Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche chce zatnout tipec spekulantům, jde na to rozumným způsobem
4.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vlna automobilového spekulantství a až chorobného sběratelství již v plné míře zasáhla i Porsche. Němci ale mají recept, jak situaci alespoň částečně změnit.
Na počátku roku jsme si pokládali otázku, zda si Porsche stále může říkat výrobce sportovních aut. Zhruba 75 procent veškerých firemních registrací tvoří SUV a sedan. Nicméně i ty zvládají „vyklepnout“ řadu sporťáků, jak nám nedávno dokázal třeba Macan S. Na svůj tradiční kredit tedy Porsche stále má nárok, byť většina jeho produkce již začíná mířit značně luxusním směrem.
I kdyby ale ona „nesportovní” Porsche nebyla jízdně až tak zajímavá, automobilka by se nadále mohla ohánět tím, že prodává modely jako 911. Jenže také ony u nadšených řidičů kredit ztrácejí - standardní nabídka je napěchovaná z podstaty kompromisními turby a ryzí modely donedávna neměly ruční řazení ani přání. A když už se nějaký s manuálem objevil, šlo buď o 911 R, která byla extrémně omezenou edicí rozprodanou ještě před odhalením. A nebo dnes jde také o faceliftovanou 911 GT3, která je ovšem už nyní vyprodaná na léta dopředu. A chcete-li ji rychleji, musíte si připlatit miliony.
Dobrá zpráva pro sběratele a hlavně spekulanty, kteří taková auta rovnou nakupují s tím, že je rychle s velkým ziskem prodají. Pro nadšené řidiče, kterým není jestli utratí o pár milionů více nebo méně, tu nezbývá místo.
Právě proto nyní šéf vývoje a výzkumu značky Michael Steiner uvedl, že automobilka chystá „puristickou“ verzi Porsche 911, která spekulantům radost neudělá. Ta by kráčela v duchu modelu 911 R a také by se zaměřila na jízdní potěšení, nikoliv na nejvyšší rychlost nebo časy na okruhu. Jediným rozdílem by byla dostupnost, která by nebyla nikterak limitována. Místo toho by puristický model rozšířil již tak poměrně květnaté portfolio značky, ve kterém momentálně zcela chybí běžně dostupný model s ručním řazením a motorem s atmosférickým plněním.
„Zjistili jsme, že stále více a více zákazníků si užívá zábavných a čistokrevných sporťáků. Porsche vždy nabízelo omezené i neomezené sportovní modely. Pro čistokrevný sporťák ale není třeba jakéhokoliv omezení,“ uvedl Steiner v reakci na zkušenosti, jenž firma nasbírala po představení již zmíněné verze 911 R. Dodal přitom, že pro značku je důležitá „nejen zábava na okruhu, ale také na silnicích“.
Už v minulosti se přitom zástupci Porsche nechali slyšet, že nehodlají podporovat spekulativní nákupy svých aut. Nejvíce by tomu tedy přispěli, kdyby produkci tak masivně neomezovali, chápeme ale, že výrobní kapacity divize Motorsport nejsou neomezené. A lepší než pokusy nacházet zákazníky, kteří své vozy hned prodají a pro příště je zařazovat na černou listinu, je lepší vystavět těmto strojům smysluplnou vnitřní konkurenci a ponechat je méně výjimečnými, než jakými jsou dnes.
Kdy ovšem takový „konkurenční” model máme očekávat, to již Steiner neuvedl. Je tak otázkou, zda onen puristický derivát dorazí ještě v této generaci či až v té následující, která by se měla objevit na přelomu dekády. Zájemci o co možná nejčistokrevnější svezení si tedy ještě po nějaký čas budou muset vystačit s „holobytem“ v podobě základního Porsche 911 s pohonem zadních kol a bez zbytečných příplatků. I to má ale dnes turbo...












Zájem o Porsche 911 R automobilku utvrdil v tom, že lidé netouží jen po vrcholných časech na okruhu či maximálce dalece za magickou třístovkou
Zdroj: [https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/purist-porsche-911-destined-regular-line Autocar]
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejčtenější články
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
14.11.2025
Šéf BMW dál tvrdě kritizuje EU. Podle něj zabíjí místní autoprůmysl, i když BMW její tlak viditelně neškodí
14.11.2025
Ikonický kombík se loučí s jednou érou brutálním provedením, je výkonnější než Bugatti Veyron
14.11.2025
Další stát zrušil povinnost používat často ohyzdné přední poznávací značky aut, stačí splnit jedinou podmínku
15.11.2025
Shořelou obří dopravní loď skutečně celou zapálil elektromobil, ukázalo vyšetřování, úřady jeho výsledky do poslední chvíle tajily
15.11.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
