Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut v Evropě, únor 2015: trhy míří vzhůru, většina značek s nimi
18.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za skokana měsíce můžeme rovnou vyhlásit Jeep, který si polepšil o neskutečných 200,7 procenta. Dolů překvapivě zamířily Dacia nebo Jaguar.
Měsíc se s měsícem sešel a my můžeme v rámci zpráv o prodejích nových automobilů nahlédnout na evropské trhy jako na celek. Ty v únoru rostly již osmnáctý měsíc v řadě, pročež můžeme s radostí konstatovat, že zapomenuty jsou tragické výsledky z posledních tří let. Na druhou stranu je však třeba dodat, že i při tak pozitivním vývoji stále nebyl překonán rok 2011 a rekordní čísla z dob před globální ekonomickou krizí jsou stále jen nesplněným snem. Je přitom sporné, zda se registrace ještě někdy tak vysoko vyšvihnou, s čímž počítají snad všichni firemní analytici všech značek, nebo jestli dojde opět k nějakému tomu kolapsu.
Odpověď na tuto otázku nám jistě přinese čas, pročež se můžeme věnovat samotným únorovým prodejům. Ty meziročně narostly o 7,3 procenta na 924 440 exemplářů, pročež se letošní stav usídlil těsně pod dvoumilionovou bariérou. K tomuto výsledku přispěly všechny významné trhy, přičemž uspokojení můžeme vyjádřit zejména s tím italským, který si oproti loňsku polepšil o 13,2 %. Po prvních dvou měsících zde tak máme více než 266 tisíc registrací.
Kromě Itálie můžeme zmínit také růst ve Francii (+4,5 %) či Německu (+6,6 %), České republice (+28,2 %) nebo Velké Británii (+12 %) jsme se již detailně věnovali v samostatných článcích. Pozornost tak přesuneme spíše k „odvrácené straně síly“, tedy k zemím, kde došlo k poklesu. V tomto směru vede Rakousko (-25,2 %) následované kupříkladu Dánskem (-7,9 %), Lotyšskem (-8,2 %) nebo Lucemburskem (-8,2 %).
Mezi jednotlivými značkami rovněž nenajdeme mnoho „propadlíků“, překvapivě však mezi ně patří Dacia (-0,3 %). Její pokles však není tak razantní, což je i případ Citroënu (-0,7 %) nebo Mazdy (-1,1 %). Daleko více míří dolů DS (-20,8 %), Jaguar (-15,3 %), Suzuki (-7,8 %), Honda (-6 %) a podle očekávání Chevrolet, který na evropských trzích končí. Z toho důvodu můžeme 173 prodaných kusů považovat pomalu za úspěch.
Skokanem měsíce se oproti tomu stal Jeep, jenž si meziročně polepšil o neuvěřitelných 200,7 procenta. S velkým zlepšením je ovšem spojováno rovněž Mitsubishi (+47,1 %), Smart (+44,9 %), Porsche (+40,9 %), Lexus (+35,6 %), Mini (+33,2 %), Nissan (+28,2 %) nebo třeba Seat (+23,1 %). Působivý je pak i dvouciferný růst BMW (+13,7 %) oproti jednocifernému u Audi (+2,9 %) a Mercedesu (+9,3 %).
Tím dnešní report můžeme ukončit, k evropským prodejům bychom se ovšem za pár dní mohli vrátit. Dojít by totiž mohlo k sečtení jednotlivých čísel v rámci modelů, pročež bude zajímavé sledovat, zda se mezi desítku nejlepších opět probojuje i Škoda Octavia. O prvním místu Volkswagenu Golf ale nejspíše nikdo nepochybuje.






Evropské trhy se v únoru opětovně dočkaly růstu, již osmnáctý měsíc v řadě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 10 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila včera 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 30.4.2025
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejčtenější články
Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1