Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW přiznal, že elektromobily jsou moc drahé, slova finančního šéfa vyvolala u zaměstnanců zděšení
11.5.2024 | Petr Miler
Dosavadní skoro neochvějné přesvědčení VW o tom, že jeho elektromobily jsou skvělou nabídkou, se zřetelně rozkládá s tím, jak jejich prodeje víc a víc váznou. Vedení tak začíná zaměstnance připravovat na nepříjemné kroky.
Nejednou jsme letos psali o tom, že elektromobilům se v Německu poslední dobou nedaří. Přes enormní snahu dostat elektrická auta k zákazníkům skoro za každou cenu, což vede k obřím až 44procentním slevám, jejich odbyt dál klesá, což má pochopitelně největší vliv na domácí automobilky.
V dubnu si elektrické modely všech značek koupilo 29 700 zákazníků, což je oproti loňsku jen relativně malý sešup (-0,2 procenta). To nezní dramaticky, protože ale prodeje všeho ostatního rychle rostou, tržní podíl elektrických aut se smrskl skoro o celou pětinu z 14,7 na 12,2 procenta. V době, kdy měly tyto vozy pomalu ovládat silnice, je to tristní výsledek. Obzvlášť těžce je tím zasažen Volkswagen, který si toho je dobře vědom, a tak začíná uvažovat poněkud realističtěji než dříve.
Dosvědčují to slova finančního ředitele firmy Arna Antlitze, která pronesl v interním e-mailu citovaném německým News 38. Podle něj to má jeden hlavní důvod, automobilka žádá za své elektromobily příliš mnoho. A něco takového nepovažuje za únosné.
„Náklady odpovídající prémiové značce a mobilita pro každého nejdou dohromady. Týká se to zejména našich německých závodů, které v současnosti vyrábějí většinu našich elektrických vozů,” řekl vysoce postavený manažer Volkswagenu. To není až tak převratné, problém je spíš to, co v reakci na to naznačuje. Aby ceny elektromobilů klesly na úroveň přijatelnou pro zákazníky značky typu VW, v továrnách musí klesnou náklady a zvýšit se produktivita.
Antlitz se odráží od dříve ohlášených úsporných opatření, dodává však, že nový program úspor je třeba implementovat ještě důsledněji. To nepřekvapivě vyvolalo zděšení u zaměstnanců a odborů, neboť jeho sdělení zřetelně vytváří prostor pro krok, o kterém se též už nějaký čas hovoří - k bleskovému propouštění. Na to už si VW dal stranou 23 miliard korun, aby mohl zaměstnancům nabídnout dostatečně motivující kompenzace rychlého odchodu, ani to ale nepřináší uklidnění.
Antlitzova slova děsí jak závodní radu, tak odbory IG Metall, které očekávají dokonce požadavek na snížení mezd během blížících se kolektivních vyjednávání. Jak jinak než nižšími náklady v oblastech, nad kterými má VW moc, by ale automobilka mohla dokázat cenu svých elektrických aut snížit? Jiný prostor nevidíme. A jak pochopil i Arno Antlitz, se současnými cenami se modely ID neprosadí nikdy. Tohle bude ještě zajímavé.
Finanční šéf VW ťal do živého hned dvakrát, nezdá se ale, že by měl na výběr, pokud chce firmu udržet v černých číslech. Foto: Volkswagen
Zdroje: News38, KBA
Bleskovky
- Na elektrický kamion Tesly, který přes 10 hodin hořel u dálnice, hasiči vypotřebovali 190 tisíc litrů vody, stonásobky obvyklého množství
dnes - Obří Hummer se ve sprintu postavil proti prťavému Suzuki, David aspoň jednou poslal Goliáše pořádně k zemi
včera - Prototyp elektrického Ferrari s falešným zvukem osmiválce je asi to nejsmutnější, co dnes uvidíte a uslyšíte
12.9.2024
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální stav startovní listiny Moto2 na sezónu 2025 17:19
- Kde se pojede šampionát WorldSBK v roce 2025? včera 16:00
- Bol d’Or: Pole-Position pro BMW, druhý je YART s Hanikou včera 14:29
- Triumph Speed Triple 1200 RR Breitling: limitovaná edice 12.9.2024
- Nejlepší zpráva dne: Mia Rusthen už chodí 12.9.2024
Nejnovější články
- Elektrický Mercedes EQB je za mořem totální propadák, nechce ho skoro nikdo. Dealeři mají na skladech zásoby na rok a čtvrt
před 8 hodinami - Mělo dávno skončit, místo toho je tu další verze. Staré SUV s obřím 720koňovým V8 táhne tak, že stojí už 2,6 milionu
před 10 hodinami - Tak to začíná: VW zrušil polovinu plánované výroby baterek v dceřiné firmě, v ní nemusí brát na zaměstnance velké ohledy
před 11 hodinami - Na elektrický kamion Tesly, který přes 10 hodin hořel u dálnice, hasiči vypotřebovali 190 tisíc litrů vody, stonásobky obvyklého množství
dnes - BMW snad konečně pochopilo, že na jeho auta se nedá dívat, překopalo skoro celý svůj designový tým
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.14. 19:01 - abgx1
- Škoda Auto obecně 09.14. 14:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 09.14. 14:35 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.14. 14:12 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 09.14. 12:02 - petr_riha
- Přituhuje 09.14. 09:42 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 09.13. 22:56 - abgx1
- OBD + aplikace jako služba? 09.13. 22:15 - mattonecz