Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pokus VW o elektrickou dodávku je propadák, nikdo ji nechce ani o statisíce levněji
27.4.2020 | Petr Prokopec
Elektromobily si hledají místo na trhu obecně obtížně a výjimkou zjevně nejsou ani dodávky. Pokus Volkswagenu o elektrický náklaďák dne startuje na 1,6 milionu Kč, ani za 900 tisíc ale jako lehce jetý na dračku nejde.
Spousta lidí si sice elektromobily spojí pouze s Teslou, pohonu aut elektřinou se ale už léta věnují prakticky všechny automobilky. A nezůstávají pouze u osobních aut, stranou jejich zájmu nezůstávají ani ta nákladní. Výjimkou není ani Volkswagen, který v roce 2017 přišel s druhou generací dodávky Crafter. Na té již nespolupracoval s Mercedesem jako v případě předchůdce a její výrobu přesunul do Polska a po dvoulitrovém turbodieselu nabídl tento vůz v roce 2018 také v elektrickém provedení.
Právě Volkswagenu e-Crafter se dnes podíváme na zoubek. Tato verze se totiž hojně objevuje i v nabídkách obchodníků s ojetinami, což je s ohledem na jeho velmi krátkou kariéru poněkud překvapivé. Při bližším zkoumání všech inzerátů je sice zjevné, že jde hlavně o předváděcí vozidla, která mají najeto jen několik málo tisíc kilometrů, ovšem i tak jde o pozoruhodný krok. Aut je hodně, kilometrů málo, ceny o desítky procent nižší a přesto se nabídka jen rozšiřuje. Tohle auto zájem evidentně míjí dalekým obloukem.
Elektrické provedení totiž hodně zaostává i za levnější dieselem a jen dokazuje, že minimálně ve chvílích, kdy potřebujete naložit větší náklad, a ten dovézt alespoň na střední vzdálenost, není adekvátní náhradou. Do verze se spalovacím ústrojím je možné naložit až 3 026 kilogramů, přičemž 75litrová palivová nádrž je zárukou nemalého dojezdu. I při plném zatížení byste totiž aspoň 500 kilometrů měli zvládnout bez většího sebezapření. Dotankování se pak odehraje v řádu minut.
Stačí ale přesednout do e-Crafteru a rázem se můžete těšit maximálně jen deklarovanou ochranou životního prostředí. Na praktičnost dieselového sourozence ovšem stoprocentně zapomeňte, neboť vůz vládne pobrat maximálně 1,72 tuny nákladu. A jelikož nakonec nedostal ani baterie o kapacitě 43 kWh, jakými se pyšnil koncept z roku 2017, nýbrž pouze 35,8kilowatthodinové, rázem tu máme dojezd pouze 173 km. To je však udávané maximum, jež navíc nepočítá s plnou zátěží.
Reálně se tedy dá počítat spíše se zlomkovým dojezdem, však baterie mají třetinu kapacity akumulátorů nejlepších osobních Tesel. O bůhvíjaké provozní efektivitě také nemůže být řeč, neboť Volkswagen ve snaze o zjednodušení vůz neosadil regenerativními brzdami. Spolehnout se tak můžete maximálně na rychlodobíjení, které vám dočerpá 80 procent kapacity za 45 minut. Ani pak si ale moc nesjedete nebo nejvyšší rychlost je omezena na 90 km/h.
Při pohledu na tyto parametry, vedle kterých se skví cena startující na 1,6 milionech korun, vlastně není vůbec překvapivé, že o e-Crafter není zájem a špatně si hledá zákazníky i jako ojetina. Auto tak velmi rychle klesá na ceně - auta s méně než 5 000 km lze pořídit od 900 tisíc korun, vyobrazený pár měsíců starý exemplář s 3 100 km pak již na hodnotě ztratil přes 400 000 Kč. Ani ten ale z nabídky prodejce ne a ne zmizet.





Volkswagen e-Crafter se neprodává a i předváděcí kusy v bazarech velmi rychle padají na ceně. Při jeho omezených schopnostech to není až tak překvapivé
Zdroj: Marktsplaats.nl přes Autoblog.nl
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejčtenější články
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Nová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
8.10.2025
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
8.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
