Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První automobilka se konečně přestala pokoušet schovat senzory na přídi
28.7.2019 | Mirek Mazal
Snahy výrobců o schování senzorů na přídích aut jsou pochopitelné, obvykle ale mají za následek pravý opak - senzory jsou viditelné jen lépe. Audi už to nezkouší a senzory prostě přiznává.
Poslední novinky Audi posunuly design přídě správným směrem. Nejde o použitý tvar světlometů, velikost sacích otvorů nebo podobu mřížky chladiče, řeč je o senzorech sloužících všemožným jízdním asistentům, které dnes mají ve výbavě prakticky všechny vozy.
Moderní elektronické asistenty pro svou funkci potřebují „vidět” a příď je jediné místo, kde mohou bezezbytku plnit svou funkci. Data sbírá jedna či dvě krabičky nikoli nepodobné „bradavicím” policejních aut s radary, které nelze schovat například za nárazník, blatník nebo kapotu motoru. Musí mít čistý výhled vpřed, což pro designéry představuje tvrdý oříšek.
Dosud se nutili k tomu senzory schovávat, typicky se je pokoušeli nechat splynout s maskou chladiče nebo logem automobilky. Před dvěma léty jsme to kritizovali, neboť až na drobné výjimky se to nikomu nepodařilo obstojně. Typickým příkladem budiž česká Škoda, která krytem senzoru simuluje přítomnost žeber masky chladiče. To vypadá věrohodné možná se dvěma promile v krvi, střízlivého člověka to na přítomnost něčeho neobvyklého jen upozorní.
Přitom Škoda dříve volila rozumnější řešení, když senzory nechávala ve spodní části nárazníku „žít” jako senzory. Prostě byly vidět a byly samostatným designovým prvkem. Nemusely se každému líbit, zejména jejich prvotní kulatá verze byla trochu jako pěst na oko, pozdější obdelník ale úplně marně nevypadal.
Škodovka nicméně od tohoto řešení ustoupila a dodnes marně hraje hru na schovávanou, jako všichni ostatní. Tedy, skoro všichni. Audi jako první pochopilo, že pokusy senzory schovat jsou marné a do masek chladičů všech nových modelů je zakomponovalo prostě jako senzory. Nehrají si na nic jiného, jsou tam „za sebe” a i když znovu nejde o žádnou nádheru, nepůsobí jako Potěmkinova ves v základní výbavě každého vozu.
Máme pocit, že takhle je to lepší. Ostatně, třeba příště designéři najdou cestu, jak ze senzorů udělat integrální součást celého vozu, a tak nebudou rušit vůbec, i když budou stoprocentně viditelné. Zatím jen nenuceně tleskáme Audi, že skoncovalo s docela trapnou přetvářkou.




Vylepšené radary jsou vidět u Audi A6, S6...
...A7 Sportback, S7 Sportback...
Dřívější i současné pokusy senzory „schovat” měly přesně opačný efekt, jaký toužily přinést
Inspirace: Jalopnik
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Živá témata na fóru
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis