Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault už ví, jak „prodat” elektromobily: dává je zadarmo k Laguně nebo Espace
2.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Kdysi to vymysleli v USA sloganem „Buy one, get one”. Prostě kupte si dvě auta za cenu jednoho, tak se nyní Renault snaží dostat k lidem elektrický Twizy.
Už dobře víme, že prodat jakýkoli elektromobil ve větším měřítku je dnes pro automobilky prakticky nemožné. A není to dáno žádnými předsudky - kdo by také chtěl auto, které daleko nedojede, „natankujete ho” za půl dne, akumulátory mu vydrží třeba i jen rok a ještě ke všemu stojí násobky toho, co srovnatelný vůz s konvenčním motorem? Netřeba řečnit, odpověď zní skoro nikdo a tomu také odpovídá tržní podíl těchto vozů, které v globálním měřítku nedosahuje ani jednoho promile.
V rámci zmíněného se supermini Renault Twizy, možná ještě lépe elektrický skútr se čtyřmi koly, nezdá být až tak špatnou nabídkou. Auto to sice moc není, ale aspoň stojí okolo 7 tisíc Eur. A ačkoli za takovou cenu už pomalu koupíte třeba faceliftované Hyundai i20, na elektrické poměry to není tolik peněz. Přesto se moc dobře neprodává.
Svědčí o tom i nejnovější nabídka španělského zastoupení francouzské značky. Jistě v ní mají prsty i ekonomické nesnáze jihevropského království a také omezený zájem o větší modely automobilky, těžko by ale Renault rozdával něco, co by se mu na skladech nepovalovalo ve větších než malých počtech. A tak prostě ke každé Laguně v jakékoli karosářské verzi, velkému Latitude nebo novému Espace dostanete zadarmo malý Twizy. Jen tak.
Detaily této nabídky najdete na stránkách španělského Renaultu, kde se také můžete dočíst o tom, kolik vlastně ušetříte. Cena Twizy ve Španělsku činí 6 990 Eur, což představuje cca 180 tisíc Kč a vzhledem k tomu, že jej dostanete i k té úplně nejlevnější Lagune za 21 550 Eur ceníkové ceny (cca 550 tisíc Kč), je to obrovská „oficiální sleva” přes 30 procent.
Pokud tedy náhodou máte pro obě auta využití, můžete si pro ně vyrazit do Španěl. A pokud nikoli, připomeneme, že Twizy je elektrické „prdítko” s délkou 2 320 mm, šířkou 1 191 mm a výškou 1 461 mm. Má výkon nejvýše 20 elektrických koní, které mu při hmotnosti 450 kilogramů dodávají dynamiku snesitelnou v městském provozu. A pozor, s vozem se dá i driftovat... Akumulátory o kapacitě 7 kWh a hmotností 100 kilogramů jsou v ceně i ve zmíněné váze.
Třeba i k takovéto Laguně Coupe dostanete ve Španělsku na cestu Renault Twizy zdarma
No, žádná raketa to není, ale darovanému koni...
Zdroj: Renault Španělsko přes Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda