Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První majitel po 22 letech prodává vyhlášenou stylovku Audi. Je jako nová, stále má krycí fólie na prazích
10.1.2022 | Mirek Mazal
Získalo si různé pejorativní přezdívky, faktem ale je, že šlo a dodnes jde o stylové sportovní kupé, které dokázalo zaujmout nejen svým vzhledem, ale i svým výkony - první Audi TT 1,8 turbo.
Audi TT první generace bylo pro svůj poněkud zženštilý design pánským osazenstvem často podceňované a přehlížené. Jeho pověsti nepomohly ani potíže se stabilitou prvotních exemplářů ve vysokých rychlostech, které později vyřešila drobná odtrhová hrana na víku zavazadlového prostoru. Kompaktní kupé postavené na podvozku Golfu IV si ale postupem času vydobylo renomé stylového a schopného sporťáčku, který může další ladění posunout ještě na mnohem vyšší úroveň.
Platilo to zejména o vyšších verzích s přeplňovanými motory. Dobová technická obdoba výkonných verzích modelu A s nižším těžištěm a hmotností je ve svých modernějších provedeních dodnes součástí nabídky z Ingolstadtu, je ale třeba říci, že nástupci úspěchy originálu nikdy nezopakovali. Snažili se být mužnější a serióznější, což v reakci na ony přezdívky dávalo smysl. Publiku ale už znovu nikdy tak moc neučarovali.
Budoucnost Audi TT je tak nejistá, jeho minulost je ale neměnná. Pokud byste nyní zatoužili po zachovalém kusu první série z let 1998 až 2006 s interním označením 8N, máme pro vás nabídku, která se v bazarech dávno nevídá. Jeden německý prodejce získal do své nabídky skoro dvě dekády garážovaný kus z rukou prvního majitele, který během sporadického provozu najel jen 26 400 kilometrů.
Opečovávané kupátko si zachovalo čistotu polokoženého interiéru. První majitel se snad přezouval a řídil v rukavičkách, aby mohl svému následovníkovi dopřát pocit včera vyrobeného automobilu, o čemž svědčí i dodnes zachovalé tovární fólie na vnitřních prazích. To dělají s auty jen blázni snažící se zachoval původní stav ad infinitum a podle servisní historie se podobné zacházení týkalo i techniky TT. Pravidelné prohlídky byly na pořadu dne každých pár tisíc kilometrů, neboť výrobce předepisuje i časové intervaly a těch se první majitel držel.
Pohonná jednotka 1,8 T neskrývá žádné nespolehlivé záludnosti, ve spolupráci s šestistupňovým manuálem a v tomto případě (bohužel, bohudík, posuďte sami - někteří tvrdí, že čtyřkolka bere TT hravost) pohonem předních kol tvoří odolný celek. Přeplňovaný agregát o výkonu 132 kW (180 koní) umožňuje zrychlení na 100 km/h za 7,5 sekundy, maximální rychlost činí 226 km/h. To neurazí.
Hbitá hračka pro dospělé vychází na 14 990 Eur, tedy asi 365 tisíc Kč. To nám přijde jako sympatická cena na tak zachovalý kousek a dnešní dobu, srovnatelné nové TT vás bude stát několikanásobně víc.



















Dvaadvacetileté Audi TT 1,8 T úspěšně skrývá svůj věk, první majitel jej do dnešních dnů zachoval v excelentním stavu. Foto: Dego Motors, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 52 minutamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 52 minutamiCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 8 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
před 10 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 11 hodinami