Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
14 let nepřihlášené superkombi s motorem 6,2 V8 bez turba je k mání s 61 km na tachu
21.8.2020 | Petr Miler
Pokud se vám stýská po časech, kdy jste si mohli koupit kombík s opravdu objemným motorem, který o přeplňování nevěděl ani z doslechu, nemusíte jen truchlit. Stačí vytáhnout z kapsy 1,8 milionu Kč.
Některé věci už nikdy nebudou stejné, praví se v jedné písni jak jinak než o lásce. Platí to bohužel i o lásce k autům, neboť stejně tak, jako nám vývoj některé věci dává, tak nám i jiné bere. Pokud by to byl vývoj přirozený, dá se nad tím mávnout rukou, třebaže možná budou existovat lidé, kterým chybí ranní hrátky se sytičem. Některé věci nám ale vzal i vývoj vynucený ne zcela racionálními regulacemi a objemné motory patří mezi ně.
Kdo zažil jejich éru, ví, že nejsou vůbec takové, jak je někteří s gustem popisují. Nejde o žádné „užrané” ničitele planety, naopak, jde o motory velmi efektivní při tom, co mají dělat, tedy podávat vysoký výkon. Jakkoli v laboratorních testech zaměřených na spotřebu při plouživém stylu nemohou být nikdy tak úsporné jako větší turba, v reálném životě bývají efektivnější. A k tomu lépe zní, snáze se ovládají a mají tendenci být trvanlivější, neboť jsou konstrukčně jednodušší a pracují s nižšími tlaky a teplotami.
Na tomto hrobě můžeme plakat každý den, čas ale nevrátíme. Třeba u Mercedesu je poslední takový motor dnes už 14 let starou historií a auta z roku 2006 se jako nová dávno koupit nedají. A nebo dají? Dnes vám ukážeme, že ano a byť jde jen o výjimku potvrzující opačné pravidlo, dokáže zahřát u srdce.
V nabídce německého speciality zaměřujícího se na prodej podobných reliktů se objevil nikdy nepřihlášený Mercedes E63 AMG T-Modell, tedy vrcholný kombík třídy E z roku 2006. Designově možná nejkrásnější Éčko generace W211 (v tomto případě přesněji S211) je dnes skutečně už tak starým autem, dokáže ale pořád okouzlit a v nejlepší verzi s motorem V8 bez jakéhokoli přeplňování a v tomto stavu člověka s benzinem v krvi posílá do kolen.
S objemem přesně 6 208 cm3 trochu mate svým označením „63”, co je to ale oproti dnešku, když se stejně jmenují vozy s motorem 4,0. S výkonem 514 koní a točivým momentem 630 Nm sprintuje i s pohonem jen zadních kol na stovku za 4,6 sekundy za krásného zvukového doprovodu a rozjede se až na 250 km/h, pokud jej nezbavíte elektronického omezovače.
Tento konkrétní exemplář byl vyroben v černé metalíze Obsidian a dokonce tak byl i prodán. Skončil ale ve sbírce bohatého Kuvajťana, který si potrpí na tom, že vozy sbírá, ale nejezdí s nimi, a tak je ani nepřihlašuje do provozu. Tak se stalo, že za 14 let existence má na tachometru jen 61 km a do Německa se vrátil jako stále nové auto s bohatou výbavou odpovídající tomu, co byste u auta tohoto ražení čekali.
Nyní je tedy na prodej v očekávání první pořádné jízdy a vlastně není drahý. 69 484 euro včetně německé DPH (aktuálně 16 %) sice není málo peněz, asi 1,8 milionu Kč, jde ale o zlomek sumy, na kterou tento vůz přišel jako nový, přitom je pořád nejetý. A uvážíme-li jeho historickou hodnotu a fakt, že jde nejspíše o jediný dodnes nový E63 T od AMG v prodeji na celém světě, může to pro někoho být velmi zajímavá nabídka. Nakonec, mrkněte se na vůz sami, je to opravdu krasavec.



















Může to zní neuvěřitelně, ale Mercedes E63 T AMG S211 lze i dnes koupit jako úplně nové auto. S ohledem na okolnosti je to za 1,8 milionu Kč vlastně docela výhodná nabídka. Foto: Mechatronik
Zdroj: Mechatronik
Bleskovky
- Muž ve stejný den nejprve trefil autem dva jeleny, pak ale trefil plný tiket v loterii o miliony
před 3 hodinami - Upravený německý superkombík se v běžném provozu rozjel na 354 km/h jako nic
včera - Řidič dostal postupně 78 pokut a přesto se nepolepšil, teď jde na 3 roky za mříže
25.1.2021 - Řidič BMW zcela ztratil kontrolu nad autem na sněhu, neuvěřitelná reakce jiného ho ale zachránila
22.1.2021
Nejčtenější články
- Dostupná ojetá auta, na kterých už neproděláte: Může to být i Octavia nebo Passat
29.12.2020 - Nový Ford Mondeo nafocen zvenčí i zevnitř, je to úplně jiné auto než dnes
29.12.2020 - Data modelů teprve vykreslují kolaps Škody v Číně, už ani není její trh číslo 1
29.12.2020 - Jediný šéf významné automobilky dál odmítá SUV i elektromobily, argumentuje logicky
29.12.2020 - Muž ukradl Audi R8, při divoké jízdě s ním nechal omylem puštěnou palubní kameru
29.12.2020 - Manažer konkurenční značky se veřejně vysmál kvalitě Tesly, ani ji nemusel jmenovat
29.12.2020 - Němci změřili skutečný objem zavazadelníků aut a řekli, kdo s ním nejvíc přehání
29.12.2020 - Moderní diesely už nekoupíte bez AdBlue, lidé přitom stále neví, jak s ním zacházet
29.12.2020 - Nová Lada Niva 2021 konečně odhalila vše, umí současně nadchnout i zklamat
29.12.2020 - Zajímavé auto z Číny nemusí být SUV, tento konkurent Octavie ji drtí za poloviční cenu
29.12.2020
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Koronavirus 09:58 - HOUZJ5AJ
- Lyžárna 09:37 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09:26 - Stepan
- Duel kombíků 07:23 - řidičBOB
- Politický koutek 07:13 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 18:53 - řidičBOB
- Onboard videa 17:27 - řidičBOB
- Dálniční známka 2021 17:16 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 17:05 - řidičBOB
- Rychlodotazy 16:43 - jerry