Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sotva jetý německý superluxus v plné polní s nej motorem jde koupit za cenu Superbu 1,5
19.8.2021 | Petr Miler
Nic proti nové Škodě Superb, třebaže s motorem 1,5 TSI to skutečně není trhač asfaltu. Tento stroj je ale z docela jiné ligy, pořádně nejetý vrcholný model Audi s motorem 6,0 W12 a bohatou výbavou včetně ledničky a keramických brzd.
Na trhu ojetých aut se čas od času objeví hodně svérázná nabídka a tato je jednou z takových. Točí se kolem Audi A8 generace D3, luxusního kočáru, který si první majitelé obvykle kupovali na to, aby s ním v maximálním pohodlí a bezpečí zdolávali dlouhé vzdálenosti. A pokud šlo o verzi s motorem 6,0 W12, pak i v maximálním kalupu. Tohle auto ale v roce 2005 vzniklo, aby dalších 16 let sotvakdy vyjelo do provozu.
Víme i proč se to stalo - po celou tu dobu šlo o prezentační vůz samotné automobilky, která jej z nějakého důvodu neprodala ani poté, co se A8 D3 přestala vyrábět. Jestli s ní měla „muzejní úmysly” nebo se prostě nechtěla lacino zbavovat raritní krátké verze ve špičkové specifikaci, v níž jsou obvykle vyvedena jen prodloužená provedení, nevíme. Na každý pád jej nakonec pustila do oběhu a nyní máte šanci se jej zmocnit.
Jestli se na vůz někdo z manažerů Audi po celou tu dobu díval se zalíbením v oku, netušíme, ale nedivili bychom se, kdyby to tak bylo. Noblesní limuzína v černé barvě na klasických á-osmičkových kolech s hnědým koženým interiérem s dřevěným obložením je klasický krasavec svého druhu. A nakonec i šestilitrový dvanáctiválec jí sluší.
Výbava je extrémně bohatá, podle všeho jedna z nejvyšších, kterou šlo do krátkého provedení pořídit. Je tu skutečně vše, co si můžete přát - od vyhřívaných a ventilovaných polohovaných zadních sedadel přes lednici až po tehdy velmi vzácné karbon-keramické brzdy. Zkrátka superluxusní auto pro čtyři, které mohlo udělat někomu spoustu radosti, ať už by se v něm pohyboval na jakémkoli ze sedadel. Bohužel ale dělalo všechno možné, jen ne to - ve stáji Audi najelo až absurdních, pouhých 36 300 km za 16 let. Něco přes 2 000 km za rok? Skutečně nesmyslné využití pro vrcholnou A8, která mohla snadno stát k 6 milionům Kč a jezdit 50krát, 100krát intenzivněji jako nic.
Ono „bohužel” ale platí pro samotnou automobilku či její vůz, vy si jej dnes díky tomu můžete koupit velmi výhodně. Požadovaných 34 990 Eur s DPH, tedy necelých 750 tisíc bez DPH, není absolutně málo peněz, za skoro novou, raritní A8 s 451koňovým dvanáctiválcem, naprosto jasnou historií a zaručeným nájezdem, ke které dostanete zdarma i kompletní servis v momentě koupě, to opravdu není moc. Tohle auto bude výjimečné i 30 let po svém zrodu, nikdy nebude obyčejné.
Za podobné peníze koupíte leda základní Škodu Superb 1,5 TSI v některé z vyšších výbav, to není vůbec srovnatelné auto. Jistě, koupit si ojetou A8 je vždy určité riziko, tady je ale opravdu hodně malé. Oproti zmíněnému Superbu je to asi desetkrát víc auta za stejnou cenu.















Dodnes pořádně nejeté Audi A8 D3 6,0 W12 v krátké verzi s vysokou výbavou včetně karbon-keramických brzd je v prodeji opravdu rarita, za cenu Superbu 1,5 je to i výhodná nabídka. Foto: HS Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejčtenější články
K mání je dokonalý symbol německé automobilové nestřídmosti 80. a 90. let, bizár v každém směru je dnes vzácností skoro za milion
8.6.2025Honda chystá nové nejefektivnější motory světa. Mají reálně jezdit za 4 litry na sto a ještě zlevnit
8.6.2025Jinak nepříliš ceněné Ferrari postavené na míru prezidentovi firmy se prodalo za pořádný ranec, interiér má jako žádné jiné
8.6.2025Data z technických kontrol ukazují, jaké ojeté Hyundai i30 se nejvíc vyplatí. Ideální volba se už pár let nevyrábí
8.6.2025Itálie od čtvrtka znovu mění pravidla pro provoz radarů, za vším stojí pokuty za 693 tisíc Kč pro jediného řidiče
8.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva