Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Replika Ferrari Enzo má základ v F430, vzhled hypersportu stejně netrefila
28.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Většina lidí by byla ráda za jakékoli Ferrari, majitel F430 však linie dárce vyměnil za napodobeninu Enza.
Repliky různých modelů Ferrari se objevují nezřídka, obvykle si ale zaslouží spíše výsměch než obdivu. Bývají založeny na pochopitelně levnějších vozech občas i zcela odlišných koncepcí a výsledek takovému přístupu odpovídá - více przní ne vždy zavrženíhodného dárce orgánů než aby věrohodně imitoval, že je „něčím více”.
Výjimky pochopitelně existují, i tak ale vzbuzují rozpaky. Vzpomeňme třeba na repliku Ferrari 458 Italia postavenou na základech jiného auta s motorem uprostřed. O úspěšné imitaci v tomto případě je možné hovořit, však i motor je na správném místě, je ale otázkou, zda sporťák od Lotusu nebo Porsche musí předstírat, že je něčím jiným a i kdyby ano, cena přes 1,7 milionu Kč dělá z celého díla pouťovou show pro podivnou smetánku. Může ale být i hůře - dnešní napodobenina Ferrari nejenže motor uprostřed, tento stroj byl původně dokonce i Ferrari, akorát model F430.
Podle izraelského vlastníka, který tento vůz nabídl na eBay od 400 tisíc dolarů (téměř 8,7 milionu korun), nabídne stroj „mnohamilionový vzhled bez nákladné údržby či pojištění”. Když už sám vlastník nakousl vzhled, podívejme se blíže: člověk nemusí být znalec a ani není potřeba skutečného Enza stojícího vedle, aby odhalil podivné proporce, odhalující, že před ním nestojí Enzo, nýbrž něco, co se jím být jen snaží. Například nos auta je příliš špičatý a střecha je moc vysoko.
Podle dostupných informací je karoserie vyrobena z karbonu a vůz má převodovku F1 a originální kola z Enza se středovou maticí. Ve výbavě je také klimatizace, airbagy a elektrická okna. Pohon obstarává standardní 4,3litrový osmiválec z F430, který dává 490 koní. Vůz má údajně najeto jen asi 6 500 kilometrů.
Podle fotografií odvedl tvůrce docela dobrou práci po řemeslné stránce, design Enza však úplně netrefil. Základní otázkou však je, proč se snažit postavit Enzo, když už máte F430, proč si prostě neužívat tohoto vozu, jistě postaveného přece jen kvalitněji. Replika je prostě vždy hloupost, akorát - jak vidno - z různých důvodů...




















Základem pro tuto napodobeninu Enza bylo Ferrari F430, jak odhaluje nejen interiér
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
včeraUnikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025Zapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025
Nejnovější články
VW začal prodávat jeden ze svých největších bestsellerů v novém, auto velké skoro jako Škoda Superb nabízí od 350 tisíc Kč
před 6 hodinamiTesla potichu vyřešila problém, na který si majitelé stěžovali roky, teď už je nemůže ignorovat
před 7 hodinamiRusové ukázali nový všudychod jako z dob SSSR. Stroj zvaný Hvězda nezastaví nic, ujede až 1 000 km v kuse klidně i bažinami
před 9 hodinamiFiat dramaticky otočil, nově zákazníkům v Evropě prodá i čistě spalovací Pandu s manuálním řazením
před 10 hodinamiŠkoda se levných čínských aut nebojí, jsou prý nedodělaná a ušitá horkou jehlou. „Ve skutečnosti jsou lepší,” říká jiný konkurent
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.04. 21:58 - tommas
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.04. 17:03 - pavproch
- Hybrid nebo klasický benzín pro městský provoz? 09.04. 15:27 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 09.04. 13:46 - pavproch
- Sněh. řetězy Thule K-summit K23 + K45 09.04. 12:31 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.04. 09:27 - Eda
- Politický koutek 09.03. 21:01 - Stepan
- BMW Divize 09.03. 15:06 - pavproch