Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První majitel po 22 letech prodává vyhlášenou stylovku Audi. Je jako nová, stále má krycí fólie na prazích
10.1.2022 | Mirek Mazal
Získalo si různé pejorativní přezdívky, faktem ale je, že šlo a dodnes jde o stylové sportovní kupé, které dokázalo zaujmout nejen svým vzhledem, ale i svým výkony - první Audi TT 1,8 turbo.
Audi TT první generace bylo pro svůj poněkud zženštilý design pánským osazenstvem často podceňované a přehlížené. Jeho pověsti nepomohly ani potíže se stabilitou prvotních exemplářů ve vysokých rychlostech, které později vyřešila drobná odtrhová hrana na víku zavazadlového prostoru. Kompaktní kupé postavené na podvozku Golfu IV si ale postupem času vydobylo renomé stylového a schopného sporťáčku, který může další ladění posunout ještě na mnohem vyšší úroveň.
Platilo to zejména o vyšších verzích s přeplňovanými motory. Dobová technická obdoba výkonných verzích modelu A s nižším těžištěm a hmotností je ve svých modernějších provedeních dodnes součástí nabídky z Ingolstadtu, je ale třeba říci, že nástupci úspěchy originálu nikdy nezopakovali. Snažili se být mužnější a serióznější, což v reakci na ony přezdívky dávalo smysl. Publiku ale už znovu nikdy tak moc neučarovali.
Budoucnost Audi TT je tak nejistá, jeho minulost je ale neměnná. Pokud byste nyní zatoužili po zachovalém kusu první série z let 1998 až 2006 s interním označením 8N, máme pro vás nabídku, která se v bazarech dávno nevídá. Jeden německý prodejce získal do své nabídky skoro dvě dekády garážovaný kus z rukou prvního majitele, který během sporadického provozu najel jen 26 400 kilometrů.
Opečovávané kupátko si zachovalo čistotu polokoženého interiéru. První majitel se snad přezouval a řídil v rukavičkách, aby mohl svému následovníkovi dopřát pocit včera vyrobeného automobilu, o čemž svědčí i dodnes zachovalé tovární fólie na vnitřních prazích. To dělají s auty jen blázni snažící se zachoval původní stav ad infinitum a podle servisní historie se podobné zacházení týkalo i techniky TT. Pravidelné prohlídky byly na pořadu dne každých pár tisíc kilometrů, neboť výrobce předepisuje i časové intervaly a těch se první majitel držel.
Pohonná jednotka 1,8 T neskrývá žádné nespolehlivé záludnosti, ve spolupráci s šestistupňovým manuálem a v tomto případě (bohužel, bohudík, posuďte sami - někteří tvrdí, že čtyřkolka bere TT hravost) pohonem předních kol tvoří odolný celek. Přeplňovaný agregát o výkonu 132 kW (180 koní) umožňuje zrychlení na 100 km/h za 7,5 sekundy, maximální rychlost činí 226 km/h. To neurazí.
Hbitá hračka pro dospělé vychází na 14 990 Eur, tedy asi 365 tisíc Kč. To nám přijde jako sympatická cena na tak zachovalý kousek a dnešní dobu, srovnatelné nové TT vás bude stát několikanásobně víc.
Dvaadvacetileté Audi TT 1,8 T úspěšně skrývá svůj věk, první majitel jej do dnešních dnů zachoval v excelentním stavu. Foto: Dego Motors, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před hodinou - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 3 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 4 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera