Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Politik navrhuje, aby bohatí nemuseli na svých autech mít přední značky, hyzdí je
1.2.2019 | Petr Prokopec
Některým automobilům přední „SPZ” skutečně moc nesluší a platí tím spíše, o čím dražší vůz se jedná. Přesto je nastavení limitu ceny vozu 1,35 milionu Kč pro nutnost jejího použití značně kontroverzní.
Někteří politici dokáží svými nápady dokola překvapovat. S jedním takovým se nyní vytasil texaský republikán Ken King, který navrhl, aby v jeho domovském státě byla zrušena povinnost vozit přední registrační značku. Tu Texas zavedl v roce 1934, v roce 2011 pak byla zavedena pokuta ve výši 200 dolarů (cca 4 500 Kč) pro ty, kteří přední či zadní značku na autě zrovna nemají.
Na takto podaném nápadu by nebylo nic až tak zvláštního, v USA není používání dvou registračních značek vůbec tak samozřejmé, jako u nás. Spousta států, jako třeba Alabama, Arizona, Florida, Kansas, Louisiana nebo třeba Tennessee mají v legislativě zakomponovanou povinnost použití pouze jedné, zadní registrační značky a docela tomu rozumíme - pro jednoznačnou identifikaci vozu bohatě postačí. Ve státech jako Missouri či Kalifornie je pro změnu možné nasazení pouze přední, ovšem pouze u náklaďáků, zatímco třeba dealeři v Kalifornii mohou pro prezentační vozy užívat znovu pouze tu zadní.
Aby toho nebylo málo, pak určité výjimky kupříkladu pro historická nebo vládní vozidla platí také v Massachusetts, Montaně, Nebrasce, Nevadě či Wyomingu. Mimo to je třeba vzpomenout i na specifické úpravy zákona, které se týkají cizinců, kteří vyrazí na výlety po Státech s vozem, který dočasně importují. Třeba v Oregonu nemusí mít v takovém případě značku ani jednu, postačí speciální potvrzení.
Není tedy divu, že na řadě aut prodávaných v USA zcela chybí standardní úchyty pro přední značku a designy některých vozů s jejím použitím vůbec nepočítají. Texas ale nepatří mezi státy, které by něco takového dovolovaly a iniciativa pana Kinga se může jevit rozumnou, dokud se nedozvíte detaily.
Podstatou Kingova návrhu je totiž to, aby od povinnosti použít přední značku byli osvobozeni pouze majitelé luxusních aut. Těmi jsou přitom myšlena taková, jejichž cena startuje nad 60 tisíci dolary (1,35 mil. Kč), ostatní by musela mít přední značku pořád. King argumentuje tím, že právě v jejich případě se s předními „SPZ” počítá nejméně a hyzdí je. Má pravdu - např. Lexusy, Audi či spousta sporťáků s přední značkou příliš nepočítá -, to ale nemění nic na tom, že se jeho návrh setkal s nevolí.
Tak drahé vozy si většina Texasanů jen stěží může dovolit, koneckonců i takový Ford F-150 jakožto nejprodávanější vůz Spojených států je k dispozici již za méně než poloviční částku. A třeba Fiestu si Američané mohou pořídit již za čtvrtinu dané sumy. Pokud by záměrem bylo zbavit přední registrační značky všechna auta, lidé by snad neměli důvod to odmítat. Takto postavený návrh ale nejspíše nemá šanci na úspěch, i když v Texasu, kde právě republikáni vládnou všemu dění, je možné kde co...




































Na vozy jako Lexus LC se přední značka opravdu nehodí, na evropské verzi vypadá jako pěst na oko a podobným způsobem ji na na vůz musí umístit i Texasané. Odstranění této povinnosti není špatný nápad, ale pokud je míněn jen pro bohaté, je
Zdroj: Statesman.com
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nejnovější články
Dealeři aut v Číně krachují po tisících, hlavní důvody jsou varováním i pro Evropu
před 10 hodinamiPoslední osmiválcový supersedan světa s ručním řazením končí, obrat výrobce ale dává naději na pokračování
včeraDechberoucí, dodnes sotva jetý VW Passat W8 kombi s ručním řazením může být váš, je to dokonalé memento doby
včeraJe to zrušení potírání spalovacích motorů, nikoli jejich zákazy, co nyní vytváří tisíce nových pracovních míst
včeraFerrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva