Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prakticky nová Škoda za 236 tisíc? V bazaru je to pořád možné, její specifikace je ale neskutečně bizarní
22.2.2023 | Petr Miler
Nové auto za takové peníze je dnes téměř nesplnitelným snem. A aby šlo o Škodu, navíc zdaleka ne tu nejmenší? To se zdá být už úplně nemožné. V bazarech se ale občas dějí i zázraky, tady se zřejmě první majitel zděsil toho, co vlastně stvořil.
Na trhu s ojetými auty se nezřídka najdou pozoruhodné věci, ta dnešní ale v jejich pomyslném žebříčku stoupá až k samotnému vrcholu. Na první pohled na to nevypadá, je to stříbrná Škoda Rapid, kterých najdeme v bazarech nespočet. Jakmile se ale začnete zajímat o její specifikaci a historii, zjistíte, že před sebou máte unikát, který stěží bude hledat sobě rovného.
Mimořádně neobvyklá je už ona specifikace. Na jednu stranu spojuje úplně základní výbavu Active s úplně základním motorem 1,2 HTP (tehdy už si tak neříkal, ale byl to pořád ten tříválec) o 86 koních výkonu. Už to by bylo nezvyklé, neboť málokdo sáhne po tak kruté kombinaci ničeho a ničeho, příběh zvláštnosti tohoto vozu tím ovšem jen začíná.
I když podobných šetřílků, kteří takové vozy volí, není mnoho, obvykle platí, že když už člověk sahá po základní výbavě a základním motoru, chce co nejnižší cenu. To by tady zafungovalo, nebýt příplatkových prvků. Koupit si jednu prkotinu, aby se neřeklo, pochopíme, majitel ale sáhl po úplném holátku a navěsil na něj mj. metalízu, kola z lehkých slitin, mlhovky, pořádné audio nebo zadní stěrač.
Chápete? Někdo šetří úplně na všem elementárním, nedá ani pár desítek tisíc za lepší motor nebo za vyšší standardní výbavu. A pak vypráská ty samé peníze za věci jako metalíza a zadní stěrač. Takhle dostal vůz s černými zrcátky a vskutku spartánským interiérem, který ale září „stříbrnou metlou” a má stěrač, který u lliftbacku použijete asi dvakrát za rok. A kolikrát použijete přední mlhovky, ani za mlhy vám nakonec moc nepomohou...
To samo o sobě by stálo za zmínku, vtip je ale ještě jinde. Tento vůz si někdo koupil v roce 2013 a když ho dostal, musel se zhrozit, co za monstrum si to naspecifikoval. Od té doby s ním tedy nenajel skoro nic, dnes má na tachometru 7 1280 kilometrů a je prakticky nový. A nemyslete si, že jde o auto, které třeba zůstalo dealerovi na skladě nebo cokoli podobného - jeho majitelem byl jediný soukromý zákazník, který jej teď prodává v bazaru. Poté, co s ním i při minimálním nájezdu jezdil do servisu a naposledy tam byl nedávno v 6 013 km. To nepochopíte.
Svérázná věc, pokud ale chcete opravdu levnou, prakticky novou Škodu, toto je něco pro vás. A byť z motoru 1,2 bez turba nejsme zrovna na větvi, jednu výhodu má - skoro se na něm nemá co pokazit a opraví ho skoro každý mechanik. Z auta spíš žasneme, než že bychom se do něj zamilovali, všechno řečené je ale fakt. A s ohledem na stav vozu nevypadá jeho cena 9 950 Eur, tedy asi 236 tisíc Kč, vůbec špatně. Uvážíme-li, že základní Škoda Scala dnes přijde na 460 tisíc Kč, o moc víc výbavy nemá a motor 1,0 TSI se 70 kW není ani o trochu větší terno, nemusí to být pro méně náročné kupce špatná nabídka.





Tuhle bizarně naspecifikovanou Škodu Rapid Spaceback si někdo koupil před 10 léty a dodnes s ní pořádně nejezdil. Teď je docela výhodně k mání. Foto: Automobile Karakus, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 10 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nejnovější články
Do dražby bez rezervních cen jde sbírka aut a lodí odsouzeného podvodníka, vkus mu nejde upřít
před 8 hodinami
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 10 hodinami
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
před 11 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
včera
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
