Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
14 let nepřihlášené superkombi s motorem 6,2 V8 bez turba je k mání s 61 km na tachu
21.8.2020 | Petr Miler
Pokud se vám stýská po časech, kdy jste si mohli koupit kombík s opravdu objemným motorem, který o přeplňování nevěděl ani z doslechu, nemusíte jen truchlit. Stačí vytáhnout z kapsy 1,8 milionu Kč.
Některé věci už nikdy nebudou stejné, praví se v jedné písni jak jinak než o lásce. Platí to bohužel i o lásce k autům, neboť stejně tak, jako nám vývoj některé věci dává, tak nám i jiné bere. Pokud by to byl vývoj přirozený, dá se nad tím mávnout rukou, třebaže možná budou existovat lidé, kterým chybí ranní hrátky se sytičem. Některé věci nám ale vzal i vývoj vynucený ne zcela racionálními regulacemi a objemné motory patří mezi ně.
Kdo zažil jejich éru, ví, že nejsou vůbec takové, jak je někteří s gustem popisují. Nejde o žádné „užrané” ničitele planety, naopak, jde o motory velmi efektivní při tom, co mají dělat, tedy podávat vysoký výkon. Jakkoli v laboratorních testech zaměřených na spotřebu při plouživém stylu nemohou být nikdy tak úsporné jako větší turba, v reálném životě bývají efektivnější. A k tomu lépe zní, snáze se ovládají a mají tendenci být trvanlivější, neboť jsou konstrukčně jednodušší a pracují s nižšími tlaky a teplotami.
Na tomto hrobě můžeme plakat každý den, čas ale nevrátíme. Třeba u Mercedesu je poslední takový motor dnes už 14 let starou historií a auta z roku 2006 se jako nová dávno koupit nedají. A nebo dají? Dnes vám ukážeme, že ano a byť jde jen o výjimku potvrzující opačné pravidlo, dokáže zahřát u srdce.
V nabídce německého speciality zaměřujícího se na prodej podobných reliktů se objevil nikdy nepřihlášený Mercedes E63 AMG T-Modell, tedy vrcholný kombík třídy E z roku 2006. Designově možná nejkrásnější Éčko generace W211 (v tomto případě přesněji S211) je dnes skutečně už tak starým autem, dokáže ale pořád okouzlit a v nejlepší verzi s motorem V8 bez jakéhokoli přeplňování a v tomto stavu člověka s benzinem v krvi posílá do kolen.
S objemem přesně 6 208 cm3 trochu mate svým označením „63”, co je to ale oproti dnešku, když se stejně jmenují vozy s motorem 4,0. S výkonem 514 koní a točivým momentem 630 Nm sprintuje i s pohonem jen zadních kol na stovku za 4,6 sekundy za krásného zvukového doprovodu a rozjede se až na 250 km/h, pokud jej nezbavíte elektronického omezovače.
Tento konkrétní exemplář byl vyroben v černé metalíze Obsidian a dokonce tak byl i prodán. Skončil ale ve sbírce bohatého Kuvajťana, který si potrpí na tom, že vozy sbírá, ale nejezdí s nimi, a tak je ani nepřihlašuje do provozu. Tak se stalo, že za 14 let existence má na tachometru jen 61 km a do Německa se vrátil jako stále nové auto s bohatou výbavou odpovídající tomu, co byste u auta tohoto ražení čekali.
Nyní je tedy na prodej v očekávání první pořádné jízdy a vlastně není drahý. 69 484 euro včetně německé DPH (aktuálně 16 %) sice není málo peněz, asi 1,8 milionu Kč, jde ale o zlomek sumy, na kterou tento vůz přišel jako nový, přitom je pořád nejetý. A uvážíme-li jeho historickou hodnotu a fakt, že jde nejspíše o jediný dodnes nový E63 T od AMG v prodeji na celém světě, může to pro někoho být velmi zajímavá nabídka. Nakonec, mrkněte se na vůz sami, je to opravdu krasavec.
Může to zní neuvěřitelně, ale Mercedes E63 T AMG S211 lze i dnes koupit jako úplně nové auto. S ohledem na okolnosti je to za 1,8 milionu Kč vlastně docela výhodná nabídka. Foto: Mechatronik
Zdroj: Mechatronik
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před hodinou - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 3 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 4 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 6 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23