Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut ve Španělsku jdou ke dnu, masové značky padly v září až o 50 %
1.10.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je první říjen a španělský automobilový trh už hlásí prodejní čísla za letošní září. Pěkné čtení to ale není, výsledky jsou neskutečně mizerné.
Loni v září se ve Španělsku prodalo 55 648 aut. Ačkoli tehdy činil meziroční pokles jen 1,7 procenta, po bídném výsledku roku 2010 se jednalo o nejhorší září za předchozích patnáct let. Jinými slovy, od roku 1996 se ve Španělsku v daném měsíci neprodalo tak málo aut jako loni. Co k tomu říci letos? Španělští výrobci (no, spíše výrobce) a dovozci by vesměs zulíbali komukoli, kdo by dokázal čísla udržet alespoň na loňské úrovni. Letos jsou totiž ještě o dalších 36,7 procenta horší
Celkové prodeje činily 35 206 aut, a to je na tak velký trh velmi malé číslo. Navíc plně nevystihuje hrůzu, kterou musejí prožívat někteří prodejci. Jde totiž o průměrnou hodnotu, kterou na lepší úroveň dostává několik nadále úspěšných značek - třeba BMW prodalo dokonce více aut než loni, o 22,4 %, když s novou řadou 3 trhá rekordy a tento vůz je dokonce třetím nejprodávanějším autem ve Španělsku vůbec. I další prestižnější výrobci vyloženě nestrádají, když šli dolů třeba jen o 10 nebo 15 procent a podobně se (vzhledem k možnostem...) dařilo i věčně úspěšným Korejcům - Kia a Hyundai větší než tento propad rovněž nezaznamenaly. Jenže zejména tradiční a ve Španělsku dlouhodobě úspěšné značky jako Renault, Volkswagen, Ford nebo pochopitelně i Seat šly dolů násobně větším kalupem.
Vůbec největší ztráty mezi nimi utrpěla právě domácí automobilka. S pouhými 1 969 prodanými vozy si meziročně pohoršila o 55,2 procenta a obsadila až 9. (!) místo mezi nejúspěšnějšími výrobci. Doslova do kytek šly také prodeje ve Španělsku loni vládnoucímu Renaultu - 2 700 udaných aut je o 50,7 procenta horší číslo než loni a to přitom Francouzi prodávali i dvě auta za cenu jednoho. Vyskakovat si ale nemůže ani VW (2 714 aut, -44,3 %), Ford (2 711 aut, -40,4 %) nebo Peugeot (-41,9 %), třebaže jeho 2 835 prodaných aut stačí na první místo mezi značkami vůbec. Na oslavy to nebude ani u Škody, Opelu a spousty dalších zavedených výrobců.
Jinými slovy, bída s nouzí. A to analytici varují, že může být ještě hůře. Uvidíme, kam se situace ve Španělsku vyvine, níže si zatím můžete projí nejprodávanější značky i modely uplynulého září.












Většina značek nad situací ve Španělsku truchlí, u BMW mohou slavit. Nová trojka je tak úspěšná, že v prodejích překonala třeba i faceliftovanou Ibizu domácí značky. Pozoruhodné...
Nejprodávanější značky aut ve Španělsku v září 2012
(pořadí, značka, počet prodaných vozů)
1. Peugeot - 2 835
2. VW - 2 714
3. Ford - 2 711
4. Renault - 2 700
5. Opel - 2 371
6. BMW - 2 324
7. Citroën - 2 150
8. Toyota - 1 979
9. Seat - 1 969
10. Nissan - 1 879
11. Audi - 1 871
12. Hyundai - 1 328
13. Kia - 1 286
14. Mercedes - 1 282
15. Fiat - 773
16. Dacia - 769
17. Chevrolet - 725
18. Skoda - 578
19. Volvo - 441
20. Mini - 403
21. Honda - 327
22. Land Rover - 293
23. Mazda - 250
24. Mitsubishi - 224
25. Alfa Romeo - 197
26. Suzuki - 162
27. Lexus - 127
28. Smart - 102
29. Lancia - 96
30. Jeep - 93
31. Porsche - 71
32. Jaguar - 43
33. Subaru - 40
34. Tata - 30
35. SsangYong - 27
36. Infiniti - 19
37. Bentley - 4
38. Ferrari - 4
39. Aston Martin - 2
40. Chrysler - 1
41. Dodge - 1
42. Lada - 1
43. Lamborghini - 1
44. Maserati - 1
45. Th!nk - 1
20 nejprodávanějších modelů aut ve Španělsku v září 2012
(pořadí, model, počet prodaných vozů)
1. Renault Mégane - 1 177
2. Nissan Qashqai - 1 101
3. BMW řady 3 - 877
4. Seat Ibiza - 810
5. Opel Astra - 788
6. Ford Fiesta - 729
7. Peugeot - 208 - 715
8. VW Golf - 712
9. Seat León - 644
10. BMW řady 1 - 636
11. Peugeot - 308 - 616
12. Ford Focus - 615
13. Ford C-Max - 584
14. Renault Clio - 582
15. Opel Corsa - 561
16. VW Polo - 540
17. Citroën C4 - 532
18. Renault Scénic - 514
19. Toyota Auris - 501
20. Audi A3 - 487
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera