Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla stále pouští do prodeje šmejdy, desítkám majitelů úplně nových aut do vozů silně zatéká
6.1.2023 | Petr Prokopec
O potížích Tesly s kvalitou se mluví už roky. A jen o málo kratší dobu se svět diví tomu, že je automobilka není schopna uspokojivě řešit. Nyní se ukazuje, že situace je ještě horší - i v průběhu výroby se začínají na jejich autech objevovat nové problémy, kterými dříve vyrobené vozy netrpěly.
Letošní rok začal pro Teslu podobně špatně jako ten loňský skončil. Cena jejích akcií se za posledních dvanáct měsíců propadla o podstatných 70 procent a nejspíše půjde dále dolů, neboť investoři bublinu hodnoty firmy nafoukli do nevídaných rozměrů. Stála za tím hlavně jejich víra ve světlejší zítřky, která dnes zdaleka není taková. Ukazuje se mimo jiné, že elektrický tahač Semi není žádný zázrak a řada nepříjemností praská i na její osobní auta.
Dnes tu máme další zápis do knihy hříchů, tentokrát v oblasti kvality výroby. Ne snad, že by něco takového u Tesly překvapilo, pozoruhodné je hlavně to, že jde o problém nový. Do Modelu Y totiž začíná silně zatékat voda v oblasti zavazadlového prostoru a rozhodně nejde izolovaný případ. A co je pro Teslu ještě horší, existuje zřejmě hned několik příčin, proč se tak děje. Potíže s vodou v zavazadelníku jen v jedné skupině majitelů na Facebooku hlásilo hned několik desítek lidí, i když dříve se o takových potížích nemluvilo.
Co vše za tím stojí? Někteří majitelé poukazují na absentující těsnící tmel v místech, kde je karoserie z nějakého důvodu otevřena. V důsledku toho se ovšem voda dostává do víka zavazadelníku, odkud následně vytéká přímo dovnitř vozu. Další příčinou je špatné těsnění u zadních světel, stejně jako špatné slícování jednotlivých panelů. Zejména pak usazení již zmíněného víka zavazadelníku. Do něj navíc může být i špatně uchyceno sklo. Lze přitom automobilce připsat k dobru, že servisní centra mnohé problémy zvládla vychytat napoprvé, nicméně minimálně v jednom případě bylo i nové těsnění problematické a prasklo jen pár dnů po instalaci, což znovu vedlo k zatékání vody.
Opakování téže závady by mohlo naznačit, že zádrhel je ve špatném komponentu resp. jeho sérii. To je řešitelné, stejně jako špatné slícování panelů karoserie či absentující tmel, obojí lze eliminovat zvýšením kvality výroby. O něčem takovém ale Tesla mluví už tak dlouho, jak dlouho se mluví o šmejdech, které je schopna pustit do oběhu. A problémů - jak vidno - nejenže neubývá, přibývají i úplně nové, zejména v určitých časových úsecích. Ostatně i mezi fanoušky značky se již najde velké množství lidí, kteří varují před převzetím aut, která byla vyrobena na konci čtvrtletí, kdy je upřednostňována kvantita.
Prozatím se nicméně nezdá, že by Tesla chtěla cokoli řešit. Přinejmenším v jednom případě totiž došlo na „opravu“, která jen svědčí o přetrvávající nekompetentnosti jejích servisních center. Zaměstnanci jednoho z nich pouze vysušili zavazadelník a majiteli oznámili, že je vše v pořádku. Že se jeho vozem budou muset zabývat znovu, je nabíledni. Na druhou stranu, opětovné vysušení jim mnoho práce nepřidělá, řešit příčinu problému, to už by mohlo bolet...



Model Y u nás startuje na 1 585 090 Kč. Je to tedy drahé auto, a tak by člověk očekával odpovídající úroveň kvality. Té se ale u Tesly nedočká, naopak se lidé musí připravit na nové a nové problémy. Foto: Tesla
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 7 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Mokrý warm-up pro Joana Mira 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
Nejnovější články
Devastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 2 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 3 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 5 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 6 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva