vypadá, jako by mu něco chybělo
před hodinouElektrický propadák Nissanu někde končí už po 3 letech na trhu a jinde stěží dopadne líp. Kdo to jen mohl čekat?
před 3 hodinamiLewis Hamilton letos nepřichází jen o své kouzlo, přišel i o sbírku aut v hodnotě přes 360 milionů Kč
před 4 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včeraJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.18. 19:35 - northwind
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 18:34 - M.Z.
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.18. 17:25 - Snowman000
- BMW Divize 09.18. 16:19 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan