Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Problém s převodovkami PowerShift je pro Ford stále větší katastrofou
15.8.2019 | Mirek Mazal
Řešení sporů se zákazníky už stálo firmu miliardy a další desítky miliard stát může. Ani to ale není vše. Ford nově rozšířil záruku asi 560 tisícům postižených a to bude nepochybně znovu drahé.
Automatická převodovka Fordu s interním označením DPS6 proslula u zákazníků především Focusů a Fiest pod obchodním názvem PowerShift, v dobrém slova smyslu to ale není. Dvouspojkové ústrojí bylo po léta nabízeno kupujícím navzdory známým problémům s prokluzováním, zasekáváním rychlostí nebo samovolným vyřazováním během jízdy.
Výrobce rizika nedostatečného vývoje od počátku znal, interní informace z přelomu dekády hovoří o poddimenzované konstrukci. Přesto Ford tuto převodovku poslal do prodeje a několik let se tvářil, že je všechno v pořádku. Byl to přitom průšvih hned od prvního okamžiku a pozdější odškodnění v rámci soudních sporů a záruční opravy nemalé části z celkového počtu asi milionu aut vyšly Ford už na miliardy. A lépe nebude.
Firma se nejnověji rozhodla provést řadu preventivních kroků, aby si zlepšila reputaci a předešla dalším soudním přím. Zejména prodloužila záruku dvouspojky z 5 let a 60 tisíc kilometrů na 7 let a 100 tisíc kilometrů pro vozy Ford Focus vyrobené v letech 2014 až 2016 a Ford Fiesta z 2014 až 2015. Každé autorizované dealerství provede zákazníkům výše uvedených skupin aut nezbytné opravy spojené s neduhy řazení, pochopitelně zadarmo.
Tento krok se týká statisíců lidí, dalším opatřením je oslovení menší části postižených vlastníků (asi 165 000 majitelů, tj. 16 % ze všech), kterým bude nabídnuta možnost získat důležitou bezplatnou aktualizaci softwaru, která řeší část problémů. Nová verze obsahuje vylepšené algoritmy varování, pokud selže modul řazení. Preventivní systém už používá 84 % procent postižených aut, zbylých 16 tedy chce Ford aktualizovat též.
Prodloužení záruky Fordu nepochybně přinese další vysoké výdaje a je dalším dějstvím v tomto pro něj katastrofickém příběhu. Počet dotčených zákazníků s prodlouženou garancí se odhaduje na 560 tisíc. Firma tak bude ještě několik let draze doplácet na prodej nedokonale vyvinutého zařízení, i když ji všichni klienti odpustí a nebude se muset potýkat s jediným dalším soudním sporem.
Veškeré další náklady jsou a budou bolestivým mementem jednoho více než 8 let starého rozhodnutí a je otázkou, zda nebude značku doprovázet i do dalších let. PowerShift DPS6 je stále k mání v současné Fiestě modelového roku 2019 a ačkoli Ford tvrdí, že všechny problémy byly už vyřešeny, až čas ukáže, zda je tomu tak i ve skutečnosti.









Automaty PowerShift se kazily od začátku a Ford na to nebyl schopen či spíše ochoten reagovat. Pozdní řešení stálo miliardy a účet ještě není konečný - už jen nejnovější rozšíření záruk a svolání asi 16 % aut bude stát další miliardy
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
Nejčtenější články
Indové prodávají toto zajímavě střižené nové SUV za 207 tisíc Kč, auta jsou tak nesmyslně drahá jen v Evropě
16.5.2025Apple dostal nový CarPlay do prvního auta a řekl, co bude s tím dosavadním. Má bezprecedentní kontrolu nad vozem
17.5.2025Možná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
17.5.2025Tato dáma to jako jedna z mála dokáže vytmavit evropským papalášům za to, co tu provádí s automobilovým průmyslem
17.5.2025Moderní Ferrari skutečně stíhá nezájem, majitelé se musí při prodeji smiřovat s mnohamilionovými ztrátami
17.5.2025
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 06.14. 22:44 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.14. 22:42 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1
- kola e89+Tiguan+Scout a Thule 06.13. 12:52 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.13. 12:51 - pavproch