Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Proč jsou dnes SUV tak široce populární? Jeden z šéfů Kie prozradil důvod
10.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě v předminulé dekádě by po nich sotva štěkl pes, dnes je nejžádanějším modelem Kie SUV a na druhé místo se žene další. Proč tomu tak je?
V současné době prakticky nenajdete automobilku, která by nenabízela SUV nebo crossover mezi ním a jiným druhem auta. Tímto směrem ostatně míří i jedni z posledních „jednorožců“, tedy Rolls-Royce a Ferrari. Není to ale překvapivé - zájem publika o tato auta trvá a zatím to nevypadá, že by měl polevit. Za příklad mohou posloužit evropské prodeje Renaultu Captur, jež jsou zhruba na úrovni třech čtvrtin prodejů modelu Clio. To přitom patří do nejpopulárnější kategorie aut, má svou historii a loajální klientskou základnu.
Ještě patrnější je nárůst obliby crossoverů a SUV u korejské Kie. Model Sportage je dlouhodobě nejžádanějším vozem značky, nová generace představená v roce 2016 laťku zvedla ještě ještě výše. Kupříkladu loni v listopadu bylo prodáno 9 214 aut, což je dvojnásobné množství oproti Kie Cee'd. Na jejích 4 867 registrací se přitom musely „složit“ hned tři verze - pětidveřový hatchback, třídveřový hatchback a kombík.
Korejské automobilce se ovšem podařilo zabodovat i s novým modelem Stonic. Ten zamířil na trh až ve druhém pololetí, nicméně již ve zmiňovaném listopadu bylo prodáno 3 372 aut. Dá se předpokládat, že letos se tento model dostane před Cee'd. Pro výrobce je to velmi pozitivní zpráva, s vyšší stavbou karoserie přichází vyšší ceny a daleko vyšší výdělek.
Proč tomu tak ale je? Proč se o modely z ještě před dvěma dekádami okrajového segmentu dnes zajímá tolik lidí? Podle šéfa britského zastoupení automobilky Paula Philpotta za tímto posunem stojí hlavně změna vnímání samotných SUV, o které se ovšem museli postarat jiní. Philpott říká, že SUV je dnes vnímáno jako něco prestižního, jako model stojící nad zbytkem nabídky, což tak dříve rozhodně nebývalo.
„Před deseti lety bylo takto označeno dieselové Mitsubishi Pajero. Dnes onen termín odkazuje na sportovní model se zvýšeným podvozkem,“ konstatuje změnu image těchto aut a důvod jejich současné popularity u „jeho” značky.
Jak vnímáte SUV vy, nám povězte sami, soudě podle prodejů na našem trhu ale nutně musí být i přístup velké části Čechů k nim podobný. Osvětluje to popularitu nových SUV Kie a jiných běžných značek, pořád to ovšem nevrhá příliš mnoho světla na to, kde se vzala jejich obliba jako taková. Fakt, že těmto autům dal lepší image vstup značek jako BMW, Mercedes nebo Porsche do tohoto segmentu je nepochybný, jenže ony s nimi začínaly v době, kdy o ně nestál každý druhý...















Kia Sportage je dlouhodobě nejžádanějším vozem korejské automobilky. Nová generace pak pozdvihá laťku ještě o trochu výše
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
včera
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
včera
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera
Ford je nepoučitelný. Dál trvá na dosažení „uhlíkové neutrality”, i když konkurenti obrací
včera
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
