Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche 918 Spyder obkroužilo Nordschleife za 7:14. Není to pomalé?
20.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Původní cíl Porsche zajet s 918 Nürburgring pod 7:22 byl hodně skromný. Spyder byl nakonec o osm sekund rychlejší. Jenže nemohl být ještě lepší?
Hybridní supersport Porsche 918 Spyder by teoreticky nemusel nikomu nic dokazovat. Je vyprodáno, mise splněna. Automobilka ze stuttgartského Zuffenhausenu se ale neproslavila pouze jednou z nejvyšších marží v oboru, ale především tím, co umí její produkty na silnici. A když už to na nějakém kusu asfaltu prezentovat všem, tak ideálně na Severní smyčce Nürburgringu.
Poté, co z Porsche náhodně nebo cíleně unikl katalog k nové 918, víme, že se nejmenovaný řidič spoléhal na kombinovaný výkon atmosférického osmiválce o objemu 4,6 litru a dvou elektromotorů, který byl ve finálním provedení zvýšen ze 780 na 795 koní. Jeho nejlepší dosažený čas byl 7 minut a 14 sekund.
Desetiny a setiny firma neuvádí, pokud ale byly blízké nule, nový Spyder se tím zařadil mezi Dodge Viper ACR (7:12,13 min.) a Lexus LFA Nürburgring Package (7:14,64 min.). Výše v žebříčku produkčních aut stojí už jen Gumpert Apollo a dvojice strojů britské značky Radical.
Ačkoli jde v absolutním pořadí o skvělý výkon, který o čtrnáct vteřin překonává čas Carrery GT z roku 2004, nedivili bychom se, kdyby vás napadlo, jestli to s automobilem o výkonu téměř 800 koní a pohonem všech kol nemohlo být ještě o kousek lepší. Tím spíše, že Viper ACR byl přibližně o dvě vteřiny na jedno kolo rychlejší i přes handicap v podobě 187 chybějících koní. A nejde jen o auta, která jsou oproti Porsche rychlejší, co třeba Corvette ZR1 a Nissan GT-R? Zaostávají jen o sekundy, přitom stojí zlomek (přibližně desetinu...) toho, na co přijde nové Porsche.
Odpovědí, proč vůz neporáží Viper, je samozřejmě hmotnost, která byla u všech předchozích sportovních vozů Porsche velkou pýchou, v případě 918 Spyder ale není. Konečnou váhu vozu potvrzenou nemáme, ale z předchozích dat máme hodnotu 1 678 kilogramů. Porsche přiznává, že nejlepší časy byly dosaženy se standardními pneumatikami Michelin a paketem Weissach (tedy bez sterea a klimatizace, s odlehčenými brzdami a šestibodovými závodními pásy), který se postaral o redukci hmotnosti na 1 643 kg, pořád to je ale téměř o metrák více, než u zmiňované Zmije.
Také vedle ZR1 přebývají Spyderu kila, s GT-R je ale aspoň v tomto ohledu srovnatelný, oba vozy také mají pohon všech kol. Proč je tedy 918 s několika sty koňmi výkonu navíc rychlejší jen o relativně skromný čas? Potíž bude asi v tom, že její hybridní pohonné ústrojí nezvládne pracovat na plný výkon po celých více než 20 kilometrů Severní smyčky slavného Nürburgringu a dodávat tak vozu celých 795 koní. Zároveň toto řešení celý vůz prodražuje, čemuž pochopitelně „pomáhá” i jeho prestižní značka.
Každopádně možná i lidé v Porsche tuší, že mohli být ještě o něco rychlejší. „S časem sedm minut a čtrnáct sekund Spyder již po několika měsících testování potvrdil potenciál nového pohonného ústrojí,“ naznačil prostor pro zlepšení šéf vývoje modelu 918 Frank Walliser.
Na podobný nápad Porsche patrně nikdy nepřistoupí, ale co tak zkusit to s něčím jako 918 Spyder GT3 bez baterek, vysokonapěťových kabelů a akumulátorů a ponechat to čistě na 4,6 V8 a jejích 579 koních?






Porsche jméno pilota odpovědného za nejlepší čas 918 úzkostlivě tají, neprozradil jej ani Frank Walliser, šéf vývoje projektu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejčtenější články
BMW se zoufale snaží rozprodat nechtěné XM. Prodeje padly až k nule, dává na něj slevy už 520 tisíc Kč
30.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025Reakce Ferrari na Trumpova cla jasně potvrzuje, že má problémy s prodejem některých modelů
30.3.2025Chevrolet zkouší zabránit kupčení s jeho nejlepšími sporťáky, zvolil velmi kontroverzní metodu
30.3.2025Data servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
30.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva