Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Realitní magnát nemůže přihlásit své další Bugatti do provozu, neprošlo emisemi
18.7.2020 | Petr Prokopec
V Česku, kde byste STK a emisemi protáhli i slona na kolech, to zní jako vtip, ale není. I tam, kde často nemají problémy ojetiny za desítky tisíc, selhává hypersport za desítky milionů.
Možná jste zaznamenali, že americký miliardář íránského původu Manny Khoshbin během uplynulých týdnů nezahálel. Realitní magnát rozšířil svou sbírku o čtvrté Bugatti, konkrétně pak Veyron z roku 2006, které se oproti předchozím třem Bugatti poněkud liší. Je totiž ryze sériový, což svádělo k myšlence, že Khoshbin si jej koupil hlavně proto, aby měl čím jezdit. Tak tomu skutečně i může být, jakkoliv realizovány zjevně budou pouze krátké projížďky. Nově totiž milovník Bugatti přiznal, že delší jízda v nich mu kvůli hučení působí migrény.
Se čtvrtým Bugatti je ovšem spojen ještě jeden problém, poněkud zásadnější. Khoshbin totiž žije v Kalifornii, tedy ve státě, který velkou měrou tlačí na čistotu vzduchu. Proto musí veškerá auta vyrobená po roce 1976 pravidelně každý druhý rok na inspekci zvanou Smog Test. De facto přitom jde o obdobu českých emisí, jíž by měl zajistit prodávající. Khoshbin ale zřejmě vůz dovezl z jiného státu, načež veškerá jednání s úřady zůstala na něm. A jak se naneštěstí ukázalo, jednoduchá nebudou.
Khoshbinův vůz totiž poprvé kontrolou neprošel, načež byla miliardáři doporučena projížďka do Sacramenta, díky které by se systém zresetoval, a Bugatti by již test zvládnout mohlo. To se ovšem nestalo, Veyron tak bude muset na emise i potřetí, jinak jej miliardář nemůže registrovat na sebe. Ovšem nejprve jej čeká mnohem delší výlet, na který Khoshbin nejspíše již nasadí nové pneumatiky. Momentálně totiž vůz má obuté ty původní z roku 2006, na kterých najel už 23 tisíc kilometrů.
Chápeme, že pneumatiky na Bugatti nejsou levnou záležitostí, nicméně s vozem disponujícím 1 001 koňmi bychom na silnici asi nevyjeli, pokud by měl nasazené 14 let staré obutí. V tomto ohledu je ostatně celému světu varováním zbytečná smrt herce Paula Walkera, který byl spolujezdcem v Porsche Carrera GT. Tedy mnohem méně výkonném supersportu, jenž dojel jak na neopatrnost řidiče, tak právě na letité pneumatiky.
Co naopak již nechápeme, to je ono selhání Bugatti při emisích. Pokud si totiž člověk uvědomí, jaké vozy testy běžně prochází, a to na obou stranách Atlantiku, pak je více než překvapivé, že Veyron za několik desítek milionů korun má problémy. Kalifornie je ale zkrátka svá a něco jako uplácení při emisní kontrole se tam nenosí.
Uvidíme tedy za pár týdnů, zda se Khoshbin pochlubí zvládnutím testu. A pokud si počkáme až do Vánoc, pak se nejspíše dočkáme dalšího zajímavého videopříspěvku, který se bude soustředit na novinku ve sbírce, a sice na McLaren Speedtail. Ten bude stejně jako jedno z Bugatti upraven firmou Hermés, jenž se bude podílet hlavně na přečalounění interiéru. Jak často si jej ale miliardář bude užívat, je zatím ve hvězdách.
Manny Khoshbin zatím nemůže přihlásit své čtvrté Bugatti do provozu, jeho Veyron totiž neprošel emisní kontrolou. Foto: Manny Khoshbin@YouTube
Zdroj: Manny Khoshbin@YouTube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva