Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První majitel si v roce 2006 koupil nový 500koňový Mercedes, teď ho s 52 km prodává
31.8.2020 | Petr Miler
Někteří s auty jezdí a jiní si je prostě kupují. První majitel tohoto vozu jej nikdy pořádně nepoužil a ani to neplánoval. Prostě ho chtěl mít, teď ho můžete mít vy, pořád nový.
Docela rozumíme lidem kupujícím kdejaké zajímavé auto, které jim přijde pod ruku - také bychom to dělali, kdybychom na to měli. A docela rozumíme i tomu, když s nimi dotyční nakonec moc nejezdí, to nutně nemusí být znak potrhlého sběratelství. Pokud totiž dáte dohromady kolekci třeba 100 aut, vašich 20 tisíc km najetých za rok bude znamenat 200 km ujetých s každým z nich, to je skoro nic. A to je třeba dodat, že určitě vám každé pořízené auto nesedne stejně, takže s některými budete jezdit ještě méně.
Přesto existují lidé, kteří si kupují auta jen proto, aby je měli a nejezdí s nimi vůbec. Ne málo, ne trochu, ale vůbec, dokonce ani neuvažují o tom, že by s nimi vyjeli, takže je ani nepřihlásí do provozu a prostě je mají. Tohle už je potrhlé sběratelství, ale také ono má svou světlou stránku. Až je z nějakého důvodu omrzí, prodávají je někdy i po dekádách jako nová za zlomek jejich původních cen.
Je to i případ Mercedesu na fotkách níže, který si v roce 2006 pořídil jeden kuvajtský sběratel. Pokud vám už tohle něco připomíná, jste na správné stopě, jde o auto téhož člověka, který si ve stejný rok koupil ještě jiný Mercedes, s nímž táž nikdy nevyjel. A možná ještě několik dalších, to se teprve dozvíme. Tak či onak si nyní můžete pořídit jeho SL 55 AMG ve stavu, v jakém jej jinak uvidíte leda v muzeu, a to jako nikdy nepřihlášené auto s pouhými 52 km na tachometru najetými při různých přesunech převážně z výroby do Kuwajtu.
Jde o vskutku krásný kousek z posledních let výroby, kdy se jeho kompresorem přeplňovaný osmiválec s paketem Performance zmohl až na 380 kW neboli 517 koní výkonu. Ty mířily na zadní nápravu přes 5stupňový automat a i přes nemalou, 1,9tunovou hmotnost vozu se staraly o akceleraci na stovku za 4,5 sekundy. Maximální rychlost byla u této verze omezena až na 300 km/h.
Troufneme si říci, že šlo také o poslední opravdu krásné SL, nebylo ale zajímavé jen svým vzhledem a dynamikou. Autu byla vlastní i řada pokrokových řešení, jako pevná, hliníková skládací střecha nebo aktivní podvozek ABC, který dokázal popírat pocity z hmotnosti vozu a držet jej stále téměř vodorovně k silnici, ať už se pod koly dělo cokoli. A samozřejmě, luxusní interiér s řadou specifických doplňků a v případě této verze i pořádnou porcí příplatkové výbavy tu nemohl chybět.
Radost je na toto auto jen pohledět a kouzelné jistě bude i usednout za jeho volant. Stačí k tomu jediné - zaplatit jeho současnému německému prodejci 116 tisíc euro, tedy asi 3 miliony Kč. Je to hodně peněz, ale pořád o miliony méně než v roce 2006. A to bez zohlednění inflace, která by tehdejší ceny postavila do ještě trochu jiného světla.

















Krásný, dokonale zachovalý Mercedes SL 55 AMG z roku 2006 pochází ze sbírky muže, který se svými auty zásadně nejezdil. Dodnes tak má najeto jen 52 km, odtud jeho zcela výjimečný stav. Foto: Mechatronik
Zdroj: Mechatronik
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 43 minutami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 4 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
