Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche začalo nabízet vlastní kávovar za 160 tisíc, za pár hodin mělo vyprodáno
26.10.2024 | Petr Prokopec
Bez špetky závisti říkáme, že to je sympatická věc, přesto si nejsme jisti, co veškeré dění okolo ní říká o stavu naší společnosti jako celku. Těžko hledat lepší definici slova „rozmar”.
Pro řadu lidí jsou automobily víc než jen pouhé dopravní prostředky. Staví pro ně tedy honosné garáže a na péči o ně používají jen ty nejlepší prostředky. Jen u toho se ale nezastavují, svou lásku dávají najevo i dalšími způsoby, třeba tričkem, na kterém se skví logo té které značky. Což si výrobci již dávno uvědomili, a proto kromě samotných aut nabízí i rozsáhlé příslušenství. Koupit si tedy můžete třeba svůj vůz ve zmenšeném měřítku. Nebo ozdobnou klíčenku. Anebo klidně i plamenomet s logem značky.
Automobilky za výrobou těchto doplňků obvykle nestojí, místo toho se spojují s firmami, které se na dané produkty specializují. Jejich jediným zapojením je často pouze logo na obalu, mnohdy ale přikládají ruku k dílu i jejich designéři. Poté je pochopitelně propojení mezi oběma společnostmi více viditelné, zároveň je ale třeba počítat také s nemalým růstem cen. A to mnohdy až do absurdních výšin, jak dokládá nový kávovar od Porsche. Ovšem i tak lidé vykoupili 911 (sic) dostupných kusů v řádu hodin.
Kávovar Porsche x La Marzocco Linea Micra byl nabídnut ve dvou variantách, přičemž provedení Slate Grey startuje na 6 555 dolarech (cca 153 tisíc Kč), zatímco s edicí Martini Racing je spojena cena 6 949 USD (asi 163 tisíc Kč). Respektive byla, neboť zhruba osm hodin po zahájení prodeje již byla k mání jen šedivá varianta. To ale není až tak překvapivé, neboť nebýt přítomných log, nikdo by spojitost se značkou neviděl, i když prý ovladače odkazují na design voliče jízdních režimů německých aut.
V případě provedení Martini Racing byl již vliv Porsche patrnější, jakkoli šlo vlastně jen o nalepení dekorativních pruhů a červené zbarvení odkapávací nádobky. Že by nicméně byla použita třeba karbonová vlákna, aby došlo na odlehčení přístroje, to Zuffenhausen zjevně vůbec nenapadlo. Kávovar s logy Porsche tedy váží stejných 19 kilogramů jako standardní provedení, které je k dispozici od 3 900 USD (cca 91 tisíc Kč) a liší se hlavně tím, že při nastartování nevydává zvuk sporťáku.
Stačí to na ospravedlnění takřka dvakrát takové sumy? Ani bychom neřekli, 911 lidem to ale evidentně bylo jedno. A není to vlastně až tak překvapivé, neboť pokud máte na Porsche a tuto značku vyzdvihujete nade vše, dáte klidně 10 tisíc korun jen za plastový výlisek na klíčích, jenž odpovídá barvě vaší karoserie. Stejně jako zaplatíte klidně i dvojnásobek za triko, které odkazuje na závodní aktivity značky. Pořídit si tedy o 70 tisíc dražší kávovar je vlastně prkotinou.
Člověka samozřejmě v té chvíli napadne, co to o nás jako o společnosti vypovídá, nicméně podobně můžeme filozofovat pomalu u čehokoli. Koneckonců i bydlení v jeskyni se dá zvládnout, ovšem i když je zcela zadarmo, lidé raději investují do bytů či domů. Do nich je pak klidně mohou dovézt ojeté Škody za pár desítek tisíc korun, ovšem jízda v takovém Porsche je přeci jen lákavější. Tak tomu bylo, je a bude.












Kávovar Porsche x La Marzocco Linea Micra byl nabídnut ve dvou verzích, k mání je však aktuálně již jen šedé provedení. Varianta Martini Racing, která na příslušnost k německé značce odkazuje daleko více, byla totiž vyprodána během osmi hodin. Foto: Porsche
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
Obří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
včeraAudi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
5.3.2025Drzí zloději ukradli díly ze sedmi aut přímo v sídle slavného úpravce, výsledkem je škoda za 7 milionů
4.3.2025
Nejčtenější články
Audi představilo nové řešení pohonu spalovacích aut, po čase je to něco, co dává aspoň nějaký smysl
4.2.2025Šéf Škody dál kňučí nad neštěstím, které sám pomohl způsobit. Teď říká, že Evropská unie dělá chybu
5.2.2025Vedením Stellantisu dál otřásají změny. Šéfka Peugeotu skončila, její místo přebírá bývalý prodejní šéf Škody
5.2.2025Majitel krachujícího KTM se v zoufalosti zbavuje cenných aktiv. Kontrolní balík akcií slavné MV Agusty prodal Rusům
5.2.2025Aston Martin znovu odpískal svůj první elektromobil, pořádné motory ale i u něj žijí na vypůjčený čas
5.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva