Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První automobilka se konečně přestala pokoušet schovat senzory na přídi
28.7.2019 | Mirek Mazal
Snahy výrobců o schování senzorů na přídích aut jsou pochopitelné, obvykle ale mají za následek pravý opak - senzory jsou viditelné jen lépe. Audi už to nezkouší a senzory prostě přiznává.
Poslední novinky Audi posunuly design přídě správným směrem. Nejde o použitý tvar světlometů, velikost sacích otvorů nebo podobu mřížky chladiče, řeč je o senzorech sloužících všemožným jízdním asistentům, které dnes mají ve výbavě prakticky všechny vozy.
Moderní elektronické asistenty pro svou funkci potřebují „vidět” a příď je jediné místo, kde mohou bezezbytku plnit svou funkci. Data sbírá jedna či dvě krabičky nikoli nepodobné „bradavicím” policejních aut s radary, které nelze schovat například za nárazník, blatník nebo kapotu motoru. Musí mít čistý výhled vpřed, což pro designéry představuje tvrdý oříšek.
Dosud se nutili k tomu senzory schovávat, typicky se je pokoušeli nechat splynout s maskou chladiče nebo logem automobilky. Před dvěma léty jsme to kritizovali, neboť až na drobné výjimky se to nikomu nepodařilo obstojně. Typickým příkladem budiž česká Škoda, která krytem senzoru simuluje přítomnost žeber masky chladiče. To vypadá věrohodné možná se dvěma promile v krvi, střízlivého člověka to na přítomnost něčeho neobvyklého jen upozorní.
Přitom Škoda dříve volila rozumnější řešení, když senzory nechávala ve spodní části nárazníku „žít” jako senzory. Prostě byly vidět a byly samostatným designovým prvkem. Nemusely se každému líbit, zejména jejich prvotní kulatá verze byla trochu jako pěst na oko, pozdější obdelník ale úplně marně nevypadal.
Škodovka nicméně od tohoto řešení ustoupila a dodnes marně hraje hru na schovávanou, jako všichni ostatní. Tedy, skoro všichni. Audi jako první pochopilo, že pokusy senzory schovat jsou marné a do masek chladičů všech nových modelů je zakomponovalo prostě jako senzory. Nehrají si na nic jiného, jsou tam „za sebe” a i když znovu nejde o žádnou nádheru, nepůsobí jako Potěmkinova ves v základní výbavě každého vozu.
Máme pocit, že takhle je to lepší. Ostatně, třeba příště designéři najdou cestu, jak ze senzorů udělat integrální součást celého vozu, a tak nebudou rušit vůbec, i když budou stoprocentně viditelné. Zatím jen nenuceně tleskáme Audi, že skoncovalo s docela trapnou přetvářkou.
Vylepšené radary jsou vidět u Audi A6, S6...
...A7 Sportback, S7 Sportback...
Dřívější i současné pokusy senzory „schovat” měly přesně opačný efekt, jaký toužily přinést
Inspirace: Jalopnik
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva