Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche 911 Carrera RS 2.7: na prodej je nejvzácnější z RS, má 214 k na 975 kg
30.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Fanouškům netřeba připomínat, proč 911 Carrera RS 2.7 bude stát desítky milionů. Tohle je její odlehčená verze.
Je nesporné, že Porsche 911 má kolem sebe určitý kult. Je to stroj, který se zarputile drží koncepce motoru za zadní nápravou, nastolené Volkswagenem Brouk ve 30. letech minulého století. Je to jen o trochu lepší řešení než motor před přední nápravou a v 70. letech to značce působilo nemalé problémy - její auta byla dost nevyzpytatelná, zejména na mokru. Nakonec ale automobilka dokázala z této koncepce dostat tolik, že zákazníci odmítají přijmout jinou, třebaže optimální stále není. I v nabídce níže stojící Cayman S je v mnoha ohledech lepší volbou než 911, přesto je to 911, která zůstává ikonou a v souvislosti s tím pomalu klesá na ceně. S Caymanem se situace má docela jinak.
K dnešnímu ikonickému statutu 911 přispělo několik různých aut a Carrera RS 2.7 se slavným spoilerem ve formě kachního ocasu byla jedním z nich. Podobně jako ve většině případů, i tohle byl vůz, který měl sloužit k homologaci závodní verze. Tou byla Carrera 3.0 RSR a FIA požadovala, aby se během jednoho roku prodalo 500 kusů silniční verze. Porsche nazvalo silniční variantu RS 2.7 - rozdíl v objemech motorů nevadil - a chtělo ji nabídnout ve dvou verzích, M472 Touring, kde byla spousta komfortních prvků, a M471 Sport, kde nebylo nic takového.
Těch pět stovek kusů se údajně prodalo ještě před debutem tohoto stroje v roce 1972. Porsche tedy nabídlo dalších 500 kusů, ale už za vyšší cenu - a všechny také zmizely. Třetí, rovněž 500kusová série, byla ještě dražší, ale - nepřekvapivě - mohli zájemci prodejcům utrhnout ruce. Celkem bylo vyrobeno asi 1 590 kusů Carrery RS 2.7 včetně prototypů. A 200 z nich byly odlehčené verze M471. Nepředstavujte si nicméně 50 kg dolů z 1,7 tuny, jak to není neobvyklé dnes - standardní varianty vážily 1 075 kg, odlehčené přesně o metrák méně.
S touto vpravdě nízkou hmotností mělo práci 213 koní a 274 Nm atmosférického plochého šestiválce o objemu 2,7 litru. Zrychlení na stovku okolo pěti vteřin bylo na počátek 70. let vynikající, stejně jako maximálka 245 km/h. Motor byl v podstatě 2,4litr z 911 S, jen narostl jeho objem a přibylo mechanické vstřikování paliva Bosch. A manuální pětikvalt série 915 nahradil méně odolnou skříň série 901, kterou měla 911 S.
Není tedy vůbec s podivem, že je dnes hodnota Carrery RS 2.7 na tak vysokých úrovních. Ceny jsou schopny vysoko přesáhnout milion dolarů, zejména je-li kus v dobrém originálním stavu, má málo najeto a ideálně když to je ona lehčí a mnohem vzácnější verze.
Kousek, na který se díváme na fotografiích, je 649. prodaný vůz, patří tedy do série II, a je to ona odlehčená verze M471. Přesto tu ale zůstaly některé prvky z verze Touring, jako například dvířka přihrádky před spolujezdcem nebo kovové logo Porsche na přední kapotě místo nálepky. Nejsou tu však hodiny ani rádio a sedadla vyrobila firma Recaro.
Že je stav podezřele dobrý, má svůj důvod - není to totiž originální stav, nýbrž pečlivě a do posledního šroubku zrenovovaný vůz. Postarala se o to firma Tirelli Motorsport, turínský odborník na Porsche, a všechno včetně laku, relativně vzácné barvy světlé slonoviny, je originál Porsche. Renovace údajně stála 225 tisíc Eur, tedy dnešním kurzem přes 6 milionů korun.
A proč píšeme o tomto konkrétním kousku? Protože může být váš; 23. května bude na prodej v aukci ve Villa Erba, pořádané domem RM Auctions. Odhadovaná cena je mezi 950 tisíci a 1,35 milionem Eur, tedy v přepočtu mezi 25,6 a 36,3 milionu korun. Není to málo, ale také dostanete jednu z nejvzácnějších a zároveň nejlepších 911 všech dob. A pokud ji nerozvěsíte na svodidlech za Flugplatzem, její cena jen poroste.





















Tahle Carrera RS 2.7 je po renovaci a může být vaše, jen nikoliv levně
Zdroj: RM Auctions
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Udávaná rychlost hybridního Lamborghini při řádění po Autobahnu je stará „dobrá” italská lež, realita je úplně jiná
před 2 hodinamiObří loď převážející přes 3 tisíce aut, kterou nejspíš zapálila ta elektrická, konečně dohořela. Šla ke dnu
před 3 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
včeraS novými auty je stále víc problémů, varují Němci, podle tamního profesora je defektů dvaapůlkrát víc než u starších vozů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva