Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Průšvih VW s TDI graduje, podvodný software je v 11 milionech aut
22.9.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nikoli 482 tisíc, ale 11 milionů aut má na palubě tzv. „odpojovací zařízení”. Jde o všechny vozy s motory TDI EA 189.
Čtěte také: Je motor vašeho auta mezi oněmi 11 miliony? Zjistěte to zde
Před necelými dvěma hodinami jsme vydali článek Skandál VW s TDI bez příkras: 10 zásadních otázek a odpovědí, ve kterém jsme se snažili postihnout všechny podstatné a dosud nejasné aspekty aféry Volkswagenu s „ohýbáním” výsledků emisních testů motorů 2,0 TDI. Uzavřeli jsme jej s tím, že „Očekáváme, že dění okolo 'dieselgate' se v následujících dnech bude spíše uklidňovat, pakliže nevyplují na povrch další podstatná odhalení.” Jenže ona vyplynula.
Volkswagen dnes vydal prohlášení, ve kterém informuje o prvních výsledcích svého interního šetření této kauzy. A jsou alarmující, i když v prvé řadě ujišťují, že všechny aktuálně prodávané modely koncernu s motory plnícími emisní normu Euro 6 plně vyhovují všem zákonným požadavkům a jejich řídící software nikterak specificky nemění jejich chování, spotřebu nebo emise. O těch předchozích z generace EA 189 se to ale říci nedá, ani o jednom.
Prohlášení VW totiž konstatuje, že „odpojovací zařízení” je instalováno „také v dalších vozech skupiny Volkswagen s dieselovými motory”, firma však ujišťuje, že „u většiny těchto motorů nemá software žádný efekt na jejich fungování”. Samotná přítomnost takové možnosti tedy ještě neznamená, že ke specifickému chování motoru při absolvování testu emisí dochází, takové vyjádření ale dozajista nechává dává prostor k rozličným interpretacím.
Automobilka dále konstatuje, že „zaznamenatelný rozdíl mezi výsledky laboratorních testů a skutečným silničním využitím” se vztahuje pouze k vozům vybaveným motory TDI řady EA 189. Těch ovšem VW prodal po celém světě 11 milionů kusů. Je tedy prakticky jisté, že pokud máte ve svém autě instalovaný motor TDI této generace (a pravděpodobně nikoli jen 2,0), software přetřásaný při této aféře a detailněji rozebíraný v našem předchozím článku vozíte s sebou - co přesně dělá zrovna ve vašem případě, ale není z vyjádření zřejmé.
Je možné, byť zatím konkrétně neřečené, že VW vyvinul jeden typ motoru s jedním řídícím software, který obsahoval i ono „odpojovací zařízení”, ke slovu ale přišlo pouze u oněch 482 tisíc modelů prodaných v USA, neboť evropské emisní limity tehdy zdaleka nebyly tak přísné jako ty americké. Je ale také možné, že výsledky měření jsou „ohýbány” u všech motorů TDI EA 189 a pouze u jiných typů je software přítomen „spící”. Na potvrzení jedné z těchto domněnek si ale budeme muset ještě počkat.
V tuto chvíli je jisté jen tolik, že žádných dalších motorů krom TDI EA 189 se problém podle prohlášení VW reálně netýká. Firma dále konstatuje, že „intenzivně pracuje na eliminaci těchto rozdílů skrze technická opatření”. Konkrétnější koncern není, dodává však, že vyčlenil 6,5 miliard Eur (asi 175 miliard Kč) na zajištění realizace těchto technických opatření a opětovné získání důvěry zákazníků.
Tohle tedy bude ještě zajímavé, pro další dosud známé detaily si pročtěte 10 zásadních otázek a odpovědí této kauzy.















Dieselgate se nedotýká jen amerických Volkswagenů s motory TDI, problematické řešení má minimálně ve „spící” formě na palubě neuvěřitelných 11 milionů aut po celém světě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
 Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
 26.10.2025 (1)
Nejčtenější články
 Kolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí Kolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí
 30.9.2025
 Jezdec Formule 1 se upsal tuningovému ďáblu, „za trest” teď musí jezdit s jedním z jeho aut Jezdec Formule 1 se upsal tuningovému ďáblu, „za trest” teď musí jezdit s jedním z jeho aut
 30.9.2025
 Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
 30.9.2025
 Ford dokoná své sebezničení, i kdyby cokoli, bez fanfár utnul výrobu auta, na které se do poslední chvíle stály fronty Ford dokoná své sebezničení, i kdyby cokoli, bez fanfár utnul výrobu auta, na které se do poslední chvíle stály fronty
 30.9.2025
 Digitální přístrojovka nového Audi Q3 je další nepochopitelný nesmysl, vypadá jako laciná napodobenina z Temu Digitální přístrojovka nového Audi Q3 je další nepochopitelný nesmysl, vypadá jako laciná napodobenina z Temu
 30.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter