Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche stále neví, proč mu hoří 911 GT3, odstávka výroby může trvat měsíce
14.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka má větší problém, než se původně zdálo. Stále není jisté, co způsobuje trhliny v bloku motoru a následné úniky oleje na rozpálený výfuk.
Máme tu jednu dobrou zprávu pro Jeremyho Clarksona a špatnou pro Richarda Hammonda. Zatímco první z moderátorů motoristického pořadu Top Gear patří mezi odpůrce německého Porsche 911, druhý je členem tábora fanoušků. Ten si nedávno pořídil nový model GT3, jezdit s ním však nemůže. Německá automobilka kvůli samovznícení dvou vozů všem majitelům doporučila, aby svůj klenot, než se daný problém vyřeší, nechali zaparkovaný v garáži. Spolu s tím bylo zakázáno dealerům brát další objednávky.
Původně se zdálo, že nesnáze budou vyřešeny během pár dnů, maximálně týdnů, nyní celá záležitost vypadá mnohem vážněji. Podle šeptandy ze zákulisí totiž Porsche ví pouze tolik, že požár způsobilo prasknutí bloku motorů a následné vylití oleje na rozpálený výfukový systém. Není si ovšem jisto, co danou závadu mohlo způsobit. A díky tomu bude muset pomalu hledat jehlu v kupce sena, což si dost možná vyžádá měsíce.
„Inženýři tuší, co asi mohlo způsobit problém, kvůli kterému se s auty nedá jezdit, ale tušení není stoprocentní jistotou. Momentálně jsme tedy ve fázi, kdy eliminujeme všechny komponenty, kvůli nimž riziko požáru nehrozí, a soustředíme se na ty, které by jej způsobit mohly - a to zabere nějaký čas,“ uvedl mluvčí automobilky Paul Ellis. Čímž asi stávající i potenciální majitele nového Porsche 911 GT3 příliš nepotěšil.
Věc je ovšem o to horší, že „identifikace problému je věc jedna, ovšem řada náročných testů, které zaručí, že nesnáze jsou již minulostí, je věc druhá. A záleží na tom, v čem tkví háček. Pokud je to jen záležitost elektronického softwaru, pak může být vyřešena mnohem rychleji než problém mechanického rázu. Zvláště u motoru GT3, který je v podstatě závodní pohonnou jednotkou.“
V tuto chvíli tak vůbec není jisté, kdy šestiválce s výkonem 475 koní opětovně nastartují. Podle Ellise se ovšem značka nemusí obávat ztráty přízně zákazníků, neboť ti prý celou situaci plně chápou a již se obrnili trpělivostí. Díky tomu tak následně mohou počítat se stoprocentní spolehlivostí, která bude trvat roky a jíž je Porsche proslulé.
Značka zároveň uvádí, že přestože pohonná jednotka GT3 je do značné míry shodná s motorem standardního Porsche 911, nemají se jeho majitelé obávat stejného problému. Riziko samovznícení totiž hrozí jen u výkonnějších agregátů - přičemž dosud jde o velmi malé procento, neboť ze 700 vozů shořely pouze dva.
Na druhou stranu, GT3 je výkladní skříní značky, čímž dané nesnáze nenahrávají značce příliš do karet. Momentálně navíc Porsche ani nezmiňuje, zda hodlá zákazníky, jež si vůz pořídili, ale nemohou je užívat, nějak odškodnit. Minimálně pár volných jízd na Nordschleife by asi dostat měli, jinak již příště tolik chápaví být nemusí.
Kvůli hrozbě samovznícení se nové Porsche 911 GT3 nepodívá na veřejné silnice zřejmě ještě několik měsíců
Fotogalerie Porsche 911 GT3 991
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 59 minutami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 58 minutami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 2 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva