Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche je znovu králem Ringu, korunu si vzalo zpátky úžasným časem GT2 RS
27.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dlouho se o tom spekulovalo, teď je to fakt. 700koňový stroj Porsche není jen nejvýkonnějším vozem značky všech dob, platí to i pro historii Nordschleife.
Ještě donedávna byly hlavními parametry u sportovních aut výkon, čas potřebný ke sprintu na stovku a nejvyšší rychlost. V poslední době je však důraz kladen ještě na jednu oblast, a sice na co nejrychlejší obkroužení Severní smyčky Nürburgringu. Působivých časů bylo během uplynulých deseti let dosaženo hned několikrát, nicméně ani Porsche 918 Spyder, ani Lamborghini Huracán Performante se ve výsledku nemohly rovnat Radicalu SR8 LM.
Je samozřejmě otázkou, jak na celou záležitost nahlížíte. Na Ringu totiž neplatí žádná pravidla, tedy co se onoho dosahování rekordů týče. Klání by se sice měly účastnit vozy identické s těmi, jenž najdete v showroomech té či oné značky, nicméně automobilky využívají sebemenšího fíglu, aby pokořily konkurenci. Oblepení spár karoserie lepicí páskou, natankování minimálního množství paliva či použití jiných pneumatik přitom patří mezi ty nejmenší.
Stejně tak sporně ostatně můžeme nahlížet i na zmíněný Radical, který je brán jako legální silniční vůz pouze díky benevolenci britských úřadů. Nikde jinde v Evropě by nejspíše k jeho schválení do běžného provozu nedošlo. Ve výsledku je to ale vše jedno, neboť nově již není o rekordu Ringu sporu. Nové Porsche 911 GT2 RS totiž nepřekonalo jen svého hybridního sourozence či spřízněnou italskou duši, ale naprosto vše.
Kupé osazené přeplňovaným 3,8litrovým šestiválcem o výkonu 700 koní totiž pokořilo Nordchleife za pouhých 6 minut a 47,3 sekundy. Jak přitom dodává Frank-Steffen Walliser, viceprezident značky pro motorsport a vozy GT, původní plán tím byl překonán o nemalých 17,7 sekundy. Na počátku vývoje vozu totiž stál cíl v podobě času 7:05. Nicméně již během prvních pokusů značka dosáhla výsledků okolo 6 minut a 50 sekund.
Testovací a závodní jezdec značky Lars Kern ovšem nakonec sešlápl plynový pedál skutečně až pod kobereček, díky čemuž ještě o více než dvě sekundy zrychlil. Na takřka 21kilometrovém okruhu tak dosáhl průměrné rychlosti 184,11 km/h. K dispozici přitom měl zcela standardní vůz osazený pneumatikami Michelin Pilot Cup 2. Totéž nářadí, jen jiné auto, pak užil i Nick Tandy, jenž se taktéž dostal pod 6 minut a 50 sekund.
Andreas Preuninger, šéf divize GT, právě schopnost obou jezdců a obou vozů dostat se na rekordní čas více než vyzdvihuje. Znamená to totiž, že by působivého času měl dosáhnout kdokoliv, kdo má volant více než v ruce a kdo si samozřejmě může dovolit nechat uzavřít Ring pouze pro sebe. Takových lidí sice mnoho nebude, nicméně třeba magazín Sport Auto by se pod takových sedm minut dostat mohl.
My pak jen dodáme, že Porsche 911 GT2 RS s již zmíněnými 700 koňmi páruje pouze 1 470 kilogramů. Rekordu se tedy nemůžeme divit, zvláště když kupé zvládá zrychlit z klidu na stovku za 2,8 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 340 km/h. Ochrannou klec, jíž můžete vidět i na videu, má přitom ve standardní výbavě, na rozdíl od řady aut, které jsou jí vybaveny jen kvůli jízdě po Ringu.







Nové Porsche 911 GT2 RS má rekord Ringu, dokázalo překonat i Radical SR8 LM
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 8 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 10 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 11 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva