Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje automobilky Renault letos rostou, ovšem hlavně díky levnějším Daciím
10.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dacie jsou pro Renault velkým přínosem, za 4,7% růst v první půlce letoška může děkovat zejména jim. Větší odbyt je hlavně na evropských trzích.
Automobilka Renault, třetí největší v Evropě, přes neúspěch elektromobilů zaznamenala v celosvětovém měřítku v prvním pololetí tohoto roku nárůst o 4,7 % - prodala 1,37 milionu osobních a lehkých užitkových vozidel oproti 1,3 milionu ve stejném období roku 2013.
Na tomto nárůstu měla ve velké míře podíl Evropa, zejména Velká Británie a Španělsko, kde se prodeje zvýšily o 35 %; velmi úspěšný je tam crossover Renault Captur. Mimo Evropu se naopak prodeje snížily celkem o 9 %, zejména kvůli propadu zájmu v Argentině a v Rusku. To jde trochu proti snahám Renaultu snížit svou závislost na evropských trzích a expandovat více do zbytku světa.
Co naopak značce pomáhá nejen v Evropě, je Dacia. Rumunská značka existuje pouze pro Evropu, mimo Starý kontinent se vozy jako Duster nebo Sandero prodávají jako Renaulty. Právě tyto levnější vozy stály z velké části za růstem prodejů - Dacia sama díky těmto dvěma vozům v Evropě v prvním pololetí prodala o 24 % více vozů a tak výrazně pomohla Renaultu jako celku dosáhnout osmnáctiprocentního evropského růstu. Na celosvětovém růstu se vozy Dacia, ať už s vlastním logem nebo s logem Renaultu, podílely ze 42 %. V prvním pololetí loňského roku to bylo o procento méně.
Odbyt v Rusku, třetím největším trhu pro Renault - tedy opět do značné míry pro vozy Dacia s logem Renaultu - o osm procent poklesl. Automobilka očekává podobný vývoj na všech podobných trzích, poptávka v Brazílii by měla klesnout o 5 %, Argentinu údajně čeká snížení až dvacetiprocentní.
Za růstem Renaultu stojí hlavně jeho levnější odnož, rumunská Dacia
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
10.5.2024 - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Tissot Sprintu Martin, senzačně druhý dojel M. Marquez včera 15:57
- PP získal v Le Mans Aron Canet, 9. Filip Salač včera 15:47
- Pole Position získal v Le Mans David Alonso včera 14:53
- Pole získal v rekordu i s pádem Jorge Martin včera 12:45
- Jorge Martin zajel nový rekord 10.5.2024
Nejnovější články
- VW přiznal, že elektromobily jsou moc drahé, slova finančního šéfa vyvolala u zaměstnanců zděšení
před 10 hodinami - Nejlepší obrana je útok? Pancéřované auto od jihoafrické firmy má na střeše kulomet, v útrobách diesel 4,5 V8
včera - Citroën začal prodávat auta se dvěma kabinami a ničím za nimi. Nejde o apríl ani optický klam
včera - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
včera - VF 3 je první auto vietnamského nudlového miliardáře, které dává aspoň nějaký smysl: Je levné
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 05.11. 22:50 - abgx1
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.11. 22:49 - Filip
- Suzuki obecně 05.11. 21:54 - jarka
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.11. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 18:48 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 05.11. 08:18 - honziss
- Koupě lakované Octavie 05.11. 07:27 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch