Pokus Italů konkurovat BMW skončil fiaskem, krásný kombík s V6 bez turba ale o to levněji koupíte neojetý

Svého času ho nechtěl skoro nikdo, dnes se na něj ale můžete dívat docela jinak už proto, že žádné takové auto jako nové nekoupíte. Prémiový kombík s atmosférickým motorem V6 s manuálním řazením je prakticky zakázaným zbožím, sotva ojetý se ale pořídit dá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Pokus Italů konkurovat BMW skončil fiaskem, krásný kombík s V6 bez turba ale o to levněji koupíte neojetý

8.11.2022 | Mirek Mazal

Pokus Italů konkurovat BMW skončil fiaskem, krásný kombík s V6 bez turba ale o to levněji koupíte neojetý

/

Foto: Isocar, publikováno se souhlasem

Svého času ho nechtěl skoro nikdo, dnes se na něj ale můžete dívat docela jinak už proto, že žádné takové auto jako nové nekoupíte. Prémiový kombík s atmosférickým motorem V6 s manuálním řazením je prakticky zakázaným zbožím, sotva ojetý se ale pořídit dá.


Už léta nevyráběná Alfa Romeo 159 je dodnes poutavě střiženým autem útočícím na emoce. Nafouknuté blatníky navazující na nápaditě pojatou příď vyzařující jistou agresi se pořád líbí. A podmanivý je pro leckoho také interiér, který vozu dává charakter vonící po Apeninském poloostrově.

Faktické charisma většiny prodaných verzí ale za vzhledem pokulhává, naftově klepající motory 1,9 JTDm a 2,4 JTDm toho nadšenci moc neřeknou. Horká hlava se nejlépe chladí za volantem benzínových verzí a vrcholem je v tomto směru vidlicový šestiválec o objemu 3,2 litru. Svalnatá jednotka akorát zapadne pod kapotu zakončenou složitým, ale krásným logem značky.

Nejvyšší výkonová verze disponuje až 260 koňmi výkonu, kterým s dýcháním nepomáhá žádné turbodmychadlo nebo kompresor. Atmosféricky plněný agregát produkuje ještě k tomu 322 Nm a celkový výkon může směřovat na všechna čtyři kola přes ručně řazenou převodovku. Kdysi vlastně docela obyčejná věc, dnes kombinace k pohledání.

Přesně tu nabízí i kombík, který se objevil v prodeji u dealera z italské Brescie. K mání je u něj Alfa Romeo 159 Sportwagon 3,2 JTS s pohonem 4x4 označeným jako Q4. A pozoruhodná je na něm nejen specifikace. Vůz byl vyroben už v roce 2006 (jak ten čas letí...), od té doby ale najel pouhých 59 700 kilometrů. Rodinný sportovec v rudé barvě se světlým interiérem tak poutá pozornost nejen svým vzhledem, ale i mimořádným stavem.

Vcelku vzácný kus ve zjevně skvělé kondici je malým úkazem mezi záplavou německých prémiových kombíků. Alfa 159 Sportwagon jim kdysi měla konkurovat, pro BMW 3 Touring měla být důstojným konkurentem, ale nestala se jím, auto na trhu skončilo jako propadák a ruku na srdce, jeho jízdní projev nebyl žádná hitparáda. Ale časy se mění, tohle je dnes zajímavý vůz z podstaty. A už kvůli svému někdejšímu neúspěchu není drahý - přijde na 11 500 Eur, tedy asi 279 tisíc Kč. To opravdu není moc za dnes naprosto výjimečnou, prakticky nejetou 159 ve vrcholné specifikaci.

Je škoda, že pod kapotou vozu není slavný V6 Busso, kterou používala třeba Alfa Romeo 156 GTA. V tomto případě základ motoru pochází od koncernu GM, na který u Alfy aplikovali vlastní hlavy. Tato kombinace je bohužel docela problematická a umí způsobit nejednu bezesnou noc. Jestli je to případ tohoto stroje, už budete muset zjistit sami, na každý pád jde o opravdu mimořádnou nabídku.


Pokus Italů konkurovat BMW skončil fiaskem, krásný kombík s V6 bez turba ale o to levněji koupíte neojetý - 1 - Alfa Romeo 159 Sportwagon 32 JTS V6 Q4 nejeta prodej 01Pokus Italů konkurovat BMW skončil fiaskem, krásný kombík s V6 bez turba ale o to levněji koupíte neojetý - 2 - Alfa Romeo 159 Sportwagon 32 JTS V6 Q4 nejeta prodej 02Pokus Italů konkurovat BMW skončil fiaskem, krásný kombík s V6 bez turba ale o to levněji koupíte neojetý - 3 - Alfa Romeo 159 Sportwagon 32 JTS V6 Q4 nejeta prodej 03Pokus Italů konkurovat BMW skončil fiaskem, krásný kombík s V6 bez turba ale o to levněji koupíte neojetý - 4 - Alfa Romeo 159 Sportwagon 32 JTS V6 Q4 nejeta prodej 04Pokus Italů konkurovat BMW skončil fiaskem, krásný kombík s V6 bez turba ale o to levněji koupíte neojetý - 5 - Alfa Romeo 159 Sportwagon 32 JTS V6 Q4 nejeta prodej 05Pokus Italů konkurovat BMW skončil fiaskem, krásný kombík s V6 bez turba ale o to levněji koupíte neojetý - 6 - Alfa Romeo 159 Sportwagon 32 JTS V6 Q4 nejeta prodej 06Pokus Italů konkurovat BMW skončil fiaskem, krásný kombík s V6 bez turba ale o to levněji koupíte neojetý - 7 - Alfa Romeo 159 Sportwagon 32 JTS V6 Q4 nejeta prodej 07Pokus Italů konkurovat BMW skončil fiaskem, krásný kombík s V6 bez turba ale o to levněji koupíte neojetý - 8 - Alfa Romeo 159 Sportwagon 32 JTS V6 Q4 nejeta prodej 08Pokus Italů konkurovat BMW skončil fiaskem, krásný kombík s V6 bez turba ale o to levněji koupíte neojetý - 9 - Alfa Romeo 159 Sportwagon 32 JTS V6 Q4 nejeta prodej 09Pokus Italů konkurovat BMW skončil fiaskem, krásný kombík s V6 bez turba ale o to levněji koupíte neojetý - 10 - Alfa Romeo 159 Sportwagon 32 JTS V6 Q4 nejeta prodej 10Pokus Italů konkurovat BMW skončil fiaskem, krásný kombík s V6 bez turba ale o to levněji koupíte neojetý - 11 - Alfa Romeo 159 Sportwagon 32 JTS V6 Q4 nejeta prodej 11Pokus Italů konkurovat BMW skončil fiaskem, krásný kombík s V6 bez turba ale o to levněji koupíte neojetý - 12 - Alfa Romeo 159 Sportwagon 32 JTS V6 Q4 nejeta prodej 12Pokus Italů konkurovat BMW skončil fiaskem, krásný kombík s V6 bez turba ale o to levněji koupíte neojetý - 13 - Alfa Romeo 159 Sportwagon 32 JTS V6 Q4 nejeta prodej 13Pokus Italů konkurovat BMW skončil fiaskem, krásný kombík s V6 bez turba ale o to levněji koupíte neojetý - 14 - Alfa Romeo 159 Sportwagon 32 JTS V6 Q4 nejeta prodej 14Pokus Italů konkurovat BMW skončil fiaskem, krásný kombík s V6 bez turba ale o to levněji koupíte neojetý - 15 - Alfa Romeo 159 Sportwagon 32 JTS V6 Q4 nejeta prodej 15
Alfa Romeo 159 není synonymum spolehlivosti, ale co by člověk nerisknul pro její krásu? Tento kousek je výjimečně specifikovaný, výjimečně nejetý a ani není drahý. Tak proč to s ním nezkusit? Foto: Isocar, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.