Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje automobilky Renault letos rostou, ovšem hlavně díky levnějším Daciím
10.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dacie jsou pro Renault velkým přínosem, za 4,7% růst v první půlce letoška může děkovat zejména jim. Větší odbyt je hlavně na evropských trzích.
Automobilka Renault, třetí největší v Evropě, přes neúspěch elektromobilů zaznamenala v celosvětovém měřítku v prvním pololetí tohoto roku nárůst o 4,7 % - prodala 1,37 milionu osobních a lehkých užitkových vozidel oproti 1,3 milionu ve stejném období roku 2013.
Na tomto nárůstu měla ve velké míře podíl Evropa, zejména Velká Británie a Španělsko, kde se prodeje zvýšily o 35 %; velmi úspěšný je tam crossover Renault Captur. Mimo Evropu se naopak prodeje snížily celkem o 9 %, zejména kvůli propadu zájmu v Argentině a v Rusku. To jde trochu proti snahám Renaultu snížit svou závislost na evropských trzích a expandovat více do zbytku světa.
Co naopak značce pomáhá nejen v Evropě, je Dacia. Rumunská značka existuje pouze pro Evropu, mimo Starý kontinent se vozy jako Duster nebo Sandero prodávají jako Renaulty. Právě tyto levnější vozy stály z velké části za růstem prodejů - Dacia sama díky těmto dvěma vozům v Evropě v prvním pololetí prodala o 24 % více vozů a tak výrazně pomohla Renaultu jako celku dosáhnout osmnáctiprocentního evropského růstu. Na celosvětovém růstu se vozy Dacia, ať už s vlastním logem nebo s logem Renaultu, podílely ze 42 %. V prvním pololetí loňského roku to bylo o procento méně.
Odbyt v Rusku, třetím největším trhu pro Renault - tedy opět do značné míry pro vozy Dacia s logem Renaultu - o osm procent poklesl. Automobilka očekává podobný vývoj na všech podobných trzích, poptávka v Brazílii by měla klesnout o 5 %, Argentinu údajně čeká snížení až dvacetiprocentní.












Za růstem Renaultu stojí hlavně jeho levnější odnož, rumunská Dacia
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
včeraLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Prokletí, nebo požehnání? Odchod Ducati z MotoE včera 14:35
- Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách včera 10:20
- Naposled v Evropě, pak následuje zámořská série 10.9.2025
- Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě 9.9.2025
- Duo BMW v šampionátu WSBK 2026 je už kompletní 8.9.2025
Nejnovější články
„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 10 hodinami„Designové návrhy od AI jsou z 99 % na ho...,” prohlásil šéfdesignér Mercedesu. Copak asi říká na ty svoje?
před 11 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
včeraKdyž už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva