Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Laguna Coupe dCi 110: pouhých 110 naftových koní pro stylové kupé
31.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pro současný vývoj automobilismu je krom downsizingu či marných elektrických pokusů typická také snaha „cpát” do stylových či luxusních aut co nejslabší naftové motory.
A Renault Laguna Coupe je její další obětí. Renault totiž včera oznámil, že tento model nově nabídne ve verzi dCi 110, tedy s motorem 1,5 dCi o nejvyšším výkonu 110 koní dosahovaném v 4 000 ot./min a maximálním točivém momentu 240 Nm posazeném do 1 750 ot./min.
Že něco podobného přijde jsme po předchozích vyjádřeních Renaultu očekávali, předpokládali jsme ale spíše použití motoru dCi 130, tedy nové naftové šestnáctistovky s uhádnutelným výkonem. Nestalo se, volba padla rovnou na starší jedna-pětku.
Důvod pro osazení aut, která se snaží budovat svou image na svém oslnivém stylu, s nímž malý naftový motor používaný třeba v Dacia Lodgy nejde příliš dohromady, je přitom prostý. Krom existence jisté poptávky je to především znovu snaha nabídnout verze s co nejnižšími produkovanými emisemi CO2, tedy co nejnižší normovanou spotřebou. Vyplatí se to nejen Renaultu, který tak ušetří za pokuty Evropské unii, ale tento faktor vyvolává i onu poptávku, koupě se totiž vyplatí také zákazníkům. Ti ušetří za rozličné, mnohdy významné daně placené ve svých domovinách, a tak po podobné variantě sáhnou, i když třeba takové auto původně nechtěli.
Proto také bude Laguna Coupe dCi 110 nabízena jen ve Francii, Španělsku, Belgii, Holandsku a Itálii, kde si zákazníci budou moci za cenu od 30 400 Eur, tedy cca 770 tisíc Kč (platná ve Francii) vychutnat akceleraci z 0 na 100 km/h za 11,9 sekundy a maximální rychlost 193 km/h. Průměrná kombinovaná spotřeba činí 4,2 litru nafty na 100 km a to odpovídá emisím 109 g CO2 na kilometr.
U nás k mání nebude a litovat zřejmě není čeho. Zajímavé je, že k mání bude i v provedení Black Edition, které kontrast mezi vizuálním a technickým vybavením vozu ještě umocní.
Renault Laguna Coupe s motorem 1,5 dCi? To už se nám zdá trochu přes čáru...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před 5 hodinami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
před 3 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před 5 hodinami - Tesla vyhodila i neuvěřitelně oddané zaměstnance, jeden z nich dokonce spal na parkovišti a myl se v práci, aby jí dal maximum
před 6 hodinami - O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 8 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva